Το σεμινάριο αυτό παρέχει μια σε βάθος ανάλυση όλων των φάσεων της λειτουργίας των Προμηθειών αξιολογώντας τα χρησιμοποιούμενα Πληροφορικά Συστήματά, την πληρότητα των Διαδικασιών, τους Δείκτες και τα Συστήματά Αναφορών.
Σε κάθε Δραστηριότητα των Προμηθειών, όπως η αναγνώριση ανάγκης, η ποσοτικοποίηση της, η περιγραφή προδιαγραφών, η έρευνα αγοράς, η αξιολόγηση προμηθευτών, η διαπραγμάτευση, η υπογραφή σύμβασης, ο έλεγχος παραλαμβανομένων υλικών, το Feedback στον Προμηθευτή για την συνολική εκτίμηση της Ποιότητας, γίνεται η αξιολόγηση των υφιστάμενων Πρακτικών, εντοπίζονται οι περιοχές βελτίωσης και παρουσιάζονται τα κατάλληλα εργαλεία για τον σκοπό αυτόν. Τα Εργαλεία αυτά δίνονται δωρεάν στους συμμετέχοντες.
Επί πλέον παρουσιάζονται οι κατάλληλες δικλείδες για την αποτροπή ανεπιθύμητων καταστάσεων όπως οι εικονικές προμήθειες, οι υπερτιμολογημένες αγορές αγαθών και υπηρεσιών, καθώς και η πληρωμή Συμβάσεων που δεν ικανοποιούν τα προβλεπόμενα.
Παρακάτω παρατίθεται ένα ενδεικτικό δείγμα των σημείων που αξιολογούνται:
- Υπάρχουν μοντέλα Πρόβλεψης και πώς αξιολογείται η αξιοπιστία τους;
- Στην μέθοδο Αξιολόγησης προμηθευτών αξιοποιείται η ABC Analysis και με ποιον τρόπο;
- Η αξιολόγηση των προμηθευτών λαμβάνει υπ’ όψιν το μοντέλο Ολικού Κόστους και την Οικονομική Αξιοπιστία; Για την τελευταία ποιοι δείκτες χρησιμοποιούνται;
- Μετριέται και αξιολογείται η συνέπεια του Προμηθευτή (Customer Service Level);
- Γίνεται αξιοποίηση των προμηθευτών για την Καινοτομία και την Ανάπτυξη νέων λύσεων πχ στην συσκευασία;
- Διενεργούνται Value Analysis για την βελτίωση του Κόστους των αγοραζομένων Υλικών;
- Ακολουθείται μοντέλο αριστοποίησης της Ποσότητας Παραγγελίας;
- Το Απόθεμα Ασφαλείας έχει καθορισθεί με βάση το Customer Service Level;
- Έχει εξετασθεί το ενδεχόμενο Ηλεκτρονικών Προμηθειών για μείωση του κόστους;
- Συνδέεται το Reordering Point με το Επίπεδο Εξυπηρέτησης;
- Οι Διαπραγματεύσεις Διενεργούνται από προσωπικό εκπαιδευμένο στην Τεχνική των Επιτυχημένων Διαπραγματεύσεων;
- Χρησιμοποιείται η μεθοδολογία BATNA κατά τις διαπραγματεύσεις;
- Η Στρατηγική Ποιότητας είναι σαφής για κάθε κατηγορία προμηθευτών;
- Για ιδιαίτερα σημαντικούς προμηθευτές εξετάζεται η δυνατότητα Στατιστικού Έλεγχου Ποιότητας;
- Η Στρατηγική μείωσης κόστους περιλαμβάνει αντίστοιχο Project;
- Όλες οι πωλήσεις και οι αγορές γίνονται σε Ευρώ ή και σε άλλο νόμισμα;
- Πως εκτιμάται η ενδεχόμενη διακύμανση της ισοτιμίας των νομισμάτων στο κόστος αγοράς των υλικών;
- Όταν πρέπει κατά την εισαγωγή των υλικών να γεμίσει ένα Container, πως γίνεται η Αριστοποίηση της σύνθεσης του;
- Το προσωπικό των Εισαγωγών και Εξαγωγών είναι εκπαιδευμένο στην χρήση των INCOTERMS;
- Τεχνικές για τον εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών (οικονομικών ατασθαλιών) ελέγχοντας ευαίσθητα σημεία περιοχών των προμηθειών.
- Υπάρχουν δικλείδες για την αποτροπή ατασθαλιών που έχουν ως αποτέλεσμα Οικονομική ζημία της Επιχείρησης;
- Έχουν καθορισθεί οι δείκτες και οι απαιτούμενες αναφορές για την συνολική αξιολόγηση των Προμηθειών;
Περιεχόμενο Σεμιναρίου
Σε κάθε μία από τις παρακάτω περιοχές αξιολογείται σημείο προς σημείο η δυνατότητα βελτίωσης, με χρήση σύγχρονων πρακτικών και Εργαλείων. Συγκεκριμένα, για κάθε σημείο διατυπώνονται οι κατάλληλες ερωτήσεις, καθώς και το υλικό τεκμηρίωσης που θα ζητηθεί για να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και να προκύψουν οι αναγκαίες βελτιώσεις. Για να διευκολυνθεί η κατανόηση και ο εντοπισμός των αναγκαίων βελτιώσεων, δίδεται η περιγραφή των λειτουργιών μιας επιχείρησης, καθώς και διάλογοι από τη Διενέργεια Audit.
Σε κάθε μία από τις παρακάτω περιοχές αξιολογείται σημείο προς σημείο η δυνατότητα Βελτίωσης, με χρήση σύγχρονων Πρακτικών και Εργαλείων. Συγκεκριμένα, για κάθε σημείο διατυπώνονται οι κατάλληλες ερωτήσεις, καθώς και το Υλικό τεκμηρίωσης που θα ζητηθεί για να ολοκληρωθεί η Αξιολόγηση και να προκύψουν οι αναγκαίες Βελτιώσεις. Για να διευκολυνθεί η κατανόηση και ο εντοπισμός των αναγκαίων Βελτιώσεων, δίδεται η περιγραφή του τρόπου Λειτουργίας μιας Επιχείρησης, καθώς και διάλογοι από τη Διενέργεια Audit.
- ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ – ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΙΚΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
- Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
- Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ – ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
- Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΚΙΝΔΥΝΩΝ
- ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΖΗΤΗΣΗΣ – ΑΡΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ – ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ
- ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ
- ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ – ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
- ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ – ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ