Στην ψυχολογία του παιδιού είναι κοινώς αποδεκτό ότι η ζωγραφική είναι ένα μέσο έκφρασης των εσωτερικών σκέψεων και των συναισθημάτων ενός παιδιού. Χαρακτηριστικά, ερευνητές της παιδικής ζωγραφικής υποστηρίζουν ότι το παιδί «ζωγραφίζει ό,τι αισθάνεται παρά ό,τι βλέπει ή γνωρίζει ότι είναι αλήθεια».
Σύμφωνα με τον Piaget το ιχνογράφημα αποτελεί μια από τις μορφές της συμβολικής λειτουργίας, γι αυτό πρέπει να τοποθετηθεί ανάμεσα στο συμβολικό παιχνίδι και στην νοητική εικόνα. Το ιχνογράφημα είναι ένα μέσο επικοινωνίας του παιδιού, μια γλώσσα πιο αυθεντική, πιο εύπλαστη και πιο άμεση από εκείνη που χρησιμοποιεί συνήθως.
Στο παρόν σεμινάριο θα:
1. Μιλήσουμε για το πώς τα παιδιά χρησιμοποιούν το υλικό που έχουν στη διάθεση τους, ποια είναι τα στάδια της ανάπτυξης της ζωγραφικής με βάση τον Piaget, τί αξιολογούμε σε μια ζωγραφιά.
2. Υπάρξει αναλυτική εκπαίδευση σε επτά προβολικά σχέδια (χορήγηση, ερμηνεία, έκθεση), το Draw a Human, House-Tree-Person, Family Drawing, Kinetic Drawing Family, Kinetic School Drawing, Mother-Child , Attachment Parenting Drawing.
3. Δουλέψουμε ποικίλα πρωτόκολλα από παιδιά με νοητική αναπηρία και ψυχικές διαταραχές, κακοποίηση, κ.α.
4. Δούμε πώς τα προβολικά σχέδια μέσω της ζωγραφιάς μπορούν να βοηθήσουν τους ειδικούς , εντός μιας ψυχομετρικής μπαταρίας, να κατανοήσουν το ψυχισμό του παιδιού και να προτείνουν σημεία παρέμβασης.
Θα δoθούν σημειώσεις και το CD της παρουσίασης.