Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Αξιολόγηση και θεραπευτικός σχεδιασμός σε καταστάσεις ψυχοκοινωνικής οδύνης. Παραμονή στην οικογένεια ή απομάκρυνση του παιδιού (υιοθεσία, αναδοχή, τοποθέτηση σε ίδρυμα)

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ (ΣΥ.ΜΕ.Π.Ε.)
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Ψυχολογία

Εισηγητής

Γ. Αμπατζόγλου, Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής ΑΠΘ
Χ. Χατζηδημητρίου, κλινική ψυχολόγος
Συμμετέχουν: Γεωργία Χατζηχρήστου και Γεωργία Κοσματοπούλου, κοινωνικές λειτουργοί.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται ως επιμόρφωση σε επαγγελματίες κοινωνικής εργασίας και ψυχικής υγείας και υγείας των παιδιών και των εφήβων, καθώς και εκπαιδευτικούς. Συγχρόνως αποτελεί μέρος των επιλεγόμενων σεμιναρίων για το ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΣΥΜΕΠΕ.

Περιγραφή σεμιναρίου

Ο Επιστημονικός Σύλλογος Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου στα πλαίσια των εκπαιδευτικών του δραστηριοτήτων οργανώνει σεμινάριο με θέμα την «Αξιολόγηση και θεραπευτικός σχεδιασμός σε καταστάσεις ψυχοκοινωνικής οδύνης. Παραμονή στην οικογένεια ή απομάκρυνση του παιδιού (υιοθεσία, αναδοχή, τοποθέτηση σε ίδρυμα)
Στο εκπαιδευτικό σεμινάριο το οποίο αποτελεί αυτοτελή συνέχεια του σεμιναρίου «Διακίνηση παιδιών στις σύγχρονες κοινωνίες», θα δοθεί έμφαση στο κρίσιμο θέμα της αρχικής αξιολόγησης των παιδιών για τα οποία τίθεται θέματα απομάκρυνσης από την οικογένειά τους. Η διαδικασία αποχωρισμού και απομάκρυνσης αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία η οποία απαιτεί μια συνολική, διεπιστημονική, κλινική και ψυχοκοινωνική αξιολόγηση του παιδιού και της οικογένειας, τη στενή συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων, τον συντονισμό των ενεργειών που διαφυλάσσουν την καλύτερη συνοδεία μιας εξορισμού τραυματικής εμπειρίας. Γύρω από την αρχική αξιολόγηση «δρομολογείται» το μέλλον ενός παιδιού. Η αρχική τοποθέτηση ενός παιδιού δεν αποτελεί το τέλος ή το κλείσιμο μιας ιστορίας, αλλά αντίθετα θέτει μια σειρά από ζητήματα ως προς το μέλλον του παιδιού, τη διαφύλαξη της ιστορίας του και των σχέσεων του και θέτει τις βάσεις μιας μελλοντικής συνεργασίας προς το συμφέρον του παιδιού.

Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν οι βασικές αρχές μιας συνολικής και πολύπλευρης αξιολόγησης: δηλαδή των φυσικών και των θετών γονιών, των «βιολογικών» και των αναδόχων οικογενειών, της ψυχονοητικής υγείας των παιδιών κάθε ηλικίας (βρεφική, παιδική, εφηβική), των ιδρυμάτων παιδικής προστασίας που υποδέχονται παιδιά, αλλά και των φορέων που εμπλέκονται στις τοποθετήσεις. Συγχρόνως θα αναπτυχθούν οι προϋποθέσεις του θεραπευτικού σχεδιασμού που πρέπει να ακολουθεί κάθε απομάκρυνση, τα διαθέσιμα εργαλεία και η καλή χρήση τους, καθώς και το νόημα των συνεργασιών οι οποίες συνοδεύουν ένα παιδί με στόχο τη φροντίδα της ψυχικής του υγείας, των δεσμών του και της κοινωνικής του ένταξης. Στόχος του σεμιναρίου θα είναι να προσφέρει θεωρητικά εφόδια και πρακτικούς οδηγούς στους επαγγελματίες κοινωνικής εργασίας, παιδικής προστασίας και ψυχικής υγείας.

Θέματα:
1) Διεπιστημονική προσέγγιση. Συνεργασία υπηρεσιών. Το νόημα και οι στόχοι της συνεργασίας. Θέματα εποπτείας.
2) Θέματα αξιολόγησης. Μέρος 1ο . Βασικές αρχές, στόχοι, άξονες διευρεύνησης
3) Αξιολόγηση. Μέρος 2ο, Εργαλεία αξιολόγησης. Κριτικός σχολιασμός
4) Μετά την αξιολόγηση: θεραπευτικός σχεδιασμός και θεραπευτική παρακολούθηση

Πληροφορίες συμμετοχής

Ημερομηνίες: 28/1, 4/2, 11/2 και 18/2.
Στο τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής.

Κόστος Συμμετοχής

60€ + ΦΠΑ

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.