Βρείτε Σεμινάρια
x

Σεμινάριο σε αίθουσα

Το παιδικό ιχνογράφημα ως μέσο κατανόησης και επικοινωνίας στην ψυχοπαιδαγωγική διαδικασία

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Ψυχολογία

Εισηγητής

Η Ιουλία Παπάζογλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Οπτική Επικοινωνία και Διαφήμιση στη ΒΑΚΑΛΟ και ψυχολογία στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος (Deree College). Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές, στην Ψυχολογία της Υγείας, στο πανεπιστήμιο του Surrey της Αγγλίας. Τόσο στην μεταπτυχιακή της εργασία, όσο και στη διδακτορική της διατριβή, μελέτησε τους τρόπους που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να ζωγραφίσουν τη λύπη και την ασθένεια και την αντίθεση τους με τη χαρά και την υγεία αντίστοιχα. Παράλληλα με τις μεταπτυχιακές της σπουδές ολοκλήρωσε διετές πρόγραμμα σπουδών στην Συστημική Συμβουλευτική στο Kensington Consultation Center (KCC) του Λονδίνου όπου και απέκτησε τον τίτλο της Συστημικής Συμβούλου. Παράλληλα, παρακολούθησε σειρά σεμιναρίων που αφορούν τις μαθησιακές δυσκολίες καθώς και τη μεθοδολογία/εφαρμογή της ανάλυσης της συμπεριφοράς (ΑΒΑ). Είναι εγγεγραμμένο μέλος στο Βρετανικό Συμβούλιο Επαγγελμάτων Υγείας (HCPC), καθώς και έχει άδεια ασκήσεως ψυχολόγου στην Ελλάδα. Η κλινική της εμπειρία περιλαμβάνει ψυχοθεραπευτική και ψυχοπαιδαγωγική στήριξη σε παιδιά και εφήβους που αντιμετωπίζουν συναισθηματικές, συμπεριφορικές και μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης δουλεύει συμβουλευτικά με γονείς που δυσκολεύονται να διαχειριστούν τα παραπάνω θέματα. Τα ‘εργαλεία’ της είναι το παιχνίδι, η ζωγραφική και η θεραπευτική σχέση που χτίζεται στο χώρο της θεραπείας. Παράλληλα με την κλινική πρακτική παρακολουθεί σεμινάρια, ομάδες μελέτης και εποπτεία Ψυχαναλυτικής κατεύθυνσης. Από το 2007 ζει και εργάζεται στην Αθήνα και από το 2014 διδάσκει στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, Deree College. Η Ιουλία Παπάζογλου είναι συν-ιδρυτικό μέλος του Ψ-Δικτύου.

Σε ποιους απευθύνεται

• Σε εκπαιδευτικούς (δάσκαλους, εικαστικούς) της προσχολικής αγωγής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση της χρήσης της τέχνης (ζωγραφική, κολάζ, γλυπτική κ.α.) και των επιπτώσεών της στη μαθησιακή διαδικασία.
• Σε ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχοπαιδαγωγούς και ψυχολόγους που συνεργάζονται με παιδιά ηλικίας από 4 έως 12 ετών με συναισθηματικές, συμπεριφορικές και μαθησιακές δυσκολίες.
• Σε γονείς που θέλουν να κατανοήσουν τις ευεργετικές επιπτώσεις της τέχνης στην ψυχο-γνωστικό-κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και να μάθουν πώς οι ίδιοι μπορούν να λάβουν έναν πιο υποστηρικτικό και μη-καθοδηγητικό ρόλο όταν το παιδί εκφράζεται μέσω της τέχνης.

Σκοπός

Ο στόχος της συγκεκριμένης επιμόρφωσης είναι να προσφέρει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να έρθουν σ’ επαφή με το αντικείμενο της παιδικής ζωγραφικής και να εντρυφήσουν πώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ενισχυτικό μέσο για την καλύτερη προσέγγιση και κατανόηση μέσα στην εκπαιδευτική και θεραπευτική διαδικασία. Πιο συγκεκριμένα, θεωρητικά και πρακτικά, διερευνάται πώς μπορεί να εξεταστεί η ζωγραφική μέσα από την προοπτική του παιδιού ελαχιστοποιώντας την ερμηνευτική τάση του παρατηρητή (π.χ. ειδικού, γονέα). Επίσης, έμφαση δίνεται τόσο στα οφέλη όσο και στην κακή χρήση και παρερμηνεία της παιδικής ζωγραφικής.

Περιγραφή σεμιναρίου

Το χαρτί, το μολύβι, και τα χρώματα, βρίσκονται ανάμεσα στα παιχνίδια ενός παιδιού. Είναι κάποια από τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιεί για να επεξεργαστεί και να κατανοήσει αυτά που διαδραματίζονται στο περιβάλλον καθώς και να επικοινωνήσει αυτό που νιώθει. Η τέχνη (π.χ. το παιδικό ιχνογράφημα, το κολάζ, οι κατασκευές, η πλαστελίνη, ο πηλός) έρχεται να ενισχύσει τη γλώσσα ή και να την αντικαταστήσει εκεί που δεν υπάρχει. Είναι ένα βασικό κανάλι επικοινωνίας.
Το παρόν πρόγραμμα: (α) πραγματεύεται τη σημασία που έχει το παιδικό ιχνογράφημα όταν αυτό διερευνάται πλαισιωμένο τόσο από την συμπεριφορά του παιδιού όσο και από το περιβάλλον μέσα στο όποιο αναπτύσσεται, (β) μελετάει τη χρήση του ως διαγνωστικό μέσο, (γ) εξετάζει το θεωρητικό πλαίσιο της ψυχοκοινωνικής και γνωστικής ανάπτυξης του παιδιού (π.χ. Erikson, Piaget, Luquet, Winnicott) και (δ) παραθέτει την σχετική βιβλιογραφία.

1η Θεματική
J. Piaget: Γνωστική Ανάπτυξη - Ικανότητα συμβολοποίησης

2η Θεματική
G-H Luquet: Στάδια ανάπτυξης στο παιδικό ιχνογράφημα

3η Θεματική
M. J. Parsons: Στάδια της κατανόησης της τέχνης

4η Θεματική
E. Erikson: Ψυχο-κοινωνική Ανάπτυξη

5η Θεματική
D. Winnicott: Τέχνη και Ψυχοθεραπεία παίδων (Μη λεκτικά μηνύματα – «Διαβάζοντας ανάμεσα στις λέξεις»)

6η Θεματική
Η παιδική ζωγραφική ως διαγνωστικό μέσο (π.χ., ‘Goodenough Draw-a-Man Test’, ‘Family drawing’s test, ‘House-Tree-Person’ test) – Εποικοδομητική κριτική (υπέρ-κατά)

Πληροφορίες συμμετοχής

Στους συμμετέχοντες παρέχεται:

  • βεβαίωση παρακολούθησης από το πιστοποιημένο από το Υπουργείο Παιδείας Κέντρο Δια Βιου Μάθησης της Employ
  • Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή
  • Φάκελος συνέδρου | Μπλοκ σημειώσεων | Στυλό

Ημερομηνίες Διεξαγωγής Αθήνας
Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017
Ώρα προσέλευσης: 10.00-10.30
Ώρα Λήξης: 16.00

Κόστος
Προεγγραφή έως 10/10/17
- Φοιτητές / Άνεργοι: 45€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 55€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 65€

Ημερομηνίες διεξαγωγής Πάτρας
Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017
Ώρα προσέλευσης: 10.30-11.00
Ώρα Λήξης: 16.00

Κόστος
Προεγγραφή έως 17/10/17
- Φοιτητές / Άνεργοι: 45€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 55€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 65€

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.