Εισηγητής
Περιγραφή σεμιναρίου
Τα τελευταία χρόνια μεγάλος αριθμός ερευνητών της εκπαίδευσης επισημαίνει τη θετική επίδραση που έχουν οι πρακτικές της διαμορφωτικής αξιολόγησης (Formative Assessment) στις μαθησιακές επιδόσεις των μαθητών και την καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως η οικοδόμηση της γνώσης, η αυτορρύθμιση και ο αναστοχασμός. Ωστόσο, παράλληλες διεθνείς έρευνες δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί εστιάζουν περισσότερο στην αθροιστική αξιολόγηση (Summative Assessment) - δηλαδή στη συλλογή δεδομένων μάθησης για την εξαγωγή κρίσεων, πάρα στις αρχές της διαμορφωτικής αξιολόγησης - δηλαδή στην αξιοποίηση των δεδομένων μάθησης για την τροποποίηση των μαθημάτων τους και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων που θα βοηθήσουν τους μαθητές να καλύψουν τυχόν κενά στη μαθησιακή τους ανάπτυξη. Στο σεμινάριο θα παρουσιαστεί το θεωρητικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και θα αποσαφηνιστούν οι ομοιότητες και οι διαφορές ανάμεσα στην αθροιστική και τη διαμορφωτική αξιολόγηση. Στη συνέχεια θα δοθεί έμφαση στις αρχές, τις στρατηγικές, τα εργαλεία και τα οφέλη της διαμορφωτικής αξιολόγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με μια σειρά από πρακτικές εφαρμογές των αρχών της διαμορφωτικής αξιολόγησης, τις οποίες θα μπορούν να εντάξουν και να προσαρμόσουν στα μαθήματά τους.
Σημείωση: Θα ήταν πολύ χρήσιμο οι συμμετέχοντες να έχουν μαζί τους μια γραπτή δοκιμασία/εργασία μαθητή τους, την οποία θα χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου για την εξάσκησή τους στις αρχές της εποικοδομητικής ανατροφοδότησης (feedback).
Κόστος Συμμετοχής
Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος