Βρείτε Σεμινάρια
x

Σεμινάριο σε αίθουσα

Ετήσιο Σεμινάριο Παρατήρησης Νηπίου

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Ψυχολογία

Εισηγητής

Η Άλκηστη Holmes, BSc, MSc, MProf είναι Ψυχολόγος, Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεύτρια παιδιών και εφήβων, μέλος του Association of Child Psychotherapists UK, εκπαιδευμένη στην κλινική Tavistock στο Λονδίνο. Έχει μεταπτυχιακή εκπαίδευση στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία και Κλινική Πρακτική στο Anna Freud Centre και πανεπιστήμιο UCL. Έχει κλινική και ερευνητική εμπειρία κυρίως σε ψυχιατρικές κλινικές εφήβων, κλινικές ψυχικής υγείας, νοσοκομεία και οργανισμούς με ενασχόληση παιδιών κάτω των πέντε ετών. Έχει ειδικευτεί στον παιδιατρικό τομέα στο Νοσοκομείο Whittington του Λονδίνου όπου εργάστηκε με παιδιά με οργανικές παθήσεις και ψυχοσωματικές διαταραχές. Έχει επίσης ειδικευτεί στη μακρόχρονη και βραχεία (brief parent-young child psychoanalytic psychotherapy model) ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία με παιδιά κάτω των πέντε ετών. Εργάζεται στο NHS (Εθνικό Σύστημα Υγείας της Βρετανίας) στην κλινική της Tavistock ως ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεύτρια όπου παρέχει συνεδρίες, εκπαιδεύσεις και εποπτείες. Παράλληλα διδάσκει παρατήρηση βρέφους σε εκπαιδευτικούς ψυχοθεραπευτές στο Caspari Foundation.

Σε ποιους απευθύνεται

Απευθύνονται σε όλους τους επαγγελματίες ψυχικής υγείας. Ψυχολόγους, σύμβουλους ψυχικής υγείας, ειδικούς παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές. Είναι, επίσης, ανοιχτό σε εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες που εργάζονται με παιδιά και ενδιαφέρονται να κατανοήσουν σε μεγαλύτερο βάθος τις πρώιμες σχέσεις και δεσμούς.

Διαδικασία επιλογής συμμετεχόντων
• Αποστολή βιογραφικού
• Θα ακολουθήσουν δύο κλινικές συνεντεύξεις με τους ειδικούς του προγράμματος, με σκοπό να εξασφαλισθεί η καταλληλότητα και η ομοιογένεια της κάθε ομάδας

Περιγραφή σεμιναρίου

Το Ετήσιο Σεμινάριο Παρατήρησης Νηπίου παρέχει στους επαγγελματίες την δυνατότητα να αποκτήσουν μια καλύτερη κατανόηση αυτής της ηλικίας. Σε αντίθεση με τη βρεφική ηλικία, η νηπιακή εμπεριέχει νέους αποχωρισμούς και αναπτυξιακές προκλήσεις, ενώ παράλληλα μεγάλη σημασία έχει τώρα το παιχνίδι και οι δραστηριότητες με τις οποίες καταπιάνεται το παιδί στην καθημερινότητά του. Η σημασία του παιχνιδιού και η ανάπτυξη της προσωπικότητας είναι στο επίκεντρο αυτού του σεμιναρίου. Αντλώντας θεωρητικό έρεισμα από την ψυχαναλυτική θεωρία, όπως αυτή διατυπώθηκε από τις κύριες ψυχαναλυτικές σχολές σκέψης, κυρίως την κλαϊνική και μετακλαϊνική, όσο και σύγχρονα αναπτυξιακά ερευνητικά δεδομένα, το σεμινάριο επιχειρεί την βαθύτερη κατανόηση του παιδικού ψυχισμού και όσων διακυβεύονται στη νηπιακή ηλικία.
Το σεμινάριο έχει κατεξοχήν βιωματικό χαρακτήρα. Ο παρατηρητής επισκέπτεται το νήπιο είτε στον παιδικό σταθμό, είτε στο σπίτι με συχνότητα μια φορά την εβδομάδα. Παρατηρεί τις κινήσεις του, τις πρωτοβουλίες του, τις συναισθηματικές του αντιδράσεις και τους τρόπους που σχετίζεται με τα άτομα του περιβάλλοντός του. Παρατηρεί ταυτόχρονα τα συναισθήματα που αναδύονται μέσα του, στη θέαση του υποκειμένου παρατήρησης. Κατά την παρατήρη, οι συμμετέχοντες αποκτούν γνώσεις σχετικά με την ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, οξύνοντας παράλληλα δεξιότητες παρατήρησης, οι οποίες μπορούν να τους βοηθήσουν τόσο στους ρόλους σαν γονείς, όσο και ως επαγγελματίες, ιδιαίτερα σε επαγγέλματα που έχουν στο επίκεντρο το παιδί.
Όπως στην παρατήρηση βρέφους, οι παρατηρήσεις είναι χρήσιμο να καταγράφονται λεπτομερώς μετά από κάθε επίσκεψη, να δακτυλογραφούνται και παρουσιάζονται προς συζήτηση σε μια ολιγομελή ομάδα. Σκοπός της ομαδικής διδασκαλίας του σεμιναρίου είναι ο παρατηρητής να έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει την ανάπτυξη κι άλλων νηπίων μέσω των συζητήσεων της ομάδας, και να κατανοήσει τη μοναδική αναπτυξιακή πορεία του κάθε παιδιού. Πρόκειται για σεμινάριο των 5-6 ατόμων και οι συμμετέχοντες καλούνται να παρατηρήσουν, να αναλύσουν και να συσκεφθούν σχετικά με το αντικείμενο παρατήρησης, το παιδί, δηλαδή, στην καθημερινότητά του. Επομένως, συνδυάζοντας την υποκειμενική πραγματικότητα του παρατηρητή με το σεμινάριο- ομάδα, οι συμμετέχοντες εναλλάσσουν την οπτική τους εμπλουτίζοντας κατ’αυτόν τον τρόπο την κατανόησή τους.
Τα ετήσιο σεμινάριο διεξάγεται μια φορά την εβδομαδια κι έχει διάρκεια 75 λεπτά. Απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας αλλά και εκπαιδευτικούς ή ανθρώπους που δουλεύουν με παιδιά σε οποιαδήποτε ιδιότητα και ενδιαφέρονται να κατανοήσουν σε βάθος την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μικρών παιδιών.

Άξονες Σεμιναρίου Παρατήρησης Νηπίου:
1) Παρατήρηση νηπίου:
Οι συμμετέχοντες θα παρατηρήσουν ένα νήπιο στην καθημερινότητά του, είτε στο νηπιαγωγείο είτε στο σπίτι, για ένα χρόνο μία φορά την εβδομάδα.
2) Το Σεμινάριο Παρατήρησης:
Οι παρατηρήσεις θα παρουσιάζονται προς ανάλυση και συζήτηση στο σεμινάριο, το οποίο θα απαρτίζεται από 5-6 συμμετέχοντες και την εκπαιδεύτρια.
3) Ομάδες Σεμιναρίων:
Οι συμμετέχοντες θα παρίστανται σε εβδομαδιαία σεμινάρια διαρκείας 75’ όπου θα παρουσιάζουν στην ομάδα λεπτομερείς καταγραφές των παρατηρήσεων τους. Αυτό θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν βαθύτερη κατανόηση των ασυνείδητων δυναμικών του παιδικού ψυχισμού.
4) Ψυχαναλυτική Θεωρία και Σύγχρονα Θέματα Παιδικής Ανάπτυξης:
Οι συμμετέχοντες θα εισαχθούν σε βασικές ψυχαναλυτικές έννοιες γύρω από την παιδική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των S. Freud, M. Klein, Bion και D. Winnicott. Επίσης, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα αναφορικά με τη θεωρία προσκόλλησης, νευροβιολογία και αναπτυξιακή ψυχολογία.

Πληροφορίες συμμετοχής

Η διαδικασία των συνεντεύξεων θα πραγματοποιείται από 10 Ιουνίου έως και 15 Σεπτεμβρίου 2020.

Δομή σεμιναρίου

➢ 1 σεμινάριο την εβδομάδα για ένα ακαδημαϊκό έτος
➢ Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι 75 λεπτά.

Κόστος Συμμετοχής

Μειωμένο κόστος διδάκτρων για αποστολή βιογραφικών έως και 10/07.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.