Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Διδακτική Μεθοδολογία Ανάλυσης Ιστορικών Πηγών με τη Μέθοδο της Παράθεσης και της Σύνθεσης

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
ΙΕΚ Εκπαιδευτική Ένωση
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Εκπαίδευση

Εισηγητής

Σέβη Δριμαροπούλου, Φιλόλογος, συγγραφέας, διαχειρίστρια εκπαιδευτικής ιστοσελίδας "Φιλολογική Γωνιά".
Η Σέβη Δριμαροπούλου γεννήθηκε στην Κάρυστο και ζει μόνιμα στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Το 2013 ολοκλήρωσε με επιτυχία το επιμορφωτικό πρόγραμμα ''Η φιλοσοφία του νου'' στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου. Το 2014 συνέχισε τις σπουδές της στο τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διδακτικής, μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας (αξιολόγηση νοητικών δομών, βασισμένη στη θεωρία νοητικής εξέλιξης J.Piaget). Από το 2013 εργάζεται ως φιλόλογος στον ιδιωτικό τομέα σε μαθητές Γυμνασίου - Λυκείου. Παράλληλα, ασχολείται με την προετοιμασία των μαθητών για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα, Πειραματικά και Ιδιωτικά σχολεία. Το 2013 δημιούργησε την εκπαιδευτική ιστοσελίδα filologikigonia.gr , με χρήσιμο φιλολογικό και εκπαιδευτικό υλικό και το 2018 το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο goniashop.gr με υλικό διαφοροποιημένης διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σε ποιους απευθύνεται

· Εκπαιδευτικούς
· Προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές
· Καθηγητές ξένων γλωσσών που διδάσκουν το μάθημα της ιστορίας

Περιγραφή σεμιναρίου

Το μάθημα της Ιστορίας, ειδικά στην τελευταία τάξη του Λυκείου, απασχολεί το σύνολο των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα απαιτητική είναι η ανάλυση των ιστορικών πηγών και η μεθοδολογία που ακολουθείται. Αν και από μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών και των μαθητών θεωρείται «βατό» μάθημα παρουσιάζονται έντονες βαθμολογικές αποκλίσεις, που συχνά προβληματίζουν. Οι αποκλίσεις αυτές οφείλονται, συνήθως, στον τρόπο επεξεργασίας - ανάλυσης των ιστορικών πηγών (παραθεμάτων), που καθορίζουν τον τελικό βαθμό.

Αντικείμενο της συγκεκριμένης ημερίδας είναι η παρουσίαση μεθοδολογίας προσέγγισης των ιστορικών πηγών, μέσω της σύνθεσης και της παράθεσης. Οι ενδιαφερόμενοι θα έρθουν σε επαφή και με τους δύο τρόπους προσέγγισης μιας ιστορικής πηγής και στο τέλος θα είναι σε θέση να προσαρμόσουν τις μεθοδολογίες στους μαθητές τους. Επειδή κρίνεται σημαντικό οι μαθητές να εξασκούνται από νωρίς στη σωστή ανάλυση πηγών, θα δοθεί έμφαση και στη μεθοδολογία διδασκαλίας και ανάλυσης πηγών στο Γυμνάσιο.

Διδακτικές ενότητες
Τα είδη των ιστορικών πηγών.Βήματα προς ερμηνεία και αξιολόγηση των πηγών.

· Μεθοδολογία ανάλυσης ιστορικών πηγών :
1. Διδασκαλία ανάλυσης γραπτών πηγών .
2. Διδασκαλία με τη χρήση εικαστικού υλικού.
3. Διδασκαλία με τη χρήση στατιστικού πίνακα .

Εφαρμογή της θεωρίας σε όλα τα είδη των ιστορικών πηγών.Τεχνικές δημιουργίας ασκήσεων και συνοπτικά κριτήρια αξιολόγησης επεξεργασίας παραθέματος.
· Ενδεικτικές απαντήσεις και αξιολόγηση.
· Τρόποι αξιολόγησης - βαθμολόγηση.
· Αξιοποίηση εναλλακτικών διδακτικών μεθόδων.
· Αξιοποίηση διαδικτυακών εργαλείων στη διδακτική πράξη και βιβλιογραφική ενημέρωση.

Διδακτική Μεθοδολογία Ανάλυσης Ιστορικών Πηγών με τη Μέθοδο της Παράθεσης και της Σύνθεσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

Κόστος Συμμετοχής

25€, για φοιτητές και ανέργους: 20€.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.