Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Μονοετές Πρόγραμμα Εξειδίκευσης: Visual Merchandising (VM) & Retail Management

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
ΑΚΤΟ Κατάρτιση Κε.Δι.Βι.Μ2
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Μόδα / Αισθητική

Περιγραφή σεμιναρίου

Το πρόγραμμα σπουδών Visual Merchandising & Retail Management αποβλέπει στη διαμόρφωση ενός πολυσύνθετου καλλιτέχνη με αισθητική καλλιέργεια, εξαιρετικές γνώσεις σχετικές με τη διακόσμηση βιτρινών και καταστημάτων, καθώς και τη διαμόρφωση χώρων μικρής κλίμακας. Παράλληλα, ο Visual Merchandiser εκπαιδεύεται, ώστε να δημιουργεί εμπορική αξία στο χώρο της λιανικής και της χονδρικής πώλησης, καθώς μαθαίνει να αποκωδικοποιεί τις ανάγκες εταιρειών (brand) ως προς την οπτική επικοινωνία και την προώθηση πωλήσεων.

Οι σπουδαστές του προγράμματος γνωρίζουν όλα τα σύγχρονα δομικά και διακοσμητικά υλικά και τις εφαρμογές τους, ενώ κατακτώντας την αισθητική καλλιέργεια σε τάσεις, μόδα και κινήματα, σχεδιάζουν εντυπωσιακές θεματικές ενότητες για τη διακόσμηση του εσωτερικού ή του εξωτερικού χώρου καταστημάτων. Με επίκαιρες και ευρηματικές συνθέσεις δημιουργούν φρέσκιες εμπειρίες στο κοινό, παρασύροντας το στη δοκιμή και την αγορά ελκυστικών προϊόντων και εικόνων. Μέσα από το πρόγραμμα σπουδών γνωρίζουν τις τάσεις και τις σύγχρονες κατακτήσεις του διεθνούς design, αποκτούν εκφραστική σχεδιαστική δεινότητα και αναπτυγμένες δημιουργικές δυνάμεις. Είναι σε θέση να οργανώνουν και να συντονίζουν ομάδες, τεχνικούς και συνεργεία, γνωρίζουν πως να αντιμετωπίζουν πολύπλοκα προβλήματα κατασκευών και είναι σε θέση να διακοσμούν βιτρίνες καταστημάτων οποιουδήποτε είδους, δημιουργώντας εντυπωσιακές θεματικές ενότητες που όχι μόνο αντανακλούν εικαστική παιδεία, αλλά μπορούν και μεταφράζονται σε εμπορική, μετρήσιμη επιτυχία για όλους τους συνεργάτες.

Περιγραφή μαθήματων
Εξάμηνο I

1. VM 11 Προοπτικός Σχεδιασμός & Εργονομία (Perspective Drawing & Ergonomics)
Kατανόηση των εννοιών της κάτοψης, της όψης, της τομής και του προοπτικού σχεδιασμού. Αναπτύσσονται οι σχεδιαστικές δεξιότητες των σπουδαστών και κατακτούνται οι βασικές αρχές του αρχιτεκτονικού και του βιομηχανικού σχεδιασμού. Περιλαμβάνονται ασκήσεις σχεδιασμού και σύνθεσης στον τρισδιάστατο χώρο, ενώ παράλληλα γίνεται εισαγωγή στον τομέα της Eργονομίας, καθώς οι σπουδαστές μαθαίνουν να σχεδιάζουν βάσει ανθρωπομετρικών στοιχείων σε σχέση με το περιβάλλον, τον χώρο, τα έπιπλα και τα αντικείμενα.

2. VM12 Διακόσμηση Βιτρίνας & Επαγγελματικός Χώρος I (Window Display & Retail Management I)
Μελέτη των βασικών εργαλείων στην οπτική επικοινωνία και με ασκήσεις στο χρώμα και το σχήμα. Οι σπουδαστές αντιλαμβάνονται ποικίλες διακοσμητικές αρχές μέσα από εφαρμογές, καθώς εισάγονται στο χώρο της Διακόσμησης Βιτρινών. Αναλύεται η βιτρίνα και οι μορφές της (επετειακές, εορταστικές, ειδικές θεματικές), καθώς παρουσιάζονται τεχνικές στησίματος, βοηθήματα και υλικά για το στολισμό βιτρινών και την κατασκευή διακοσμητικών στοιχείων. Οι σπουδαστές ολοκληρώνουν εφαρμογές που αναπτύσσουν την αισθητική τους και τους φέρνουν σε επαφή με εξειδικευμένα παραδείγματα για την υλοποίηση βιτρινών και εσωτερικού εμπορικών και επαγγελματικών χώρων.

3. VM 13 Marketing και Εμπορικότητα Ι (Μarketing & Merchandising I)
Οι σπουδαστές εντρυφούν στις συνθήκες αγοράς, αναπτύσσουν την αντίληψή τους και προσανατολίζονται σε μεθοδευμένες σχεδιαστικές προτάσεις και στόχους. Μελετώνται τα συμβολικά και τα φυσικά χαρακτηριστικά των προϊόντων που πρέπει να προβληθούν σε καταστήματα, οίκους, showroom, shop in shop, corners και άλλους επαγγελματικούς χώρους, καθώς αναπτύσσονται συγκεκριμένες στρατηγικές «στησίματος» για ενδυνάμωση πωλήσεων, αναλύοντας το πελατειακό προφίλ, το όραμα και τους στόχους της εκάστοτε επωνυμίας (brand).

4. VM 14 Ιστορία της Τέχνης & της Αρχιτεκτονικής (History of Art & Architecture)
Η ιστορία και η θεωρία της τέχνης μελετώνται σύντομα βάσει του χωροχρόνου και της αισθητικής της κάθε περιόδου. Η διδαχή πραγματοποιείται με οπτικοακουστικό υλικό και ερμηνεύονται οι μορφές της τέχνης και της αρχιτεκτονικής μέσα από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της κάθε εποχής. Σε αυτό το εξάμηνο, οι σπουδαστές αναπτύσσουν την εικαστική παιδεία και την κριτική σκέψη τους, ώστε να αντιλαμβάνονται το παγκόσμιο, ιστορικό, σύγχρονο και πολιτισμικό πλαίσιο στον χωροχρόνο της τέχνης και της αρχιτεκτονικής.

5. VM 15 Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές & Τεχνικές Παρουσίασης (PC & Presentation Techniques)
Εκμάθηση σχεδιαστικών προγραμμάτων και διαθέσιμων εργαλείων. Οι σπουδαστές διδάσκονται το Adobe PhotoShop και το Illustrator τα οποία αξιοποιούν για τη δημιουργία και επεξεργασία εικόνας, τη δημιουργία ψηφιακών συνθέσεων, γραφικών εφαρμογών για σήμανση εμπορικών χώρων, καθώς και διακοσμητικών μοτίβων. Παράλληλα, εκτελούν εξειδικευμένες συνθετικές παρεμβάσεις, όπως εφαρμογές σε κατόψεις και όψεις, κατακτώντας ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο χειρισμού των εργαλείων και των δυνατοτήτων των προγραμμάτων

Εξάμηνο II

1. VM 21 Προοπτικός Σχεδιασμός & Τεχνικές Παρουσίασης (Perspective Drawing)
Έχοντας κατακτήσει τις βασικές δεξιότητες αποτύπωσης, οι σπουδαστές προχωρούν σε ασκήσεις αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και βιομηχανικού design με εφαρμογές σε επαγγελματικούς χώρους διαφοροποιημένων απαιτήσεων, ώστε να εξοικειωθούν με την προοπτική σχεδίαση και την επαγγελματική παρουσίαση των εργασιών τους. Το μάθημα αυτό βοηθά τους σπουδαστές να πλαισιώσουν σχεδιαστικά και τα υπόλοιπα μαθήματα τους, ενώ παράλληλα, ξεναγούνται στο πρόγραμμα SketchUp, το οποίο εντάσσουν στη δουλειάς τους. Διευρύνουν τις γνώσεις χειρισμού συνολικά των προγραμμάτων HY που μαθαίνουν και τις αξιοποιούν συνδυαστικά πετυχαίνοντας εξαιρετικές σχεδιαστικές απεικονίσεις και ακρίβεια κατακτώντας ένα ισχυρό και εξειδικευμένο πορτφόλιο επαγγελματικών προδιαγραφών στο VM.

2. VM 22 Διακόσμηση Βιτρίνας & Επαγγελματικός Χώρος II (Window Display & Retail Management II)
Πραγματοποιείται στρατηγική ανάλυση του χώρου, κατηγοριοποίηση προϊόντων, θεματικές ενότητες, τακτικές στησίματος και διαχείριση τετραγωνικών μέσω εφαρμογών σε ελαφρές κατασκευές και διακοσμητικές προτάσεις. Υλοποιούνται παραδείγματα για event, pop-up stores, εκθέσεις, κιόσκια, συνέδρια και γενικότερα για εμπορικούς χώρους με εξωτερικές και εσωτερικές βιτρίνες, ενώ αναλύεται η παράλληλη διαχείριση εσωτερικού καταστημάτων, showroom, γραφείων και οίκων (planograms). Οι σπουδαστές εντρυφούν σε ποικίλα προϊντικά χαρακτηριστικά και αντιλαμβάνονται τη περιοδικότητα των βιτρινών, το προγραμματισμό των αλλαγών και την ανάπτυξη ανταγωνιστικών χρονοδιαγραμμάτων για αποτελεσματικές συνεργασίες σε όλους τους τομείς βιτρινών και σημείων λιανικής πώλησης. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, δουλεύουν σε project που απαιτούν κατασκευαστικές λύσεις και τη χρήση διαφορετικών υλικών.

3. VM 23 Marketing και Εμπορικότητα ΙΙ (Μarketing & Merchandising ΙI)
Αναλύεται ο «κύκλος ζωής» των προϊόντων και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε επωνυμίας, ενώ μέσα από ασκήσεις και εφαρμογές οι σπουδαστές μελετούν τρόπους για αποτελεσματική προώθηση πωλήσεων. Μέσα από στρατηγικές αναλύσεις και παραδείγματα με αναφορές στον χώρο της μόδας, του design αλλά και γενικότερα του σταδίου της λιανικής, οι σπουδαστές αντιλαμβάνονται διαδικασίες για την οπτική ενδυνάμωση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων επωνυμιών (branded products), ενώ ταυτόχρονα μελετούν τη συμπεριφορά του καταναλωτή στην αγοραστική διαδικασία. Μέσα από αυτή την διαδρομή τους, οι σπουδαστές, πετυχαίνουν υψηλά αποτελέσματα στις προτάσεις τους σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα, τις θεματικές, την εποχικότητα, την τοποθέτηση, τα planograms και τη γενικότερη λήψη στρατηγικών αποφάσεων και εφαρμογών.

4. VM 24 Styling & Dress Codes
Ο Visual Merchandiser πολύ συχνά είναι υπεύθυνος για να χειρίζεται τα ρούχα, τα αξεσουάρ, και γενικότερα τα αντικείμενα (props) με τελικό στόχο να συνθέσει μια ολοκληρωμένη πρόταση με εμπορική επιτυχία. Αρχικά οι σπουδαστές, διδάσκονται τα βασικά στοιχεία στη μόδα και την οπτική της επικοινωνία, που θα τους δώσουν τις γνώσεις να ενδυναμώνουν τη δουλειά τους, μέσω συνδυαστικών προτάσεων και συνολικής εικόνας. Παράλληλα, ξεναγούνται σε πεδία της μόδας που τους κάνουν πιο ανταγωνιστικούς, κατακτώντας πολύτιμες γνώσεις του Styling (Body Types, Facial Shapes, Styles, Forecasting Trends, Winning Combinations). Εξελίσσουν τις ικανότητες τους και τις γνώσεις τους, καθώς μαθαίνουν να χειρίζονται τα στοιχεία εκείνα που διαμορφώνουν την ατμόσφαιρα, και να αναπτύσσουν ξεχωριστά και επίκαιρα Mood, Concept και Story Boards.

Πληροφορίες συμμετοχής

Τα μαθήματα πραγματοποιούνται δύο απογεύματα την εβδομάδα, συνολικής διάρκειας εννέα (9) ωρών, και με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος παρέχεται βεβαίωση σπουδών (ΑΚΤΟ Κατάρτιση, Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Επιπέδου 2, με την αδειοδότηση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.).

Κόστος Συμμετοχής

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.