ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Ενότητα 1η
Αναγνωρίζοντας τις Μαθησιακές Δυσκολίες
• Ορισμός, χαρακτηριστικά και διαφοροποίηση Γενικευμένων και Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών.
• Διαδικασία αξιολόγησης
- Λήψη του Αναπτυξιακού Ιστορικού
- Γνωριμία με τα Ψυχομετρικά εργαλεία
- Δόμηση μιας άτυπης αξιολόγησης - ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού
- Προφίλ αξιολογούμενου – πρόταση παρέμβασης
Ενότητα 2η
Η Οργάνωση του Προγράμματος Αποκατάστασης
Α) Μαθησιακό – παιδαγωγικό πρόγραμμα
• Στοχοθέτηση βασισμένη στο προφίλ αξιολόγησης (πώς οργανώνεται μια συνεδρία ανάλογα με την ηλικία και τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού)
• Δημιουργία σχέσης με το παιδί και την οικογένειά του
• Τεχνικές που χρησιμοποιούνται για βελτίωση στους τομείς:
- Προσχολικές δεξιότητες (βασικές έννοιες, προσανατολισμός στο χώρο και τον χρόνο, προγραφικές και προμαθηματικές έννοιες, φωνολογική ενημερότητα)
- Ανάγνωση (η πρώτη ανάγνωση και η απόκτηση αναγνωστική ευχέρειας)
- Κατανόηση
- Γραφή- Ορθογραφία
- Προφορική έκφραση και Λεξιλόγιο
- Γραπτή έκφραση
- Αριθμητικές πράξεις
- Επίλυση μαθηματικών προβλημάτων
- Μελέτη θεωρητικών μαθημάτων
- Μνημονικές τεχνικές
Β) Από την αξιολόγηση στη δόμηση των συνεδριών με το παιδί
• Επιλογή στόχων και προτεραιοτήτων
• Κατανομή χρόνου σε 45λεπτες συνεδρίες
• Διαλείμματα- Τεχνικές επιβράβευσης και ενθάρρυνσης
• Ασκήσεις για το σπίτι
• Δημιουργία υλικού για το πρόγραμμα αποκατάστασης
Γ) Η ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη του παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες
• Συνεργασία με τα εμπλεκόμενα πλαίσια:
- Οικογένεια
- Σχολείο (συνεργασία με εκπαιδευτικούς, επίδοση σε διαγωνίσματα)
- Διαγνωστικοί φορείς
• Συναισθηματικός τομέας – Συμπεριφορά – Κοινωνικοποίηση
• Οργάνωση μελέτης στον σπίτι
Όλες οι ενότητες θα εμπλουτίζονται από παραδείγματα και βιωματικές ασκήσεις για την καλύτερη κατανόηση και πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών κομματιών από τους συμμετέχοντες.