Σε μία άκρως ανταγωνιστική κοινωνία «κρίσης», με απόλυτα διευρυμένα πλαίσια απασχόλησης, λόγω της παγκοσμιοποίησης και των τεχνολογικών εξελίξεων, ο σύγχρονος εργαζόμενος καλείται να ανταποκριθεί σε καθήκοντα που προϋποθέτουν, πέραν του σχετικού γνωστικού και εμπειρικού υπόβαθρου, δεξιότητες όπως η ομαδικότητα, η αποτελεσματική επικοινωνία, η διαχείριση χρόνου, πόρων και πολυσύνθετων καταστάσεων κλπ που σχετίζονται με την προσωπικότητα, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του. Κάποιες από τις δεξιότητες αυτές κάθε άνθρωπος έχει καταφέρει να τις αναπτύξει στη διάρκεια της ζωής του μέσα από ποικίλες εκπαιδευτικές, εργασιακές και κοινωνικές δραστηριότητες.
Υπάρχουν συγκεκριμένες «κοινωνικές-μεταβιβάσιμες» δεξιότητες (soft skills) οι οποίες σχετίζονται σημαντικά με την επιχειρηματική αποδοτικότητα και για το λόγο αυτό τις αναζητούν εντατικά οι εργοδότες εφαρμόζοντας όλο και συχνότερα συστήματα ανίχνευσης και αξιολόγησής τους στη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής προσωπικού.
Η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων που αναζητά η αγορά εργασίας, ενδεχομένως σε διαφοροποιημένη ποσόστωση, ανά χώρα/κλάδο/επιστήμη, παρέχει στον κάτοχό τους ένα σαφές, ουσιαστικό προβάδισμα καθώς ενισχύει την απασχολησιμότητά του και την ικανότητά του να διαχειρίζεται αποτελεσματικά την δική του καριέρα με στόχο την προσωπική και επαγγελματική του εξέλιξη μέσα από την επιχειρηματική πρόοδο και επιτυχία του φορέα απασχόλησής του.
Ο κύκλος επιμόρφωσης «Talent Factory» περιλαμβάνει το θεωρητικό υπόβαθρο και την πρακτική, βιωματική εξάσκηση στην ανάπτυξη κοινωνικών-μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων (soft skills) που αναζητούν σήμερα οι επιχειρήσεις από το υπάρχον και δυνητικό ανθρώπινο δυναμικό τους.
Σκοπός της επιμόρφωσης είναι να παρέχει πληροφορίες, τεχνικές και εργαλεία συμβουλευτικής σταδιοδρομίας έτσι ώστε ο κάθε συμμετέχοντας να είναι σε θέση, μετά τη λήξη του προγράμματος να επιτύχει τους κάτωθι εκπαιδευτικούς στόχους.
Επιμέρους εκπαιδευτικοί στόχοι:
- Να αντιλαμβάνεται τις κοινωνικές δεξιότητες που διαθέτει και τα περιβάλλοντα στα οποία τις έχει αναπτύξει.
- Να ανιχνεύει και να ερμηνεύει μέσα από περιγραφές θέσεων εργασίας τις απαιτούμενες κοινωνικές δεξιότητες.
- Να δραστηριοποιείται ενεργά στην ενίσχυση και ανάπτυξη δεξιοτήτων που ζητά η αγορά εργασίας.
- Να διαμορφώνει μία συστηματική στρατηγική προβολής των δεξιοτήτων του, μέσα από την ανάπτυξη της προσωπικής του επαγγελματικής ταυτότητας (Personal Branding).
- Να παρουσιάζει αποτελεσματικά τις δεξιότητές του στο βιογραφικό σημείωμα και στη συνέντευξη επιλογής.