Πώς διαμορφώνεται μια είδηση, ένα ρεπορτάζ, ένα κείμενο, μια συνέντευξη, μια άποψη, ένα σχόλιο σε εφημερίδα, περιοδικό, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ειδησεογραφικό portal ή site;
Λίγα λόγια για το μάθημα:
Για σένα που αναζητάς τα ταλέντα σου και θέλεις να δώσεις τον καλύτερο εαυτό σου, ήρθε η ώρα να δοκιμαστείς στο πεδίο του ρεπορτάζ, εκεί που ξεπερνάς κάθε μύθο και γράφεις τη δική σου ιστορία στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Με διαφορετικό ύφος και ακόμα περισσότερη εμπειρία, σε αυτόν τον κύκλο μαθημάτων ερχόμαστε να προσθέσουμε επιπλέον γνώση αλλά και ευκαιρίες σε όσους θέλουν να διακριθούν στη δημιουργική γραφή σταδιοδρομώντας στο χώρο των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και της Δημοσιογραφίας. Όπως λένε οι παλιοί του Τύπου, οι προκλήσεις στη δημοσιογραφία δεν έρχονται από μια απλή είδηση αλλά από την περιπέτεια του ρεπορτάζ. Ο ρεπόρτερ είναι ο ήρωας της καθημερινής ενημέρωσης, που αντέχει τον ανταγωνισμό, τις συνεχώς αυξανόμενες πιέσεις και περιορισμούς, ενώ διακρίνεται κατακτώντας τους στόχους του σε μια αγορά εργασίας που ανταμείβει τους καλύτερους.
Ο κύκλος μαθημάτων σχετικά με την τέχνη και τα είδη του ρεπορτάζ αφορά σε φοιτητές που αναζητούν ξεκάθαρους επαγγελματικούς ορίζοντες και τη γνώση που δεν πρόκειται να πάρουν από αλλού, σε δημοσιογράφους που θέλουν ακόμα περισσότερη γνώση του ρεπορτάζ, σωστό coaching για τον επαγγελματικό προσανατολισμό τους, πρακτικές συμβουλές για τη σταδιοδρομία τους και καλή γνώση των εξελίξεων στον Τύπο και στα Νέα Μέσα καθώς και σε επαγγελματίες, στελέχη επιχειρήσεων και επιχειρηματίες που θέλουν να προηγούνται από τις εξελίξεις, να αφουγκράζεται τον παλμό των γεγονότων και να βρίσκεται ένα βήμα πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές του.
Βασικές ενότητες του σεμιναρίου είναι οι παρακάτω:
• Πώς μετατρέπουμε μια είδηση σε ρεπορτάζ.
• Οι προεκτάσεις και οι πτυχές της είδησης.
• Η τέχνη του ελεύθερου ρεπορτάζ.
• Από το ελεύθερο ρεπορτάζ στην οργάνωση εκπομπής έρευνας.
• Διαφορές και ομοιότητες σε Τύπο, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση, Διαδίκτυο.
• Πώς λειτουργεί το desk στα ηλεκτρονικά Μέσα.
• Ρεπορτάζ και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
• Πώς η εξειδίκευση στο ρεπορτάζ μπορεί να σε κάνει περιζήτητο ρεπόρτερ.
• Εισαγωγή στο αθλητικό ρεπορτάζ.
• Οι προεκτάσεις του πολιτιστικού ρεπορτάζ.
• Η καθημερινή μάχη του κοινωνικού – αστυνομικού ρεπορτάζ.
• Πώς οργανώνονται μεγάλες έρευνες και φάκελοι.
• Τι αποφεύγουμε σε ρεπορτάζ και συνεντεύξεις.
• Καθορισμός θεματολογίας σε εφημερίδα.
• Γιατί το διαδίκτυο και οι ενημερωτικές ιστοσελίδες επηρεάζουν την ημερήσια θεματολογία στη σφαίρα των ΜΜΕ.
• Πολιτικό και κοινοβουλευτικό ρεπορτάζ.
• Ο καθορισμός της ατζέντας και ο χειρισμός των πηγών.
• Η σύγκρουση του ρεπορτάζ με το μάρκετινγκ και το αντίστροφο.
• Τα ΜΜΕ και η επανάσταση του Internet.
• Δεοντολογία, περιορισμοί και αυτολογοκρισία.