Η δοκιμασία των Μύθων της Düss συνιστά μια αξιόπιστη προβολική δοκιμασία ολοκλήρωσης μιας σειράς από δομημένους μύθους, η οποία προσμετρά ήδη περισσότερα από 70 έτη στην κλινική ψυχοδιαγνωστική παιδιών, εφήβων αλλά και ενηλίκων (Kramer, 1968).
Πεδία Εφαρμογών: Η κλινική του χρησιμότητα ενισχύεται από το γεγονός ότι ανακινεί ψυχοσυγκρουσιακό υλικό, το οποίο δεν αναδεικνύεται επαρκώς με άλλες (ΤΑΤ ή Rorschach) προβολικές δοκιμασίες (Ducros,1959). Εξετάζονται εκτενώς τα στάδια ψυχοσεξουαλικής ανάπτυξης, ο αποχωρισμός και η εξατομίκευση, το πένθος, το ρεπερτόριο συμπεριφορικών αντιδράσεων, η αδελφική αντιζηλία, οι οιδιπόδειες συνθήκες, η διαφοροποίηση από τις γονεϊκές φιγούρες, οι διεργασίες ταυτίσεων και εσωτερικεύσεων, η εχθρότητα, οι επιθυμίες, οι φαντασιώσεις και οι ενδόμυχοι φόβοι, καθώς και τα επίπεδα αμυντικών λειτουργιών.
Συνοπτική Παρουσίαση Ενοτήτων
- Γενικές Αρχές Χορήγησης Ψυχομετρικών Δοκιμασιών
- Η Θεμελιώδης Προβολική Υπόθεση
- Οι 5 Ψυχοδυναμικές Υποθέσεις για την Προσωπικότητα (Τοπογραφική, Δομική, Δυναμική, Οικονομική, Γενετική)
- Ψυχαναλυτικές Έννοιες: Εκφόρτιση, Λίμπιντο, Άγχος (vs. Stress), Εκδραμάτιση, Κάθεξις, Καθήλωση, Ψυχοσύγκρουση
- Πρωτογενείς και Δευτερογενείς Μηχανισμοί Άμυνας: Ενδελεχής παράθεση με διαρκή αναφορά και ανάλυση αληθών περιστατικών για τον κάθε μηχανισμό διακριτά.
- Μηχανισμοί Άμυνας vs. Coping Strategies
- Πρωταρχικές Φαντασιώσεις (Ενδομήτριος Ζωή, Πρωταρχική Σκηνή, Σαγήνη – Αποπλάνηση, Ευνουχισμός)
- Μεταβίβαση και Αντι-Μεταβίβαση
- Καθηλώσεις στα στάδια Ψυχοσεξουαλικής Ανάπτυξης: Χαρακτηριστικά Στοματικής, Πρωκτικής και Φαλλικής Προσωπικότητας στον Ενήλικο Βίο
- Η ακολουθίες Μύθων: Το σύστημα της Düss. Προσθήκες και Αναθεωρήσεις των Despert (1946) και Fine (1948)
- Συγκλίσεις και Αποκλίσεις στα Πρωτόκολλα κατά Piexotto (1960)
- Το Πρωτόκολλο Ανάλυσης της Mazzeschi et al. (2001)
- Συγκεραστικό Πρωτόκολλο Ανάλυσης των Μύθων: κεντρικό θέμα/ ήρωας, Ανάγκες & ενορμήσεις, Περιβάλλον και αναδυόμενες Δυναμικές, Άγχη, Άμυνες, Μη Λεκτικά Στοιχεία Παρεκκλίνουσας Επικοινωνίας)
- Έκδηλο και Λανθάνον Περιεχόμενο των Μύθων: Ερμηνευτικό, Διαγνωστικό και Συμβολικό Επίπεδο
- Το εμπνευσμένο Πρωτόκολλο των Miller & Veltkamp (1989): Κλινική Αξιολόγηση & Διερεύνηση Ενδοοικογενειακής Βίας και Σεξουαλικής Κακοποίησης σε παιδιά
- Μέθοδοι Χορήγησης σε Παιδιά, Εφήβους και Ενήλικες. Role Play
- Διάγνωση Ψυχοπαθολογικών Ενδείξεων από τους Μύθους
- Αντιμετωπίζοντας Δυνητικές Δυσκολίες κατά τη Χορήγηση
- Ανάλυση Περιστατικών Νευρωσικής, Οριακής και Ψυχωσικής Δομής Περιστατικά παιδιών με νοητική αναπτυξιακή διαταραχή
- Συγγραφή Τελικής Έκθεσης Αξιολόγησης - Θεραπευτική Πρόταση
- Εποπτεία ανάλυσης Χορήγησης των Μύθων από τους σπουδαστές
Μετά την ολοκλήρωση της Εκπαίδευσης παρέχεται σε όλους τους εκπαιδευόμενους η δυνατότητα αξιολόγησης και εποπτείας των πρωτοκόλλων που θα χορηγήσουν ιδιωτικά για την καλύτερη κατανόηση και εκτίμηση τους. Αυτές οι εποπτείες μπορούν να έχουν ατομικό ή ομαδικό χαρακτήρα, αναλόγως προς τις ανάγκες των σπουδαστών.