ΔΟΜΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Επιχειρηματικότητα και Εταιρική Στρατηγική
Το μάθημα έχει ως στόχο να επιτρέψει στους εκπαιδευόμενους να διαμορφώσουν μια συνειδητοποίηση των στρατηγικών τομέων, να αξιολογήσουν κριτικά τη σχετική θεωρία και πρακτική της επιχειρηματικής στρατηγικής. Ταυτόχρονα, παρέχει την ευκαιρία να εφαρμόσουν τη θεωρία στην πράξη.
Ενδεικτικά η ενότητα περιλαμβάνει:
Κριτική αποτίμηση και αξιολόγηση των θεωριών της επιχειρηματικής στρατηγικής, δηλαδή των στρατηγικών 5Ps του Mintzberg, της ανάλυσης SWOT, της ανάλυσης PESTEL κλπ.
Εντοπισμό και εκμετάλλευση της επιχειρηματικής ευκαιρίας σε ένα σύγχρονο περιβάλλον που εξαρτάται από την ταχεία επικοινωνία, την καινοτομία, την τεχνολογία και το μάρκετινγκ.
Εφαρμογή της θεωρίας στρατηγικής του Porter σε ένα πρακτικό περιβάλλον – το στρατηγικό παράθυρο, εντοπισμός και ανάλυση του χάσματος, σάρωση ευκαιριών, τοποθέτηση της νέας επιχείρησης και διατήρηση της ανταγωνιστικότητας.
Χρηματοοικονομική Λογιστική
Η ενότητα εισάγει τους εκπαιδευόμενους σε βασικές τεχνικές λογιστικής και χρηματοοικονομικής διαχείρισης απαραίτητες για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Σκοπός της ενότητας είναι να εξετάσει τις γενικές αρχές της λογιστικής, των μεθόδων συλλογής δεδομένων, της διαχείρισης αποφάσεων και της παραγωγής των οικονομικών καταστάσεων, ειδικά για τις ΜΜΕ.
Οι εκπαιδευόμενοι είναι σε θέση:
Να γνωρίζουν το περιεχόμενο και τους περιορισμούς των οικονομικών καταστάσεων της εταιρείας.
Να κατανοούν τις λειτουργίες της Χρηματοοικονομικής Λογιστικής.
Να γνωρίζουν βασική λογιστική και προετοιμασία λογαριασμών.
Να αξιοποιούν Αριθμοδείκτες.
Να εκτιμούν τα βασικά στοιχεία της καλής διαχείρισης μιας εταιρείας.
Corporate Finance
Ο στόχος της 3ης ενότητας είναι να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να εφαρμόσουν τις χρηματοοικονομικές τεχνικές στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρηματοοικονομικοί αναλυτές και οι επιχειρηματίες. Επιπλέον, οι εκπαιδευόμενοι θα μπορέσουν να κατανοήσουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τις επενδύσεις και τη χρηματοδότηση σε μια μικρή και μεσαία επιχείρηση.
Οι εκπαιδευόμενοι είναι σε θέση να προβούν στις κάτωθι εργασίες:
Προεξόφληση και Διαχρονική αξία του χρήματος.
Προϋπολογισμός κεφαλαίου.
Μοντέλο τιμολόγησης ενεργητικού κεφαλαίου.
Δομή κεφαλαίου και φόρος.
Options.
Initial Public Offerings (Δημόσιες Προσφορές).
Τεχνικές Εταιρικής Αποτίμησης.
Στρατηγικές Ανάπτυξης για τις ΜΜΕ
Αυτή η ενότητα στοχεύει να αναπτύξει την κατανόησή σας για βασικούς τομείς που είναι κρίσιμοι για την επιτυχή ανάπτυξη μιας ΜΜΕ. Η ενότητα παρουσιάζει τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις καθώς και τις στρατηγικές οδούς που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρηματίες για να υπερβούν τις προκλήσεις σε διαφορετικά στάδια της ανάπτυξης της επιχείρησής τους.
Οι εκπαιδευόμενοι είναι σε θέση να προβούν στις κάτωθι εργασίες:
Ανάπτυξη στρατηγικής.
Εφαρμοσμένη οικονομική ανάλυση.
Συγχωνεύσεις και εξαγορές.
Διεθνής επέκταση και ανάπτυξη.
Πιστοποίηση
Το πρόγραμμα παρέχεται από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης-2 Aegean το οποίο είναι αναγνωρισμένο από τον ΕΟΠΠΕΠ.