Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Visual Merchandising– Δημιουργία εμπορικής καμπάνιας - Fashion Styling – Διακόσμηση Καταστήματος

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
IN-DESIGN
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Μόδα / Αισθητική

Εισηγητής

Δρ. ΣΤΕΦΑΝΗ ΤΖΑΝΟΥΔΑΚΗ (Design & Visual Studies – BAHons, MPhil, PhD)
Διδάκτωρ Παν/μιου Εδιμβούργου, Τμήματος Τεχνών. Έχει σπουδάσει Interior Design και Visual Studies στη Σχολή Καλών Τεχνών του Εδιμβούργου συνεχίζοντας σε μεταπτυχιακές σπουδές M-Phil και διδακτορικό στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Εξειδικεύεται σε θέματα πρόγνωσης στιλιστικών και χρωματικών τάσεων στους τομείς της διακόσμησης όπως και οπτικής προώθησης & επικοινωνίας. Είναι ιδρύτρια του in-design seminars με εξειδίκευση στην εκπαίδευση επαγγελματιών στα θέματα design, αισθητικής ταυτότητας και styling, έχοντας από το 2008 εκπαιδεύσει πάνω από 3000 επαγγελματίες και έχοντας από το 2008 πρωτοφέρει στην Ελλάδα την εκπαίδευση πάνω στους τομείς Visual Merchandising, Interior Styling και Event Styling. Είναι σε συνεχή συνεργασία με Πανεπιστήμια στη Μ. Βρετανία (τομείς Design & Αρχιτεκτονικής) ως εκπαιδευτικό μέλος του UKFC, ασχολείται με το Interior Styling και από το 2006 εξειδικεύεται στην εκπαίδευση επαγγελματιών και δημιουργικών ομάδων εταιρειών, έχοντας συνεργαστεί εκπαιδευτικά με μια μεγάλη ποικιλία εταιρειών όπως ΚΑΥΚΑΣ, Swarovski, Γρηγόρης μικρογεύματα, Vechro, Praktiker, Celestino, Hugo Boss, Mama Project κα. Έχει εργαστεί στους τομείς Visual Merchandising και Styling σε εταιρείες στη Μ. Βρετανία και στην Ελλάδα και στην εκπαίδευση έχει συνεργαστεί με το ΤΕΙ Αθηνών (τομέας Διακοσμητικών Εφαρμογών), με το Falkirk College of Art και το Edinburgh College of Art (τομέας Design & Visual studies). Ενημερώνεται συνεχώς σχετικά με την εξέλιξη των τάσεων στους τομείς design. Έχει δημοσιεύσει άρθρα και έχει βραβευτεί για το ερευνητικό της έργο, συμμετέχει σε συνέδρια και είναι μέλος ερευνητικών ομάδων. Έχει συμμετάσχει ως ομιλήτρια σε events όπως το designlab και εκπαιδευτικά events των kariera και skywalker. Έχοντας εκπαιδευτική επάρκεια ΕΟΠΠΕΠ, ανήκει στο μητρώο εκπαιδευτών ενηλίκων του Υπουργείο Παιδείας. Σκοπός της είναι να ενδυναμώσει ανθρώπους με δημιουργική σκέψη, μέσω της επίκαιρης και τεκμηριωμένης γνώσης με εστίαση στην ιδιαιτερότητα και στις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά, φέρνοντάς τον ένα βήμα επαγγελματικά.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο αυτό είναι για επαγγελματίες στον τομέα του εμπορίου, της εσωτερικής διαμόρφωσης εμπορικών χώρων, της έκθεσης και προβολής αντικειμένων & προϊόντων. Είναι θεωρητικό και πρακτικό και συνδυάζει γνώσεις από τους τομείς interior design, interior styling (διακόσμηση/διαμόρφωση καταστημάτων), space planning (εργονομία χώρου καταστήματος), visual merchandising (οπτική επικοινωνία), visual communication (εφαρμογή γραφιστικής στον εμπορικό χώρο), και fashion styling (μόδα & τάσεις) και βιτρίνα (εξοπλισμός κούκλας, φόντο, προπς). ΕΠΙΠΕΔΟ: (Μεσαίο-αρκετά εξειδικευμένο)

Σκοπός

Σκοπός του σεμιναρίου αυτού είναι να αναλύσει τους διαφορετικούς ρόλους του Visual Merchandiser, ανεξάρτητα εάν αυτός είναι ευρύς ή πιο συγκεκριμένος, πολλές φορές συνδεόμενος και με άλλες κοντινές ειδικότητες, όπως την αρχιτεκτονική, τη διακόσμηση, τη γραφιστική και το fashion styling. Αναφέρεται στο ρόλο του Visual Merchandiser ως freelancer, αλλά και ως μέλους μιας ομάδας (εταιρείας).

Περιγραφή σεμιναρίου

ΕΝΟΤΗΤΑ Α. Visual Merchandising, Εμπορικός χώρος και μέθοδοι προβολής προϊόντων, ΕΝΟΤΗΤΑ Β. Διακόσμηση Καταστήματος,
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ. Εμπορική Καμπάνια & Προβολή Προϊόντος, ΕΝΟΤΗΤΑ Δ. Fashion Styling Μόδα & Τάσεις 2020/21 και 2021/22

Το πρόγραμμά μας λειτουργεί από το 2008, πρωτοξεκινώντας το σεμινάριο Visual Merchandising στην Ελλάδα και έχοντας εκπαιδεύσει έναν μεγάλο αριθμό επαγγελματιών και μέλη εταιρειών. Η ύλη μας κάθε χρόνο προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα, νέα παραδείγματα και νέες τάσεις fashion & interior styling.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η αισθητική του καταστήματος, αλλά και ο τρόπος προβολής προϊόντων μέσα σε αυτόν, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια εφόσον οι εικόνες του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου μας επηρεάζουν πλέον ισοδύναμα, ως προς τις επιλογές μας. Επιπλέον η κατανόηση της σχέσης κοινωνίας και αισθητικής γίνεται ακόμη πιο σημαντική σε μια εποχή η οποία κρίνεται ασταθής ως προς την ψυχολογία του πελάτη, τις ανάγκες και τα πρότυπά του. Επομένως ο ρόλος της προβολής γίνεται πολυδιάστατος συνδεόμενος με την πραγματική προβολή προϊόντων (βιτρίνα, showroom, κατάστημα) αλλά και με ψηφιακή προβολή τους (μέσα από τα social media και το διαδίκτυο). Ο ρόλος πλέον του Visual Merchandiser δεν στηρίζεται μόνο σε πρακτικές και λειτουργικές γνώσεις, αλλά στη προσαρμογή του έργου του στις σύγχρονες τάσεις styling και οπτικής επικοινωνίας, αλλά και στη μόδα όπως και στα νέα πρότυπα της αγοράς. Τα πρότυπα των Generation Ζ και Alpha, αλλάζουν την αισθητική του νεανικού στυλ, με τάσεις όπως αυτή του tech-tility να εμπνέουν μια αισθητική όπου το πραγματικό συναντά το ψηφιακό. Σύμφωνα με τους αναλυτές τάσεων και εικόνων το ενδιαφέρον μας είναι περισσότερο στη δημιουργία εμπειριών και επομένως πιο γρήγορων και στοχευμένων οπτικών μηνυμάτων εφόσον ο εμπορικός χώρος μετατρέπεται σε μια εμπειρία η οποία εξαρτάται τόσο από τον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων, αλλά και από γενικά στοιχεία ατμόσφαιρας με τον εξοπλισμό, την εσωτερική διαμόρφωση, την κυκλοφορία μέσα στο χώρο και τα οπτικά και στυλιστικά μηνύματα.
Το σεμινάριο χωρίζεται σε 4 κύριες ενότητες προσφέροντας τη δυνατότητα στο μαθητή να παρακολουθήσει ξεχωριστά την κάθε ενότητα ή και τις 4, διευρύνοντας τις γνώσεις του στο visual merchandising και styling.

Το σεμινάριο χωρίζεται σε 4 κύριες ενότητες, οι οποίες είναι οι εξής:
Α. Αρχές Display και Visual Merchandising: Στην Ενότητα αυτή προσφέρεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο γνώσεων ως προς τις τεχνικές προβολής προϊόντων και τις μεθόδους σύνθεσης στη βιτρίνα και το εσωτερικό του καταστήματος, εξετάζοντας ‘ποιος είναι ο πελάτης του σήμερα’ και ‘πως επικοινωνώ μαζί του οπτικά’. Για αυτό το λόγο εξετάζουμε εκτός από τους κανόνες σύνθεσης και προώθησης, τους κανόνες χρωματολογίας και τις τάσεις στυλστικών συνδυασμών (για το 2020/21 και 2021/22), όπως και τη σχέση χώρου με τα 3-διάστα αντικείμενα, τη γραφιστική και τα σκηνικά στοιχεία (προπς). Ο κάθε μαθητής αναπτύσει τις δικές του μεθόδους ‘εφήμερης σύνθεσης’ και πως με απλά υλικά μπορεί να δώσει πρωτότυπες και σωστές λύσεις αναδεικνύοντας την αισθητική του προϊόντος, αλλά και την ταυτότητα του. Γίνονται ασκήσεις πάνω στις τεχνικές προβολής, mood boards χρωματικών συνδυασμών και στυλιστικών συνδυασμών, όπως και ολοκληρωμένες προτάσεις προβολής σε πραγματική κλίμακα 1/1.

B. Εμπορική Καμπάνια & Προβολή Προϊόντος. Στην ενότητα αυτή αναλύουμε την έννοια του εμπορικού ημερολογίου και τη σημασία της καμπάνιας κατά τη διάρκεια του χρόνου. Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να μπορέσει ο μαθητής να σκεφτεί, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μια πρόταση του για μια εμπορική καμπάνια, προσπαθώντας να ξεφύγει από στερεότυπα και να σκεφτεί την επίκαιρη σημασία μια εποχής (πχ. Χριστούγεννα) για τον πελάτη, σε σχέση με μήνυμα που το προϊόν (ή υπηρεσία) θέλει να προσφέρει. Ο μαθητής μαθαίνει τη μεθοδολογία παρουσίασης μιας καμπάνιας, από την κεντρική ιδέα μέχρι τον προγραμματισμό και την υλοποίησή της. Επίσης συνειδητοποιεί τα δυνατά (και λιγότερο δυνατά) σημεία στη διαδικασία σχεδιασμού μια καμπάνιας, από την έρευνα και έμπνευση μέχρι το τελικό πλάνο.

Γ. Η Ενότητα αυτή συνδέει το κομμάτι της μόδας και των τελευταίων τάσεων μόδας με το Retail Marketing, τους εμπορικούς στόχους και τη βιτρίνα. Το σύγχρονο σκηνικό μόδας, που είναι η βιτρίνα, έχει κάθε εποχή και για κάθε μαγαζί (ή brand) μια διαφορετική ιστορία να πει. Το αποτέλεσμα μιας κούκλας βιτρίνας (mannequin) είναι παράλληλα και μεταφορά σε μια στιγμιαία πραγματικότητα όπου προϊόντα και props γίνονται πρωταγωνιστές σε ένα σύγχρονο σκηνικό. Στην ενότητα αυτή πραγματοποιούνται ασκήσεις συνδυαστικών προτάσεων μόδας μέσα από στυλιστικά moodboards αλλά και μια ολοκληρωμένη πρόταση fashion styling σε κούκλα, επιλέγοντας εκτός από το συνδυασμό ρούχων και αξεσουάρ, το κατάλληλο φόντο και προπς, αλλά κυρίως μια σύγχρονη ‘οπτική’ προβολή Lifestyle.

Δ. ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ: Στην Ενότητα αυτή δίνεται έμφαση στις μεθόδους ομαδοποίησης των προϊόντων μέσα στο χώρο αλλά και στους τρόπους ανάδειξης της γκάμας προϊόντων και των εμπορικών μηνυμάτων μέσα σε αυτόν. Αναλύεται ο χώρος ως μια συναισθηματική εμπειρία, όπου η αρχιτεκτονική του χώρου, η επίπλωση, η σήμανση και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων στο σύνολο τους παίζουν καθοριστικό ρόλο. Μαθαίνουμε τη μεθοδολογία διαμόρφωσης του εμπορικού πλάνου (layout - floor plan) μέσα από γωνιές προβολής και σημεία εστίασης (focal points). Γίνονται ασκήσεις ομαδοποίησης προϊόντων, πλάνου χώρου, (κύριων υπηρεσιών και λειτουργιών), και προτάσεων εσωτερικών σημείων προβολής. Ο μαθητής μαθαίνει να δουλεέι με πλάνο σε κλίμακα και δημιουργεί μια μακέτα καταστήματος σε κλίμακα 1/50.
 

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ
- Τεχνικές Προβολής
- Ανάλυση Προϊόντος και τύπων καταναλωτή
- Ο ρόλος της χρωματολογίας
- Ο ρόλος του Interior & Fashion Styling
- Η σημασία των props και του κατάλληλου φόντου
- Layout και κριτήρια ομαδοποίησης προϊόντων
- Red thread, hot spots και προτεραιότητες πλάνου
- Εξοπλισμός και τάσεις εξοπλισμού στο εσωτερικό του καταστήματος
- Εμπορικό ημερολόγιο & καμπάνιες
- Προγνώστες σύγχρονων τάσεων στη μόδα και διακόσμηση
- Οι προταγωνιστέςτης μόδας και η προβολή
- Σχέση βιτρίνας, φωτογραφίας και social media
- Ο ρόλος του Visual Merchandiser σήμερα

Πληροφορίες συμμετοχής

ΥΛΗ
Η ύλη δίνεται σε μορφή σημειώσεων, αλλά και ηλεκτρονικά. Οι μαθητές επίσης λαμβάνουν και τα αρχεία των φωτογραφίσεων των εργασιών τους.

ΔΙΔΑΚΤΡΑ

Ύστερα από μια προκαταβολή που δίνεται με την εγγραφή για την εξασφάλιση της θέσης στο σεμινάριο, υπάρχει δυνατότητα εξόφλησης των διδάκτρων τμηματικά (ανά μήνα ή ανά ενότητα) μέχρι την ολοκλήρωση του κάθε προγράμματος/ενότητας, όπως και η πληρωμή με κάρτα (POS). Επίσης δίνεται η δυνατότητα έκδοσης τιμολογίου για τους επαγγελματίες και για τις εταιρείες.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ – Λόγω των περιορισμών εξάπλωσης του COVID-19, υπάρχει περιορισμένος αριθμός συμμετοχών στα 10 άτομα στην τάξη.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Δίνεται Βεβαίωση Παρακολούθησης ‘Δια Βίου Μάθησης 1’- ΕΟΠΠΕΠ.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
Έναρξη: Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020 και κάθε Τετάρτη Ώρα: 6.15 – 8.45μμ, Διάρκεια: 7/10/20 – 9/6/21 (ΕΝΟΤΗΤΑ Α: 7/10/20 – 2/12/20 (8 μαθήματα), ΕΝΟΤΗΤΑ Β: 9/12/20 – 17/2/21 (8 μαθήματα), ΕΝΟΤΗΤΑ Γ: 24/2/21-7/4/21 (7 μαθήματα), ΕΝΟΤΗΤΑ Δ: 14/4/21-9/6/21 Σύνολο μαθημάτων: 30,
Σύνολο ωρών: 75

Κόστος Συμμετοχής

480€ (ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α + Β + Γ+ Δ)
440€ για τους παλιούς μαθητές μας, για φοιτητές/ανεργους και για 2 ή παραπάνω εγγραφές).

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.