Κατηγορία:
Τέχνη & Πολιτισμός, Τέχνη

Επιμέλεια Εκθέσεων: Πρακτικά Ζητήματα Οργάνωσης & Παραγωγής

Μοιράσου το
Διοργανωτής Σεμιναρίου:
AKTO - Art & Design
ΑΘΗΝΑ
25/02/2019
24 ώρες

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

Ο Λάμπρος Παπανικολάτος σπούδασε Marketing Communication, Advertising & Multimedia στην Ελλάδα και στην Ολλανδία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Φωτογραφία στο Πανεπιστήμιο του Καρόλου, στην Πράγα (Academy of Performing Arts / FAMU). Παράλληλα, ασχολήθηκε με την οργάνωση παραγωγής και τον συντονισμό καλλιτεχνικών δρώμενων, μέσω επιτυχημένων συνεργασιών με διεθνή φωτογραφικά φεστιβάλ και πολιτιστικούς οργανισμούς (Houston FotoFest, Festival of Light, European Month of Photography, Photomarketing Berlin κλπ.). Έχει εξειδικευτεί στον τομέα του σχεδιασμού επικοινωνιακής στρατηγικής και οπτικοακουστικής τεκμηρίωσης εκθέσεων, ενώ έχει εργαστεί ως επιστημονικός σύμβουλος, στον τομέα της επικοινωνίας, των διαδικτυακών δράσεων και οργάνωσης παραγωγής για το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και το Ίδρυμα Ιωάννου Φ, Κωστοπούλου, μεταξύ άλλων. Υπήρξε υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης και του Ιδρύματος Fulbright. Από το 1994 έχει αναπτύξει έντονη καλλιτεχνική και εκπαιδευτική δραστηριότητα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Έργα του εκτίθενται στη μόνιμη συλλογή του Museum of Fine Arts στο Χιούστον των ΗΠΑ καθώς και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2014 έχει συν-επιμεληθεί σειρά φωτογραφικών εκθέσεων και εκδόσεων της ομάδας Phaenography. Διδάσκει στο πρόγραμμα Επιμόρφωσης Ενηλίκων στη Φωτογραφία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν πως οργανώνεται μια έκθεση σύγχρονης τέχνης, σε όσους ήδη παρακολουθούν σχετικές σπουδές, καθώς και σε καλλιτέχνες που θα επιθυμούσαν να αναπτύξουν δεξιότητες curating.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Το Σεμινάριο αυτό προσεγγίζει όλα τα στάδια σχεδιασμού, οργάνωσης και παραγωγής μίας έκθεσης. Ο εισηγητής αναλύει ανά εβδομάδα πρακτικά ζητήματα και μεθοδολογίες που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και εμπειριών στην επιμέλεια εκθέσεων. Παρουσιάζεται έτσι το πολυδιάστατο αντικείμενο της επιμέλειας καθώς και το εύρος των εργασιών που ο επιμελητής οφείλει να αναλάβει και να διεκπεραιώσει. Μέσα σε οκτώ εβδομάδες θα αναγνωρίσουμε τα βασικά βήματα της επιμέλειας και οργάνωσης παραγωγής, ξεκινώντας από το πώς θα αναπτύσσεται μια ιδέα και την εξεύρεση συνεργατών, χρηματοδότησης και εκθεσιακού χώρου, έως και την διαχείριση πρακτικών πτυχών όπως η μεταφορά, η ασφάλιση και το στήσιμο της έκθεσης. Αναζητούμε την ανάπτυξη κοινού και μια συνολικότερη επικοινωνιακή στρατηγική και ολοκληρώνουμε με το απαραίτητο στάδιο της απεγκατάστασης και αξιολόγησης της έκθεσης. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν κατανοήσει τις δεξιότητες που απαιτούνται για να λειτουργήσουν ως υπεύθυνοι επαγγελματίες στο χώρο της οργάνωσης και της επιμέλειας μιας έκθεσης.

Αναλυτικό πρόγραμμα σεμιναρίου

  • Αρχική σύλληψη και προσδιορισμός ιδέας και τίτλου. Έρευνα και επιλογή καλλιτεχνών και καθορισμός πλαισίου συνεργασίας. Μελέτη και επιλογή έργων που θα παρουσιασθούν. Καθορισμός σκοπών και στόχων του εγχειρήματος.|
  • Έρευνα και επιλογή εκθεσιακού χώρου. Κριτήρια επιλογής, νομική υπόσταση οργανισμού/φορέα και καθορισμός πλαισίου συνεργασίας. Χρονικός προσδιορισμός και διάρκεια έκθεσης.
  • Προτάσεις επιχορήγησης και αρχικός καθορισμός budgeting. Έρευνα και αναζήτηση χορηγών και υποστηρικτών. Κριτήρια επιλογής χορηγών επικοινωνίας. Καθορισμός ανταποδοτικών οφελών.
  • Επιλογή συνεργατών/συντελεστών και συντονισμός εργασιών. Διοργάνωση και επιμέλεια, οργάνωση παραγωγής, γραμματειακή υποστήριξη και επικοινωνία. Γραφιστική επιμέλεια, αρχιτεκτονική και μουσειολογική μελέτη και υποστήριξη, fine art printing και παραγωγή κορνιζών, μελέτη φωτισμού, υπεύθυνος επικοινωνίας και social media κλπ. Καθορισμός ρόλων, αρμοδιοτήτων και ευθυνών.
  • Ασφάλεια και μεταφορά έργων. Επικοινωνία και συμφωνητικά με συλλέκτες. Παραλαβή και στήσιμο έκθεσης. Συνθήκες στησίματος και συνεργάτες στον εκθεσιακό χώρο.
  • Συγγραφή κειμένων. Μεταφράσεις και επιμέλεια κειμένων. Κείμενα καταλόγου, κείμενα έκθεσης, δελτίο τύπου. Copyrights φωτογραφιών και νομικό πλαίσιο χρήσης. Σχεδιασμός εποπτικού υλικού και εφαρμογές του. Γραφιστική επιμέλεια σήμανσης και αρχιτεκτονική διάταξη χώρου. Σχεδιασμός φωτισμού.
  • Σχεδιασμός επικοινωνιακής στρατηγικής. Διαφήμιση, προωθητικές ενέργειες. Προσκλήσεις VIP και διαχείριση mailing list. Social media και προώθηση Newsletter. Press Conference, Panel Discussion και εκπαιδευτικά προγράμματα. Δημοσιογράφοι, bloggers και κριτικοί τέχνης.
  • Εγκαίνια. Μέθοδοι τεκμηρίωσης και καταγραφή. Διαδραστικά και εκπαιδευτικά προγράμματα κατά τη διάρκεια, παρουσιάσεις. Κλείσιμο έκθεσης, μεταφορά και αποθήκευση. Απολογισμός, αξιολόγηση και χορηγικές παρουσιάσεις.

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου πραγματοποιούνται επισκέψεις σε μουσεία και εκθέσεις και ακολουθούν δημιουργικές συζητήσεις. Επαγγελματίες του χώρου παρουσιάζουν το έργο τους και συζητούν με τους σπουδαστές.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Πληροφορίες: 210 52 30 130 | Υπεύθυνη: κα Εύη Μαυρογιώργου

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης
ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Όλα τα νέα και οι ενημερώσεις απευθείας στο email σας