Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Κλινική Πρακτική στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Universal Training
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Εκπαίδευση

Εισηγητής

- Δρ. Παναγιώτα Γιαννέλη (Μasen USA, NIU), Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
- Δρ Ελένη Λιβανίου, Διδάκτωρ Εκπαιδευτικής & Γνωστικής Ψυχολογίας (University of Sussex,UK)
- Μαρία Καραβελάκη , BA Μαθηματική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών
- Δρ Γιούλα Λάμπρου, Διδάκτωρ Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Temple University, Philadelphia, PA, USA
- Υπ Δρ Αναστασία Σαλμά, Υποψήφια Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Περιγραφή σεμιναρίου

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από το UNIVERSAL TRAINING η χρήση μονόδρομου καθρέπτη (ONE-WAY MIRROR) αξιοποιείται ως εκπαιδευτικό μέσο στην επιμόρφωση και πρακτική κατάρτιση των σπουδαστών στον τομέα των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών.

Είναι το μοναδικό πρόγραμμα που παρέχει προηγμένη εξειδίκευση και 85% κλινική πρακτική στον τομέα των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (ΕΜΔ). Βασικός του στόχος είναι να αποτυπώσει τη φύση της εκπαιδευτικής στήριξης μαθητών κάθε βαθμίδας, αλλά και των ενήλικων με ΕΜΔ, ώστε ο επιμορφούμενος να είναι σε θέση να ανιχνεύσει, να αξιολογήσει, να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να εφαρμόσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης για κάθε μαθητή με ΕΜΔ, βάσει των αρχών διαφοροποιημένης παιδαγωγικής στα ενδοσχολικά πλαίσια.

Θεματικές Ενότητες

ΕΜΔ: Ψυχομετρική Αξιολόγηση & Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός

  • Τεχνικές Ανάλυσης Συμπεριφοράς σε μαθητές με ΕΜΔ και προβλήματα συμπεριφοράς
  • Σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις και ποικίλες μορφές ΕΜΔ: (Ανίχνευση, Διάγνωση, Αξιολόγηση)
  • Ορισμοί κατά DSM-V/ICD-10
  • Χορήγηση σταθμισμένων ψυχομετρικών εργαλείων
  • Σχεδιασμός & Κατασκευή άτυπων/ μη σταθμισμένων Ψυχομετρικών Εργαλείων & Υλικού διαφορικής διάγνωσης για μαθητές και ενηλίκους με ΕΜΔ
  • Σχεδιασμός πολυαισθητηριακών παιχνιδιών ως τεχνικές παρέμβασης
  • Ζητήματα διαφοροδιάγνωσης

Προγράμματα & Στρατηγικές Παρέμβασης για την αντιμετώπιση των ΕΜΔ

  • Νέες τεχνολογίες στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες - Αντιμετώπιση και Υποστήριξη
  • Μελέτη και Ανάλυση Πραγματικών Περιστατικών (Οne way mirror,videos, ηχητικά δείγματα ανάγνωσης και γραφής)
  • Διαφοροποιημένη προσέγγιση στη παιδαγωγική και στις μεθόδους διδασκαλίας
  • Σύγχρονα πρωτοποριακά προγράμματα αξιολόγησης και παρέμβασης και στοχευμένες στρατηγικές αποκατάστασης σε ετερογενείς τάξεις & ανά ηλικιακή ομάδα
  • Σχεδιασμός εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης στις μελέτες περίπτωσης με την χρήση νέων τεχνολογιών(πολυμεσικό περιβάλλον,multimedia,ψηφιοποιημένο υλικό, χρήση και εφαρμογή λογισμικών)

Κλινική Πρακτική

  • Ο επιμορφούμενος σε πρώτη φάση θα παρακολουθεί μέσω μονόδρομου καθρέφτη την ανίχνευση, διάγνωση και παρέμβαση περιστατικών όλων των σχολικών βαθμίδων (πρώιμη ανίχνευση στην προσχολική αγωγή, διάγνωση και παρέμβαση μαθητών με ΕΜΔ στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και ενήλικες με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες).
  • Σε δεύτερη φάση θα αναλύει υπό την καθοδήγηση έμπειρου επόπτη κάθε συνεδρία ξεχωριστά, θα καταγράφει το εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης για κάθε περιστατικό σε ειδικές φόρμες καταγραφής κατάλληλα σχεδιασμένες για περιστατικά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και θα θέτει καινούργιους βραχυπρόθεσμους στόχους για την επόμενη συνεδρία. Επίσης, θα σχεδιάζει και θα κατασκευάζει το υλικό για κάθε στόχο συνεδρίας και θα μάθει τον κατάλληλο τρόπο κατασκευής άτυπων εργαλείων αξιολόγησης για όλες τις βαθμίδες, παρακολουθώντας μπαταρία σταθμισμένων εργαλείων ανίχνευσης, διάγνωσης και παρέμβασης για τις ΕΜΔ.
  • Με αυτόν τον τρόπο ο επιμορφούμενος θα έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί βιωματικά την κλινική εξέλιξη των περιστατικών, οικοδομώντας το προσωπικό του portfolio, θα σχολιάζει το κάθε περιστατικό και θα έχει την κατάλληλη ανατροφοδότηση από τους έμπειρους επόπτες του. Με την πάροδο της πρακτικής άσκησης, θα δίδεται η δυνατότητα υλοποίησης ατομικών συνεδριών παρέμβασης των συμμετεχόντων, υπό την καθοδήγηση των εποπτών.
  • Οι φόρμες καταγραφής όπως και ο σχεδιασμός υλικού θα ψηφιοποιούνται και θα συγκαταλέγονται στο προσωπικό portfolio κάθε συμμετέχοντα.
  • Με την ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης, θα δοθεί βεβαίωση της κλινικής πρακτικής παρακολούθησης περιστατικών με ΕΜΔ και ψηφιοποιημένος ο σχεδιασμός και η κατασκευή υλικού παρέμβασης ΕΜΔ.
  • Θα συνεχίζεται η εποπτεία και καθοδήγηση για ένα 6μηνο μετά το πέρας του προγράμματος !!!

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια υλοποίησης και πιστοποίησης: 4-6 μήνες

Γλώσσα Διδασκαλίας & Αξιολόγησης: Ελληνικά

Το πρόγραμμα είναι ιδανικό για:

Α) Εργαζόμενους
Β) Έχοντες / Έχουσες οικογενειακές υποχρεώσεις
Γ) Διαμένοντες / Διαμένουσες σε περιοχές και εκτός του λεκανοπεδίου Αττικής

Πώς μπορώ να αξιοποιήσω την πιστοποιημένη μετεκπαίδευση;

ΕΞΕΛΙΞΗ

  • θα αποκτήσω επιπλέον προσόντα & θα εμπλουτίσω το επαγγελματικό μου προφίλ
  • θα έχω ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με τους συναδέλφους μου.
  • θα μπορώ να διαχειριστώ μαθητές με διαφοροποιημένη προσέγγιση στη διδασκαλία, να αξιοποιώ μεθόδους ένταξης στην τάξη & να ενημερώνω τους γονείς παιδιών με ΕΜΔ
  • θα αποτελώ δυναμικό μέλος μιας διεπιστημονικής ομάδας

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

θα είμαι έτοιμος / θα μπορώ:

  • να εργασθώ σε Ειδικά σχολεία, Κέντρα αποκατάστασης ΕΜΔ, Κέντρα Προσχολικής Αγωγής, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης, Βρεφονηπιακούς σταθμούς-Νηπιαγωγεία-Ιδρύματα-Συλλόγους-Φορείς-Κέντρα Αποκατάστασης-Νοσοκομεία
  • να αναλαμβάνω περιστατικά με ΕΜΔ ως ελεύθερος επαγγελματίας
  • να αναλαμβάνω την υποστήριξη μαθητών στα πλαίσια της παράλληλης στήριξης
  • να παρέχω κατ οίκον υποστήριξη (ιδιαίτερα μαθήματα)

Κόστος Συμμετοχής

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.