Προετοιμασία για τις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας του ΕΟΠΠΕΠ) - 10ωρο Διαδραστικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Διαδραστικό 10ωρο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων όπου οι συμμετέχοντες, ακόμα και αν έχουν σημαντική εμπειρία στον «παραδοσιακό» τρόπο εκπαίδευσης, θα έχουν τη δυνατότητα
• να εκπαιδευθούν και εξοικειωθούν τόσο με τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων όσο και με τις τεχνικές που μπορούν να αξιοποιήσουν με στόχο την ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευομένων και την βελτιστοποίηση του μαθησιακού αποτελέσματος και να συμμετάσχουν, με αξιώσεις, στις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας μη τυπικής εκπαίδευσης του ΕΟΠΠΕΠ
«Μπορούμε να συγκρίνουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με ένα θαλάσσιο ταξίδι. Ο παιδαγωγικός στόχος είναι ο τελικός προορισμός στον οποίο πρέπει να φτάσουμε σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα»
Sophie Courau
Εκπαιδευτικές Ενότητες Σεμιναρίου:
1η ημέρα
• Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Θεωρητικό Πλαίσιο
Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων
• Ομάδα Εκπαιδευομένων – Ομάδες στόχοι
Τα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες των ενήλικων - εκπαιδευομένων
Οι παράγοντες που πρέπει να λάβει υπόψη του ο εκπαιδευτής στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση του προγράμματος, για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων
• Δυναμική Ομάδας
Τι είναι η δυναμική της ομάδας και πως μπορεί να αξιοποιηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία
Οι «ρόλοι» που αναδεικνύονται μέσα σε μια ομάδα και πως μπορεί αυτοί να αξιοποιηθούν
από τον εκπαιδευτή
• Σχεδιασμός εκπαιδευτικής ενότητας
Η δόμηση μαθησιακού συμβολαίου
Η διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών
Η διατύπωση εκπαιδευτικών στόχων
Η επιλογή τεχνικών και μέσων
• Εκπαιδευτικές μέθοδοι – Τεχνικές – Εκπαιδευτική διεργασία
Η αναγκαιότητα της χρήσης ενεργητικών – βιωματικών τεχνικών στην εκπαίδευση ενηλίκων
Οι ενεργητικές – βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές, οι περιορισμοί, οι προϋποθέσεις και τα οφέλη από τη χρήση τους
• Εποπτικά μέσα
Τα κυριότερα εποπτικά μέσα, η διδακτική τους λειτουργία και οι αρχές που διέπουν τη χρήση τους από τον εκπαιδευτή
• Οδηγίες για τον σχεδιασμό μικροδιδασκαλίας
Επιλογή θέματος – Προσδιορισμός υποενοτήτων
Επιλογή μεθοδολογίας
Επιλογή εποπτικών μέσων
2η ημέρα
• Εφαρμογή των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων στο σχεδιασμό και την εφαρμογή διδακτικής ενότητας (προσομοίωση περιβάλλοντος εξετάσεων).
Παρουσίαση ατομικής μικροδιδασκαλίας από τους εκπαιδευόμενους
Αξιολόγηση και επανατροφοδότηση από τον εκπαιδευτή με συμμετοχή της εκπαιδευόμενης ομάδας.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ:
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχει η δυνατότητα να απαντηθούν τα ερωτήματα των συμμετεχόντων που αφορούν τα άνω θέματα = Ολιγομελές τμήμα
Μεθοδολογία και Εκπαιδευτικά Μέσα:
• Εισήγηση και εφαρμογή τεχνικών εκπαίδευσης ενηλίκων.
• Power Point
• Δραστηριότητες εμπέδωσης
Παροχές σεμιναρίου
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί:
• Εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή Βιβλίου με σημειώσεις του Εισηγητή,
• Βεβαίωση Παρακολούθησης