Η κώφωση συγκρινόμενη με τις άλλες αναπηρίες μοιάζει να είναι «αόρατη» αναπηρία. Σύμφωνα με το ιατρικό μοντέλο, οι κωφοί αντιμετωπίζονται ως ακούοντα «μη φυσιολογικά» άτομα ενώ σύμφωνα με το κοινωνικό και γλωσσολογικό μοντέλο αντιμετωπίζονται ως άτομα με διαφορετική γλώσσα και κουλτούρα. Οι στάσεις απέναντι στους κωφούς καθορίζουν τη φιλοσοφία και τη δομή των προγραμμάτων παρέμβασης για τα κωφά παιδιά, τους κωφούς ενήλικες και τις οικογένειές τους.
Στην ημερίδα θα παρουσιάσουμε το ιατρικό, το κοινωνικό και γλωσσολογικό μοντέλο προσέγγισης της κώφωσης, τη σχέση ακοής και ομιλίας, την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη σχέση της με τα γραπτά ελληνικά, το ρόλο της οικογένειας στην εκπαίδευση του κωφού παιδιού και τις εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Ελλάδα και το εξωτερικό δίνοντας έμφαση στην οπτική φύση των Κωφών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
10.00 -10.30 : Προσέλευση
10.30 -10.40 : Χαιρετισμοί
10.40 -12.30 : Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ
• Βασικές Αρχές: Οι στάσεις απέναντι στους κωφούς
• Ο όρος κωφός – Εκπαιδευτική – κοινωνιο-γλωσσολογική προσέγγιση της κώφωσης.
• Ιατρική προσέγγιση της κώφωσης
12.30 – 13.00 : Διάλλειμα
13.00 – 15.00 : Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ
• Μέθοδοι επικοινωνίας στη εκπαίδευση του κωφού παιδιού
• Ελληνική Νοηματική γλώσσα και η σημασία της - Δίγλωσση προσέγγιση
• Τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα των κωφών μαθητών
• Επιλογή κατάλληλου εκπαιδευτικού πλαισίου.
15.00 - 15.15 : Ερωτήσεις
15.15 - 15.30 : Παραλαβή βεβαιώσεων – Λήξη ημερίδας
Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Μπουφέ