ΕΝΟΤΗΤΑ Α. Visual Merchandising, Εμπορικός χώρος και μέθοδοι προβολής προϊόντων, ΕΝΟΤΗΤΑ Β. Διακόσμηση Καταστήματος,
Η αισθητική του καταστήματος, αλλά και ο τρόπος προβολής προϊόντων μέσα σε αυτόν, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια εφόσον οι εικόνες του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου μας επηρεάζουν πλέον ισοδύναμα, ως προς τις επιλογές μας. Επιπλέον η κατανόηση της σχέσης κοινωνίας και αισθητικής γίνεται ακόμη πιο σημαντική σε μια εποχή η οποία κρίνεται ασταθής ως προς την ψυχολογία του πελάτη, τις ανάγκες και τα πρότυπά του. Επομένως ο ρόλος της προβολής γίνεται πολυδιάστατος συνδεόμενος με την πραγματική προβολή προϊόντων (βιτρίνα, showroom, κατάστημα) αλλά και με ψηφιακή προβολή τους (μέσα από τα social media και το διαδίκτυο). Ο ρόλος πλέον του Visual Merchandiser δεν στηρίζεται μόνο σε πρακτικές και λειτουργικές γνώσεις, αλλά στη προσαρμογή του έργου του στις σύγχρονες τάσεις styling και οπτικής επικοινωνίας, αλλά και στη μόδα όπως και στα νέα πρότυπα της αγοράς. Σύμφωνα με τους αναλυτές τάσεων και εικόνων το ενδιαφέρον μας είναι περισσότερο στη δημιουργία εμπειριών και επομένως πιο γρήγορων και στοχευμένων οπτικών μηνυμάτων εφόσον ο εμπορικός χώρος μετατρέπεται σε μια εμπειρία η οποία εξαρτάται τόσο από τον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων, αλλά και από γενικά στοιχεία ατμόσφαιρας με τον εξοπλισμό, την εσωτερική διαμόρφωση, την κυκλοφορία μέσα στο χώρο και τα οπτικά και στυλιστικά μηνύματα.
Το σεμινάριο αυτό είναι για επαγγελματίες στον τομέα του εμπορίου, της εσωτερικής διαμόρφωσης εμπορικών χώρων, της έκθεσης και προβολής αντικειμένων & προϊόντων. Είναι θεωρητικό και πρακτικό και συνδυάζει γνώσεις από τους τομείς interior design, interior styling (διακόσμηση/διαμόρφωση καταστημάτων), space planning (εργονομία χώρου καταστήματος), visual merchandising (οπτική επικοινωνία), visual communication (εφαρμογή γραφιστικής στον εμπορικό χώρο), και fashion styling (μόδα & τάσεις) και βιτρίνα (εξοπλισμός κούκλας, φόντο, προπς).
Το σεμινάριο χωρίζεται σε 2 κύριες ενότητες προσφέροντας τη δυνατότητα στο μαθητή να παρακολουθήσει ξεχωριστά την κάθε ενότητα ή και τις 2, διευρύνοντας τις γνώσεις του στο visual merchandising και styling.
Α. Στην Ενότητα αυτή προσφέρεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο γνώσεων ως προς τις τεχνικές προβολής προϊόντων και τις μεθόδους σύνθεσης στη βιτρίνα και το εσωτερικό του καταστήματος, εξετάζοντας ‘ποιος είναι ο πελάτης του σήμερα’ και ‘πως επικοινωνώ μαζί του οπτικά’. Για αυτό το λόγο εξετάζουμε εκτός από τους κανόνες σύνθεσης και προώθησης, τους κανόνες χρωματολογίας και τις τάσεις στυλστικών συνδυασμών (για το 2019/20), όπως και τη σχέση χώρου με τα 3-διάστα αντικείμενα, τη γραφιστική και τα σκηνικά στοιχεία (προπς). Ο κάθε μαθητής αναπτύσει τις δικές του μεθόδους ‘εφήμερης κατασκευής’ και πως με απλά υλικά μπορεί να δώσει πρωτότυπες και σωστές λύσεις αναδεικνύοντας την αισθητική του προϊόντος, αλλά και την ταυτότητα που το αναδεικνύει. Γίνονται ασκήσεις πάνω στις τεχνικές προβολής, mood boards χρωματικών συνδυασμών και στυλιστικών συνδυασμών, όπως και μια ολοκληρωμένες προτάσεις προβολής σε πραγματική κλίμακα.
Β. Στην Ενότητα αυτή δίνεται έμφαση στις μεθόδους ομαδοποίησης των προϊόντων μέσα στο χώρο αλλά και στους τρόπους ανάδειξης της γκάμας προϊόντων και των εμπορικών μηνυμάτων μέσα σε αυτόν. Αναλύεται ο χώρος ως μια συναισθηματική εμπειρία, όπου η αρχιτεκτονική του χώρου, η επίπλωση, η σήμανση και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων στο σύνολο τους παίζουν καθοριστικό ρόλο. Μαθαίνουμε τη μεθοδολογία διαμόρφωσης του εμπορικού πλάνου (layout - floor plan) μέσα από γωνιές προβολής και σημεία εστίασης (focal points). Γίνονται ασκήσεις ομαδοποίησης προϊόντων, πλάνου χώρου, (κύριων υπηρεσιών και λειτουργιών), και προτάσεων εσωτερικών σημείων προβολής.