Το Μονοετές Εξειδικευμένο Πρόγραμμα στην Εφαρμογή της Γνωσιακής – Συμπεριφορικής στη Θεραπεία Παιδιών & Εφήβων του Κέντρου Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας & Συμβουλευτικής παρέχει εξειδικευμένη εκπαίδευση στην εφαρμογή του μοντέλου της Γνωσιακής- Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας σε παιδιά και εφήβους.Περιλαμβάνει 160 ώρες εκπαίδευσης, 120 ώρες πρακτικής άσκησης και 100 ώρες προσωπικής ανάπτυξης.
Δυνατότητες Πιστοποίησης:
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με βάση τα κριτήρια της Academy of Cognitive Therapy και του European Association for Cognitive – Behavioural Therapies, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται υψηλά πρότυπα εκπαίδευσης. Οι απόφοιτοι του προγράμματος έχουν τη δυνατότητα – υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις – πιστοποίησης από το British Association for Counselling & Psychotherapy και την Academy of Cognitive Therapy.
Θεωρία, Πρακτική άσκηση & Προσωπική ανάπτυξη
Θεωρητική Εκπαίδευση
Ενότητες (150 ώρες):
1. Κλινική Αξιολόγηση, Διάγνωση – Διαφοροδιάγνωση & Δεοντολογικά Ζητήματα στην Θεραπεία Παιδιών & Εφήβων : Κλινική συνέντευξη με παιδί/έφηβο, κλινική συνέντευξη με γονείς, σχολική συνέντευξη, ψυχομετρικά εργαλεία, δεοντολογικά ζητήματα.
• Ερωτηματολόγια γονέων: ΕΔΕΠ, SDQ
• Eρωτηματολόγια παιδιών:
• Γνωστικά/Νοητικά: Bender Gestalt Neuropsychological Test, WISC-III, Αθηνά Τεστ, Παραπομπή για μαθησιακή αξιολόγηση
• Ιχνογράφημα: Draw A House-Tree-Person, Patte Noire
• Ψυχοθεραπευτικά: ΣΑΕΒΑ, SDQ, Σχημάτων, ΠΑΤΕΜ, Fairy Tale Test, TAT, CAT, Ημιτελείς προτάσεις του Menninger
• Διαγνωστικά: Anxiety Screening Test, MASK, SDI, ADIS, Y-BOCS
• Ερωτηματολόγιο ΔΕΠ-Υ για γονείς και εκπαιδευτικούς (DUPAUL)
2. Χαρακτηριστικά & Ανάγκες Διαφορετικών Αναπτυξιακών Σταδίων-Υγιής Γονική Ανταπόκριση & Συμβουλευτική Γονέων– Θεραπευτικές Δεξιότητες Επικοινωνίας Ανάλογα με τις Ανάγκες του Κάθε Αναπτυξιακού Σταδίου- Συναισθηματική Ψυχό-εκπαίδευση
• Συναισθηματική ανάπτυξη: αναφορά στην θεωρία δεσμού και ανάλυση των συναισθηματικών δεξιοτήτων της κάθε ηλικίας
• Γνωστική ανάπτυξη: αναφορά στα ορόσημα της κάθε ηλικίας
• Αντίληψη του εαυτού
• Υγιής αυτονομία
• Κοινωνική ανάπτυξη
• Παιχνίδι
3. Η Εφαρμογή της Γνωσιακής Συμπεριφορικής Παιγνιοθεραπείας & Δραματοθεραπείας σε Παιδιά και Εφήβους- Ενίσχυση της Σχέσης Γονέα-Παιδιού Μέσω του Παιχνιδιού
4. Θεραπευτικές Παρεμβάσεις και Διατύπωση Περίπτωσης σε Αγχώδεις Διαταραχές, Κινητικές Διαταραχές, Διαταραχές Απέκκρισης & Διαταραχές Ύπνου- Συμβουλευτική Γονέων και η Συμβολή τους Στην Θεραπευτική Διαδικασία
• Διαταραχή αποχωρισμού και πανικού
• Ειδικές φοβίες
• ΙΨΑΔ
• Κοινωνική φοβία
• Εκλεκτική αλαλία
• Διαταραχή μυοσπασμάτων
• Άγχος εξετάσεων
• Επαγγελματικός προσανατολισμός
• Η συμβολή των γονέων στην θεραπεία αγχωδών διαταραχών
5. Θεραπευτικές Παρεμβάσεις και Διατύπωση Περίπτωσης σε Συναισθηματικές Διαταραχές, Αυτό-καταστροφική Συμπεριφορά, Εθισμός στο Διαδίκτυο, Αυτό-εκτίμηση και Διεκδικητικότητα- Συμβουλευτική Γονέων και η Συμβολή τους Στην Θεραπευτική Διαδικασία
6. Θεραπευτικές Παρεμβάσεις και Διατύπωση Περίπτωσης σε Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής, Διαταραχή Αναπτυξιακού Φάσματος, Διαταραχές Ελέγχου των Παρορμήσεων, Καταχρήσεις και Παραβατικότητα– Συμβουλευτική Γονέων και η Συμβολή τους Στην Θεραπευτική Διαδικασία
7. Θεραπεία σε Παιδιά/Εφήβους με Προβλήματα Υγείας, Απώλεια & Πένθος- Συμβουλευτική Γονέων και η Συμβολή τους Στην Θεραπευτική Διαδικασία
• Απώλεια υγείας
• Απώλεια γονέα
• Διαζύγιο
• Μετακομίσεις
• Υιοθεσία
8. Θεραπεία σε Παιδιά/Εφήβους με Τραυματικά Γεγονότα Ζωής-Διαχείριση Τραύματος- Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση-Συμβουλευτική Γονέων και η Συμβολή τους Στην Θεραπευτική Διαδικασία
• Σχολικός εκφοβισμός
• Συναισθηματική κακοποίηση
• Σωματική κακοποίηση
• Σεξουαλική κακοποίηση
9. Θεραπεία σε Παιδιά/Εφήβους με Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής- Συμβουλευτική Γονέων και η Συμβολή τους Στην Θεραπευτική Διαδικασία
• Ψυχογενής Ανορεξία
• Ψυχογενής Βουλιμία
• Συναισθηματική υπερφαγία
10. Αξιολόγηση σπουδαστών
• Παρουσιάσεις περιστατικών
• Γραπτή Αξιολόγηση
Κλινική Πρακτική (120 ώρες)
Ως πρακτική άσκηση νοείται η πρόσωπο με πρόσωπο (θεραπευτής – θεραπευόμενος) συνεδρία με διάρκεια 50 λεπτά, η οποία λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου θεραπευτικού πλάνου.
Η πρακτική άσκηση περιλαμβάνει την ανάληψη 2 περιστατικών (συνολική διάρκεια 50 ώρες), την παρακολούθηση μιας ομάδας εποπτείας (διάρκειας 40 ωρών) και την διατήρηση φακέλων για τα περιστατικά (30 ώρες απασχόλησης συνολικά).
Παρακολούθηση βίντεο (10 ώρες)
Παρακολούθηση εξειδικευμένων βίντεο κατά την διάρκεια των μαθημάτων
Προσωπική ανάπτυξη (100 ώρες):
Οι ώρες προσωπικής ανάπτυξης περιλαμβάνουν την μελέτη της σύγχρονης βιβλιογραφίας, αρθρογραφίας και των εκτενών, εξειδικευμένων σε κάθε ενότητα σημειώσεων, καθώς και την προετοιμασία για την παρουσίαση μιας μελέτης περίπτωσης έκτασης 5.000-5.500 λέξεων.
• Μελέτη Βιβλιογραφίας (50 ώρες)
• Προετοιμασία και Παρουσίαση Μελέτη Περίπτωσης (50 ώρες)
Κριτήρια αποφοίτησης:
1. Παρακολούθηση ενοτήτων Σ/Κ (ετήσιο όριο απουσιών: 30 ώρες)
2. Επιτυχής παρουσίαση εργασίας ανάλυσης περιστατικού στο τέλος του έτους (βαθμός άνω του 70%)
3. Αξιολόγηση άνω του 70% στην γραπτή εξέταση γνώσεων στο τέλος του έτους
4. Ολοκλήρωση δύο περιστατικών και κατάθεση φακέλων θεραπείας (τηρείται το δεοντολογικό απόρρητο)
5. Παρακολούθηση 40 ωρών ομαδικής εποπτείας (ετήσιο όριο απουσιών: 8 ώρες)