Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Συνοδοί Παράλληλης Στήριξης: Αρχές, Μεθοδολογία & Εφαρμογές στην Α' & Β' Βάθμια Εκπαίδευση

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Εκπαίδευση

Εισηγητής

Δρ. Τρύφων Μαυροπαλιάς, Διδάσκων ειδικής αγωγής, Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Ο Τρύφωνας Μαυροπαλιάς είναι Διδάκτορας του παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του πανεπιστημίου της Δυτικής Μακεδονίας και έχει πραγματοποιήσει μεταδιδακτορική έρευνα σε θέματα εφαρμογής ενταξιακών πρακτικών από το διεθνή χώρο. Έχει πλήθος δημοσιεύσεων σε Ελληνικά και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά, σε πρακτικά συνεδρίων και έχει συγγράψει τρεις μονογραφίες. Είναι διδάσκων της ειδικής αγωγής στο παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής του παν. Δυτικής Μακεδονίας, επιστημονικός συνεργάτης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Έχει διατελέσει σε διάφορες θέσεις στελέχους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έχει εργαστεί ως ειδικός παιδαγωγός σε δομές της ειδικής αγωγής. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται κυρίως σε ζητήματα πολιτικής της ένταξης, στις μαθησιακές δυσκολίες και στον αυτισμό.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς ειδικής και γενικής εκπαίδευσης που υλοποιούν ήδη στις τάξεις τους το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης. Επίσης σε φοιτητές, αλλά και σε εκπαιδευτικούς που προσδοκούν να εργαστούν στην εκπαίδευση ως εκπαιδευτικοί της Π.Σ. και θέλουν να λάβουν σχετική επιμόρφωση. Παράλληλα, μπορούν να συμμετέχουν και άλλοι ειδικοί επιστήμονες και επαγγελματίες, οι οποίοι στηρίζουν εκτός αλλά και εντός σχολικού πλαισίου, παιδιά που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο στοχεύει στην ενημέρωση στελεχών της εκπαίδευσης που έχουν τη γενική ευθύνη λειτουργίας της Παράλληλης Στήριξης. Τέλος και σε γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες που φοιτούν σε γενικά σχολεία εντός του πλαισίου της Παράλληλης Στήριξης, για να κατανοήσουν τον τρόπο που εκπαιδεύεται το παιδί τους, αλλά και για να πάρουν ανατροφοδότηση, με σκοπό να έχουν πιο υποστηρικτικό και καθοδηγητικό ρόλο.

Σκοπός

Στόχος της παρούσας επιμόρφωσης, είναι να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες για σημαντικά ζητήματα που αφορούν την υλοποίηση του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης. Παρά τις αλλαγές και τις ρυθμίσεις που έχουν γίνει σύμφωνα με νομοθετικές παρεμβάσεις, η πλήρης φοίτηση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις γενικές τάξεις δεν είναι απρόσκοπτη και χωρίς δυσκολίες. Ταυτόχρονα, δύο εκπαιδευτικοί με διαφορετικές ειδικότητες συνυπάρχουν στη σχολική τάξη, σε ένα ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς ανεπτυγμένη συνεργατική κουλτούρα. Μετά το πέρας του σεμιναρίου προσδοκάται οι επιμορφούμενοι να έχουν κατακτήσει: (α) Τον τρόπο υλοποίησης ενός συνεργατικού μοντέλου συνδιδασκαλίας όπως είναι η Παράλληλη Στήριξη, (β) τη διαχείριση, την οργάνωση και την αξιολόγηση της διδασκαλίας από τους εκπαιδευτικούς μέσα σε αυτό το πλαίσιο, (γ) το ρόλο που διαδραματίζει ο κάθε εκπαιδευτικός ξεχωριστά, (δ) συνεργατικές πρακτικές που στοχεύουν στη βελτίωση των ακαδημαϊκών και κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών, (ε) να λάβουν απαντήσεις σε ερωτήσεις τους, για ζητήματα εφαρμογής της Παράλληλης Στήριξης.

Περιγραφή σεμιναρίου

Το σεμινάριο επικεντρώνεται σε καίρια ζητήματα που αφορούν την Παράλληλη Στήριξη (Π.Σ) έτσι όπως εφαρμόζεται σε γενικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, για την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η Παράλληλη Στήριξη – ως ένας τύπος συνδιδασκαλίας – στοχεύει στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών στα πλαίσια της εκπαίδευσης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς αποκλεισμούς. Είναι μια προσέγγιση για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών που έχουν διαφορετικές ικανότητες και δυνατότητες για μάθηση. Τα δημόσια γενικά σχολεία μέσω της υλοποίησης του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης καλούνται να αντιμετωπίσουν σύγχρονες ενταξιακές προκλήσεις, όπως η αύξηση των εκπαιδευτικών επιλογών για όλους τους μαθητές, η ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής των παιδιών με αναπηρία, καθώς και η βελτίωση της σχολικής απόδοσης τους.

Το πρόγραμμα είναι συνολικής διάρκειας 100 ωρών και περιλαμβάνει (i) 15 ώρες δια ζώσης παρακολούθησης & (ii) 85 ώρες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω elearning πλατφόρμας.

Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης

Θεωρητικές προσεγγίσεις & θεσμικό πλαίσιο Π.Σ.
• Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
• Χαρακτηριστικά του μοντέλου της συνδιδασκαλίας
• Το Θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα για την Παράλληλη Στήριξη

Συνδιδασκαλία
• Η συνδιδασκαλία στις γενικές τάξεις: Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
• Τύποι της συνδιδασκαλίας
• Η συνδιδασκαλία σε αναπτυγμένες χώρες

Συνεργασία εκπαιδευτικών γενικής & ειδικής αγωγής
• Ο ρόλος του εκπαιδευτικού γενικής και ειδικής αγωγής, στα πλαίσια της Παράλληλης Στήριξης
• Η συνεργασία των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής (συνδιδάσκαλοι) στα πλαίσια της Παράλληλης Στήριξης
• Προτάσεις και πρακτικές για τη βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των συνδιδασκάλων

Εφαρμογή Π.Σ.
• Πρακτικές για την αποτελεσματική εφαρμογή της Παράλληλης Στήριξης

Εξατομικευμένο πρόγραμμα
• Προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη συνδιδασκαλία
• Το εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας

Μέθοδος TEACCH στα πλαίσια της Π.Σ.
• Εφαρμογή της Δομημένης προσέγγισης Διδασκαλίας (μέθοδος TEACCH) για την εκπαίδευση παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού εντός της γενικής τάξης, από τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης.

Πληροφορίες συμμετοχής

Ημερομηνίες Διεξαγωγής
• Δια Ζώσης: 18 & 19 Νοεμβρίου 2017, 10:00 - 15:30 (15 ώρες)
• Εξ' αποστάσεως: 20 Νοεμβρίου - 17 Δεκεμβρίου 2017 (85 ώρες)

Κόστος
Προεγγραφή έως 14/11/17
- Φοιτητές / Άνεργοι: 115€
- Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 135€
Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 145€

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
• Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
• Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
• Φάκελος συνέδρου
• Μπλοκ σημειώσεων
• Στυλό
• Coffee Break

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.