Σε ποιους απευθύνεται
Σκοπός
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα εξειδίκευσης στοχεύει στην παροχή θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων στη διδακτική μεθοδολογία των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση και από πρωτότυπο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αναλυτικότερα, εξετάζονται τα αναλυτικά προγράμματα των τάξεων του γυμνασίου, του λυκείου και του ΕΠΑΛ και πραγματοποιείται μία συνολική θεώρηση των σκοπών και των στόχων των αρχαιογνωστικών μαθημάτων.
Πραγματοποιείται αναλυτική κατανομή της ύλης ανά τάξη και προτείνονται πρακτικά σχέδια μαθήματος για όλα τα διδακτικά αντικείμενα. Οι νέες τεχνολογίες, η δημιουργία φύλλων εργασίας, η αξιολόγηση μαθητή και εκπαιδευτικού, αλλά και η δημιουργία γλωσσικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων στους μαθητές, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος.
Στο θεωρητικό μέρος καλύπτονται ζητήματα χρήσης νέων τεχνολογιών στη διδακτική των αρχαιογνωστικών μαθημάτων, διδασκαλία της γραμματικής και του συντακτικού, διδασκαλία της μετάφρασης, διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση στο γυμνάσιο και ειδικές τεχνικές διδακτικής του άγνωστου θέματος για το λύκειο και τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Ειδική αναφορά γίνεται στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, όπου παρουσιάζονται διαφοροποιημένα σχέδια διδασκαλίας.
Περιγραφή σεμιναρίου
θΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
• Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία και τον Διδακτικό Σχεδιασμό • Αναλυτικό πρόγραμμα – στοχοθεσία – σκοπός των αρχαιογνωστικών μαθημάτων • Διδακτική πορεία μαθημάτων στο Γυμάσιο και το Λύκειο • Διδασκαλία της Μετάφρασης • Διδασκαλία τις γραμματικής και του συντακτικού στο Γυμνάσιο και το Λύκειο • Διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση • Διδασκαλία του Αγνώστου για τις πανελλήνιες • Διαφοροποιημένη διδασκαλία στα αρχαιογνωστικά μαθήματα • Ενδεικτική κατανομή ύλης ανά τάξη • Καλές Διδακτικές πρακτικές • Υποδειγματικά Σχέδια Μαθήματος • Μεθοδολογίας επεξεργασίας αρχαιοελληνικού κειμένου Βήμα - Βήμα • Υποδειγματικές ασκήσεις ανά ενότητα • Τύποι και μεθοδολογία δημιουργίας και επίλυσης ασκήσεων • Αξιολόγηση του μαθητή και του εκπαιδευτικού • Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου • Τεχνικές και μεθοδολογία διόρθωσης εργασιών – επισήμανση λαθών • Τεχνικές και μεθοδολογία διόρθωσης Αγνώστου θέματος • Χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη – Λογισμικά • Μαθησιακές δυσκολίες, διαφοροποιημένη διδασκαλία, με πρακτικές εφαρμογές • Προετοιμασία και διεξαγωγή μικροδοδασκαλίας • Βιβλιογραφία – χρήσιμα links από το διαδίκτυο
Πληροφορίες συμμετοχής
Παρέχονται:
Διάρκεια Προγράμματος: 350 ώρες 50 ώρες δια ζώσης, σε 10 συναντήσεις 300 μέσω της πλατφόρμας της «Εκπαιδευτικής Ένωσης»
Κόστος Συμμετοχής
Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος