Το προβολικό Ιχνογράφημα συνιστά μια μέθοδο ψυχοδιαγνωστικής αξιολόγησης παιδιών, εφήβων και ενήλικων με μακρά κλινική ιστορία. Αποτελεί μέθοδο διερεύνησης των ασύνειδων επιθυμιών, των φαντασιώσεων, των κινήτρων, των γνωστικών περιεχομένων και βεβαίως, των συναισθημάτων, μέσα από έναν εναλλακτικό κώδικα συμβολικής επικοινωνίας, αναγνώρισης και ανάγνωσης των αληθών ψυχονοητικών φορτίων των προσώπων.
Πεδία Εφαρμογών: Το Προβολικό Ιχνογράφημα χρησιμοποιείται σε κλινικά και εκπαιδευτικά πλαίσια για την αξιολόγηση περιπτώσεων πραγματικά μεγάλου εύρους. Χρησιμοποιείται επίσης εκτενώς στην ψυχοθεραπεία, ως θεραπευτικό μέσον, ιδίως στην εικαστική, αλλά και ως μέσον ελέγχου της προόδου του περιστατικού. Συνιστά πολύτιμο εργαλείο για τον εκπαιδευμένο κλινικό ή τον εκπαιδευτικό, καθώς πρόκειται για μια ασφαλή μέθοδο αξιολόγησης αλλά και «διατύπωσης επί χάρτου» όλων όσα τα πρόσωπα δυσκολεύονται «να βάλουν σε λόγια».
Συνοπτική Παρουσίαση Ενοτήτων
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
- Οι Θεμελιώδεις Επιστημονικές Υποθέσεις του Ψυχοδυναμικού Μοντέλου για την Προσωπικότητα: 1η Τοπική, 2η Τοπική, Οικονομική, Δυναμική και Γενετική
- Ψυχαναλυτικές & Ψυχοδυναμικές Εξελικτικές Προσεγγίσεις: Freud, Abraham, Anna Freud, Θεωρία Αντικειμενότροπων Σχέσεων, Suttie, Klein, Fairbairn, Balint, Winnicott, Mahler, Kohut, Bowlby & Ainsworth: Θεωρία Δεσμού, Stern
- Εξελικτικές Διαδρομές της Δοκιμασίας του Ιχνογραφήματος
- Οι Αδιευκρίνιστες Μουτζούρες
- Τα Χρώματα του Ιχνογραφήματος
- Το Draw a Man (Goodenough, 1926) και Draw a Person Test (Machover, 1949) – To Σχέδιο της Ανθρώπινης Φιγούρας: Οδηγίες, Ποσοτική & Ποιοτική Βαθμολόγηση, Ερμηνεία
- Κλίμακα Διαφοροποίησης Φύλου στο Draw a Person (Swensen, 1955)
- Η Δοκιμασία «Inside of the Body» για Ψυχοσωματικούς Ασθενείς
- House – Tree – Person Test: Οδηγίες, Ερωτήσεις Παρέμβασης, Ποιοτική Ανάλυση, Ερμηνεία
- D 10 – Η Δοκιμασία των 10 Στοιχείων: Οδηγίες, Ερωτήσεις Παρέμβασης, Ποιοτική Ανάλυση, Ερμηνεία
- Test de «la dame de Fay» - Η Δοκιμασία της Κυρίας στη Βροχή: Οδηγίες, Ανάλυση και Ερμηνεία. Η Δοκιμασία Ενήλικων «Ζωγράφισε ένα άνθρωπο στη βροχή» για Καταθλιπτικούς Ασθενείς. Οδηγίες, Ανάλυση και Ερμηνεία.
- Το Σχέδιο της Οικογένειας: Οδηγίες, Ερωτήσεις Παρέμβασης, Ποιοτική Ανάλυση, Ερμηνεία
- Το Σχέδιο της Φανταστικής Οικογένειας: Οδηγίες, Ερωτήσεις Παρέμβασης, Ποιοτική ανάλυση, Ερμηνεία
- Το Σχέδιο της Ζωόμορφης Οικογένειας: Οδηγίες, Ερωτήσεις Παρέμβασης, Ποιοτική ανάλυση, Ερμηνεία
- Finger Painting – To Ιχνογράφημα με τα Χέρια: Υλικό, Χορήγηση, Ερμηνεία
ΚΛΙΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
- Προβολικό Ιχνογράφημα και Καταθλιπτικές Εκδηλώσεις: Κλινικά Χαρακτηριστικά
- Η Αποτύπωση του Ψυχικού Τραύματος στο Ιχνογράφημα
- Η Αποσυνδετική Διαταραχή στο Ιχνογράφημα
- Τα Καταστροφικά Γεγονότα ως Βίωμα στο Ιχνογράφημα. Ιχνογραφήματα Προσώπων με Σχιζοφρένεια
- Αυτοκτονικότητα και Αυτοκτονικός Ιδεασμός
- Τα Ιχνογραφήματα Θρήνου των Αδελφών, Εφήβων Ογκολογικών Ασθενών
- Τα Ιχνογραφήματα Ογκολογικών Ασθενών, Παιδιών και Εφήβων
- Οδηγός Κλινικής Συνέντευξης Προετοιμασίας Παιδιών Ογκολογικών Ασθενών για Προβολικό Ιχνογράφημα (Rollins, 2005): Drawings of a Person Picking an Apple from a Tree (PPATs), Scariest Image Drawing, Ιχνογράφημα Κλεισίματος: Κλινικά Παραδείγματα
- Τα Ιχνογραφήματα Ψυχωσικών Ασθενών
- Τα Ιχνογραφήματα Παιδιών και Ενηλίκων με Νοητικές Αναπτυξιακές Διαταραχές
- Τα Ιχνογραφήματα Παιδιών Θυμάτων Σεξουαλικής Κακοποίησης
- Τα Ιχνογραφήματα Ασθενών με Χρόνια Νοσήματα
- Τα Ιχνογραφήματα Προσώπων σε Πένθος και Θρήνο
- Τα Ιχνογραφήματα Ενηλίκων με Διαταραχές Προσωπικότητας
- Τα Ιχνογραφήματα Ενηλίκων με Διαταραχές Πρόσληψης της Τροφής: Διαφοροδιαγνωστικά Στοιχεία μεταξύ Βουλιμίας, Ανορεξίας, Υπέρβαρων
- Ανάλυση Περιστατικών από Ιχνογραφήματα Παιδιών & Νέων Θυμάτων Σεξουαλικής Κακοποίησης, Ενηλίκων με Διαταραχές Προσωπικότητας, Ενηλίκων με Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής, Ενηλίκων και Παιδιών με Χρόνια και Τελικά Νοσήματα, Νέων με Αναπτυξιακές Διαταραχές, Ενηλίκων με Ψυχώσεις
- Συγγραφή Έκθεσης Αξιολόγησης
Μετά την ολοκλήρωση της Εκπαίδευσης παρέχεται σε όλους τους εκπαιδευόμενους η δυνατότητα αξιολόγησης και εποπτείας των ιχνογραφημάτων που θα χορηγήσουν ιδιωτικά για τη καλύτερη κατανόηση και εκτίμησή τους. Αυτές οι εποπτείες μπορούν να έχουν ατομικό ή ομαδικό χαρακτήρα, αναλόγως προς τις ανάγκες των σπουδαστών.