Πρόγραμμα σεμιναρίου
ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ
10.00 - 10.30: ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
10.30 - 13.00: Α΄ΕΝΟΤΗΤΑ Ορισμός, Αξιολόγηση, Ειδικές Γνώσεις
Ορισμός
- Ορισμός της πολυαισθητηριακής αναπηρίας.
- Παρουσίαση των επιμέρους δυσκολιών που επιφέρουν οι πολλαπλές αναπηρίες.
- Τι σημαίνει πολυαισθητηριακή αναπηρία για το άτομο και την οικογένεια του.
Αξιολόγηση του ατόμου με πολυαισθητηριακή αναπηρία
- Ποιές είναι οι σωστές βάσεις αξιολόγησης του ατόμου με πολυαισθητηριακές δυσκολίες.
- Τρόποι προσέγγισης και κατανόησης των μηχανισμών αποδοχής και απόρριψης που διαθέτει το άτομο.
Απαραίτητες ειδικές γνώσεις του ειδικού
- Βασικές πληροφορίες για τις δυσκολίες Όρασης-Ακοής-Κινητικότητας-Κατάποσης-Γνωστικοσυναισθηματικής Ανάπτυξης
13.00 - 13.30: coffee break
13.30 - 15.30: Β΄ΕΝΟΤΗΤΑ Επικοινωνία & Παρέμβαση στο Άτομο και την Οικογένεια
Εγκατάσταση Λειτουργικής Επικοινωνίας με το άτομο που παρουσιάζει πολυαισθητηριακές αναπηρίες - Αισθητηριακή Ολοκλήρωση
- Με ποιους τρόπους μπορούμε να πετύχουμε την επικοινωνία του ατόμου που παρουσιάζει πολυαισθητηριακές αναπηρίες.
- Πως θα συμβάλουμε στην αισθητηριακή του ολοκλήρωση.
Σχεδιασμός προγράμματος της θεραπευτικής παρέμβασης
- Βασικό υπόβαθρο των αρχών που διέπουν τον σχεδιασμό της παρέμβασης.
- Το ιστορικό υπόβαθρο που διέπει την αντίληψη μας για το άτομο με ειδικές ανάγκες στην Ελλάδα.
- Προσωπικές δυσκολίες των ειδικών στην αποδοχή της αναπηρίας.
- Συνεργασία και καταμερισμός εργασίας ανάμεσα στις ειδικότητες λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, ειδικού παιδαγωγού, γυμναστή, φυσιοθεραπευτή, κ.α.
Η Συμβουλευτική της οικογένειας
- Δυσκολίες στην συμβουλευτική της οικογένειας
- Δυσκολίες στην εφαρμογή αμιγών απόψεων διαπαιδαγώγησης προκειμένου να είναι οι γονείς σύμμαχοι στη γνωστικοσυναισθηματική ανάπτυξη.
15.30: Ερωτήσεις-λήξη 1ης ημέρας
ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ
10.00 - 10.30: ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
10.30 – 12.30: Γ΄ΕΝΟΤΗΤΑ Περιβάλλοντα Εργασίας του Ειδικού στις Πολυαισθητηριακές Αναπηρίες
Πρόγραμμα στο σπίτι
- Η υποστήριξη και καθοδήγηση της οικογένειας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων καθημερινής διαβίωσης στο χώρο του σπιτιού.
- Πρόγραμμα κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω βιωματικής μάθησης.
- Η γνωριμία του ατόμου με τον κόσμο γύρω του και έξω από το σπίτι.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συναλλαγής διατήρησης της ομάδας διασκέδασης και χαλάρωσης.
Θεατρικό παιχνίδι, Περιβαλλοντολογικός Χορός, Ομάδες Δημιουργικής απασχόλησης, Άθληση.
- Εργαλεία και τεχνικές έκφρασης, αισθητηριακής ολοκλήρωσης, μάθησης και χαλάρωσης
12.30- 13.00: coffee break
13.00 – 14.00: Δ΄ΕΝΟΤΗΤΑ Ειδικός και Παράλληλη στήριξη του Παιδιού
Ο ρόλος του ειδικού στην Ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη του Παιδιού στο εκπαιδευτικό του περιβάλλον
- Νομοθεσία - κώδικας συμπεριφοράς.
- Συνεργασία με γονείς, δασκάλους και ειδικούς.
- Εργονομία χώρου.
- Πρόγραμμα δραστηριοτήτων.
14.00-14.30: Αποτίμηση - Στρογγυλή Τράπεζα
14.30-15.00: Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή Βεβαιώσεων
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ
Για όσους συμπληρώσουν την διήμερη εκπαίδευση του σεμιναρίου υπάρχει και η δυνατότητα προαιρετικής πρακτικής εξάσκησης κατόπιν συνέντευξης, σε συνεργαζόμενα κέντρα αποκατάστασης ατόμων με πολυαισθητηριακές αναπηρίες.
Παράλληλα, θα λειτουργεί και υπηρεσία εποπτείας και συμβουλευτικής την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν δωρεάν για ένα χρόνο μετά οι συμμετέχοντες.
Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Πιστοποιητικό παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή
- Φάκελος σεμιναρίου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Μπουφέ