ΕΝΟΤΗΤΑ Α. Visual Merchandising, Εμπορικός χώρος και μέθοδοι προβολής προϊόντων, ΕΝΟΤΗΤΑ Β. Διακόσμηση Καταστήματος,
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ. Εμπορική Καμπάνια & Προβολή Προϊόντος, ΕΝΟΤΗΤΑ Δ. Fashion Styling Μόδα & Τάσεις 2020/21 και 2021/22
Το πρόγραμμά μας λειτουργεί από το 2008, πρωτοξεκινώντας το σεμινάριο Visual Merchandising στην Ελλάδα και έχοντας εκπαιδεύσει έναν μεγάλο αριθμό επαγγελματιών και μέλη εταιρειών. Η ύλη μας κάθε χρόνο προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα, νέα παραδείγματα και νέες τάσεις fashion & interior styling.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η αισθητική του καταστήματος, αλλά και ο τρόπος προβολής προϊόντων μέσα σε αυτόν, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια εφόσον οι εικόνες του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου μας επηρεάζουν πλέον ισοδύναμα, ως προς τις επιλογές μας. Επιπλέον η κατανόηση της σχέσης κοινωνίας και αισθητικής γίνεται ακόμη πιο σημαντική σε μια εποχή η οποία κρίνεται ασταθής ως προς την ψυχολογία του πελάτη, τις ανάγκες και τα πρότυπά του. Επομένως ο ρόλος της προβολής γίνεται πολυδιάστατος συνδεόμενος με την πραγματική προβολή προϊόντων (βιτρίνα, showroom, κατάστημα) αλλά και με ψηφιακή προβολή τους (μέσα από τα social media και το διαδίκτυο). Ο ρόλος πλέον του Visual Merchandiser δεν στηρίζεται μόνο σε πρακτικές και λειτουργικές γνώσεις, αλλά στη προσαρμογή του έργου του στις σύγχρονες τάσεις styling και οπτικής επικοινωνίας, αλλά και στη μόδα όπως και στα νέα πρότυπα της αγοράς. Τα πρότυπα των Generation Ζ και Alpha, αλλάζουν την αισθητική του νεανικού στυλ, με τάσεις όπως αυτή του tech-tility να εμπνέουν μια αισθητική όπου το πραγματικό συναντά το ψηφιακό. Σύμφωνα με τους αναλυτές τάσεων και εικόνων το ενδιαφέρον μας είναι περισσότερο στη δημιουργία εμπειριών και επομένως πιο γρήγορων και στοχευμένων οπτικών μηνυμάτων εφόσον ο εμπορικός χώρος μετατρέπεται σε μια εμπειρία η οποία εξαρτάται τόσο από τον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων, αλλά και από γενικά στοιχεία ατμόσφαιρας με τον εξοπλισμό, την εσωτερική διαμόρφωση, την κυκλοφορία μέσα στο χώρο και τα οπτικά και στυλιστικά μηνύματα.
Το σεμινάριο χωρίζεται σε 4 κύριες ενότητες προσφέροντας τη δυνατότητα στο μαθητή να παρακολουθήσει ξεχωριστά την κάθε ενότητα ή και τις 4, διευρύνοντας τις γνώσεις του στο visual merchandising και styling.
Το σεμινάριο χωρίζεται σε 4 κύριες ενότητες, οι οποίες είναι οι εξής:
Α. Αρχές Display και Visual Merchandising: Στην Ενότητα αυτή προσφέρεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο γνώσεων ως προς τις τεχνικές προβολής προϊόντων και τις μεθόδους σύνθεσης στη βιτρίνα και το εσωτερικό του καταστήματος, εξετάζοντας ‘ποιος είναι ο πελάτης του σήμερα’ και ‘πως επικοινωνώ μαζί του οπτικά’. Για αυτό το λόγο εξετάζουμε εκτός από τους κανόνες σύνθεσης και προώθησης, τους κανόνες χρωματολογίας και τις τάσεις στυλστικών συνδυασμών (για το 2020/21 και 2021/22), όπως και τη σχέση χώρου με τα 3-διάστα αντικείμενα, τη γραφιστική και τα σκηνικά στοιχεία (προπς). Ο κάθε μαθητής αναπτύσει τις δικές του μεθόδους ‘εφήμερης σύνθεσης’ και πως με απλά υλικά μπορεί να δώσει πρωτότυπες και σωστές λύσεις αναδεικνύοντας την αισθητική του προϊόντος, αλλά και την ταυτότητα του. Γίνονται ασκήσεις πάνω στις τεχνικές προβολής, mood boards χρωματικών συνδυασμών και στυλιστικών συνδυασμών, όπως και ολοκληρωμένες προτάσεις προβολής σε πραγματική κλίμακα 1/1.
B. Εμπορική Καμπάνια & Προβολή Προϊόντος. Στην ενότητα αυτή αναλύουμε την έννοια του εμπορικού ημερολογίου και τη σημασία της καμπάνιας κατά τη διάρκεια του χρόνου. Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να μπορέσει ο μαθητής να σκεφτεί, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μια πρόταση του για μια εμπορική καμπάνια, προσπαθώντας να ξεφύγει από στερεότυπα και να σκεφτεί την επίκαιρη σημασία μια εποχής (πχ. Χριστούγεννα) για τον πελάτη, σε σχέση με μήνυμα που το προϊόν (ή υπηρεσία) θέλει να προσφέρει. Ο μαθητής μαθαίνει τη μεθοδολογία παρουσίασης μιας καμπάνιας, από την κεντρική ιδέα μέχρι τον προγραμματισμό και την υλοποίησή της. Επίσης συνειδητοποιεί τα δυνατά (και λιγότερο δυνατά) σημεία στη διαδικασία σχεδιασμού μια καμπάνιας, από την έρευνα και έμπνευση μέχρι το τελικό πλάνο.
Γ. Η Ενότητα αυτή συνδέει το κομμάτι της μόδας και των τελευταίων τάσεων μόδας με το Retail Marketing, τους εμπορικούς στόχους και τη βιτρίνα. Το σύγχρονο σκηνικό μόδας, που είναι η βιτρίνα, έχει κάθε εποχή και για κάθε μαγαζί (ή brand) μια διαφορετική ιστορία να πει. Το αποτέλεσμα μιας κούκλας βιτρίνας (mannequin) είναι παράλληλα και μεταφορά σε μια στιγμιαία πραγματικότητα όπου προϊόντα και props γίνονται πρωταγωνιστές σε ένα σύγχρονο σκηνικό. Στην ενότητα αυτή πραγματοποιούνται ασκήσεις συνδυαστικών προτάσεων μόδας μέσα από στυλιστικά moodboards αλλά και μια ολοκληρωμένη πρόταση fashion styling σε κούκλα, επιλέγοντας εκτός από το συνδυασμό ρούχων και αξεσουάρ, το κατάλληλο φόντο και προπς, αλλά κυρίως μια σύγχρονη ‘οπτική’ προβολή Lifestyle.
Δ. ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ: Στην Ενότητα αυτή δίνεται έμφαση στις μεθόδους ομαδοποίησης των προϊόντων μέσα στο χώρο αλλά και στους τρόπους ανάδειξης της γκάμας προϊόντων και των εμπορικών μηνυμάτων μέσα σε αυτόν. Αναλύεται ο χώρος ως μια συναισθηματική εμπειρία, όπου η αρχιτεκτονική του χώρου, η επίπλωση, η σήμανση και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων στο σύνολο τους παίζουν καθοριστικό ρόλο. Μαθαίνουμε τη μεθοδολογία διαμόρφωσης του εμπορικού πλάνου (layout - floor plan) μέσα από γωνιές προβολής και σημεία εστίασης (focal points). Γίνονται ασκήσεις ομαδοποίησης προϊόντων, πλάνου χώρου, (κύριων υπηρεσιών και λειτουργιών), και προτάσεων εσωτερικών σημείων προβολής. Ο μαθητής μαθαίνει να δουλεέι με πλάνο σε κλίμακα και δημιουργεί μια μακέτα καταστήματος σε κλίμακα 1/50.
ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ
- Τεχνικές Προβολής
- Ανάλυση Προϊόντος και τύπων καταναλωτή
- Ο ρόλος της χρωματολογίας
- Ο ρόλος του Interior & Fashion Styling
- Η σημασία των props και του κατάλληλου φόντου
- Layout και κριτήρια ομαδοποίησης προϊόντων
- Red thread, hot spots και προτεραιότητες πλάνου
- Εξοπλισμός και τάσεις εξοπλισμού στο εσωτερικό του καταστήματος
- Εμπορικό ημερολόγιο & καμπάνιες
- Προγνώστες σύγχρονων τάσεων στη μόδα και διακόσμηση
- Οι προταγωνιστέςτης μόδας και η προβολή
- Σχέση βιτρίνας, φωτογραφίας και social media
- Ο ρόλος του Visual Merchandiser σήμερα