Το σεμινάριο επικεντρώνεται σε καίρια ζητήματα που αφορούν την Παράλληλη Στήριξη (Π.Σ) έτσι όπως εφαρμόζεται σε γενικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, για την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η Παράλληλη Στήριξη – ως ένας τύπος συνδιδασκαλίας – στοχεύει στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών στα πλαίσια της εκπαίδευσης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς αποκλεισμούς. Είναι μια προσέγγιση για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών που έχουν διαφορετικές ικανότητες και δυνατότητες για μάθηση. Τα δημόσια γενικά σχολεία μέσω της υλοποίησης του προγράμματος της Παράλληλης Στήριξης καλούνται να αντιμετωπίσουν σύγχρονες ενταξιακές προκλήσεις, όπως η αύξηση των εκπαιδευτικών επιλογών για όλους τους μαθητές, η ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής των παιδιών με αναπηρία, καθώς και η βελτίωση της σχολικής απόδοσης τους.
Το πρόγραμμα είναι συνολικής διάρκειας 100 ωρών και περιλαμβάνει (i) 15 ώρες δια ζώσης παρακολούθησης & (ii) 85 ώρες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω elearning πλατφόρμας.
Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης
Θεωρητικές προσεγγίσεις & θεσμικό πλαίσιο Π.Σ.
• Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
• Χαρακτηριστικά του μοντέλου της συνδιδασκαλίας
• Το Θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα για την Παράλληλη Στήριξη
Συνδιδασκαλία
• Η συνδιδασκαλία στις γενικές τάξεις: Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
• Τύποι της συνδιδασκαλίας
• Η συνδιδασκαλία σε αναπτυγμένες χώρες
Συνεργασία εκπαιδευτικών γενικής & ειδικής αγωγής
• Ο ρόλος του εκπαιδευτικού γενικής και ειδικής αγωγής, στα πλαίσια της Παράλληλης Στήριξης
• Η συνεργασία των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής (συνδιδάσκαλοι) στα πλαίσια της Παράλληλης Στήριξης
• Προτάσεις και πρακτικές για τη βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των συνδιδασκάλων
Εφαρμογή Π.Σ.
• Πρακτικές για την αποτελεσματική εφαρμογή της Παράλληλης Στήριξης
Εξατομικευμένο πρόγραμμα
• Προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη συνδιδασκαλία
• Το εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας
Μέθοδος TEACCH στα πλαίσια της Π.Σ.
• Εφαρμογή της Δομημένης προσέγγισης Διδασκαλίας (μέθοδος TEACCH) για την εκπαίδευση παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού εντός της γενικής τάξης, από τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης.