Βρείτε Σεμινάρια
x

Σεμινάριο σε αίθουσα

Κωφοί & Βαρήκοοι Μαθητές: Ψυχοπαιδαγωγική Προσέγγιση

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ. Χατζοπούλου Μαριάννα
Η Μαριάννα Χατζοπούλου είναι εκπαιδευτικός για κωφά παιδιά και Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Σπούδασε στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία (1985) και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) (1996). Το 1985-1986 ειδικεύτηκε στην εκπαίδευση του κωφού παιδιού και το 1989-1990 στη διερμηνεία της Ελληνικής Νοηματικής γλώσσας. Μετέπειτα απέκτησε και το διδακτορικό της τίτλο από το Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης, στη γλωσσολογία της νοηματικής γλώσσας. Από το 1986 έχει υπηρετήσει ως ειδική εκπαιδευτικός στο Ειδικό Δημ. Σχ. Κωφών του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, στο Ειδικό Δημ. Σχ. Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης και στο ΚΕΔΔΥ Β’ Αθήνας. Από το 1987 είναι Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και έχει εργαστεί για την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας (ΟΜΚΕ), σε πολλά ευρωπαϊκά και παγκόσμια συνέδρια, σε σεμινάρια καθώς και σε πανεπιστημιακά προγράμματα (ΦΠΨ, ΠΤΔΕ, ΠΤΠΑ). Έχει διδάξει στο Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής του ΤΕΑΠΗ, του Πανεπιστημίου Αθηνών (1996-2009), στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ» κατεύθυνση ειδικής αγωγής του ΤΕΑΠΗ, του Πανεπιστημίου Αθηνών (2000-2007) και σε πολλά άλλα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Έχει κάνει εισηγήσεις σε ευρωπαϊκά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει δημοσιεύσει σχετικά με την εκπαίδευση και την ανάπτυξη της γλώσσας του κωφού παιδιού σε ελληνικά περιοδικά και βιβλία, και έχει γράψει μία μονογραφία στα αγγλικά.

Σε ποιους απευθύνεται

Η ημερίδα απευθύνεται σε φοιτητές της ειδικής αγωγής, των παιδαγωγικών και συγγενών τμημάτων, σε εκπαιδευτικούς, σε ειδικούς στις κοινωνικές επιστήμες, σε ψυχολόγους καθώς και σε γονείς κωφών και βαρήκοων παιδιών ή παιδιών με άλλες αναπηρίες αλλά και σε όσους επιθυμούν να εντρυφήσουν σε αυτό το σημαντικό κομμάτι της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Περιγραφή σεμιναρίου

Η κώφωση συγκρινόμενη με τις άλλες αναπηρίες μοιάζει να είναι «αόρατη» αναπηρία. Σύμφωνα με το ιατρικό μοντέλο, οι κωφοί αντιμετωπίζονται ως ακούοντα «μη φυσιολογικά» άτομα ενώ σύμφωνα με το κοινωνικό και γλωσσολογικό μοντέλο αντιμετωπίζονται ως άτομα με διαφορετική γλώσσα και κουλτούρα. Οι στάσεις απέναντι στους κωφούς καθορίζουν τη φιλοσοφία και τη δομή των προγραμμάτων παρέμβασης για τα κωφά παιδιά, τους κωφούς ενήλικες και τις οικογένειές τους.
Στην ημερίδα θα παρουσιάσουμε το ιατρικό, το κοινωνικό και γλωσσολογικό μοντέλο προσέγγισης της κώφωσης, τη σχέση ακοής και ομιλίας, την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη σχέση της με τα γραπτά ελληνικά, το ρόλο της οικογένειας στην εκπαίδευση του κωφού παιδιού και τις εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Ελλάδα και το εξωτερικό δίνοντας έμφαση στην οπτική φύση των Κωφών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
10.00 -10.30 : Προσέλευση

10.30 -10.40 : Χαιρετισμοί

10.40 -12.30 : Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ

• Βασικές Αρχές: Οι στάσεις απέναντι στους κωφούς
• Ο όρος κωφός – Εκπαιδευτική – κοινωνιο-γλωσσολογική προσέγγιση της κώφωσης.
• Ιατρική προσέγγιση της κώφωσης

12.30 – 13.00 : Διάλλειμα

13.00 – 15.00 : Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ

• Μέθοδοι επικοινωνίας στη εκπαίδευση του κωφού παιδιού
• Ελληνική Νοηματική γλώσσα και η σημασία της - Δίγλωσση προσέγγιση
• Τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα των κωφών μαθητών
• Επιλογή κατάλληλου εκπαιδευτικού πλαισίου.

15.00 - 15.15 : Ερωτήσεις

15.15 - 15.30 : Παραλαβή βεβαιώσεων – Λήξη ημερίδας

Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Μπουφέ

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.