Στο πλαίσιο της συνεχούς επιμόρφωσης /ανάπτυξης των εκπαιδευτικών το Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό ΄Ιδρυμα, (Κολλέγιο Αθηνών –Κολλέγιο Ψυχικού) προσφέρει το πρόγραμμα “Teachers Training Teachers”, σειρά μαθημάτων, διάρκειας δύο ή τριών διδακτικών περιόδων, με πρακτικό χαρακτήρα και άμεση σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η διδακτική ξένων γλωσσών δεν αποτελεί αμετάβλητη σταθερά, δεν σημαίνει ψυχρή και υπάκουη προσήλωση σε απαράλλαχτους κανονισμούς και παρωχημένες θεωρίες, ούτε αντικατοπτρίζει μία αμετατόπιστη σωρεία κανόνων με πνεύμα αμεταγύριστο και αυταρχικό. Αντίθετα, είναι μία ζωντανή επιστήμη, που περνά από διαδοχικές, εξελικτικές φάσεις, ενώ προοδεύει και προσαρμόζεται στις κοινωνικές απαιτήσεις μέσα από τους υλοποιητές των αρετών της, τους εκπαιδευτικούς της λειτουργούς.
Για την επιστημονική ενημέρωση και τη λειτουργική μετεξέλιξη των σύγχρονων πτυχιούχων εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών καθώς και για την εμβάθυνση τους σε νέες διδακτικές μεθόδους φαντάζουν σε αρκετές περιπτώσεις οι βασικές προπτυχιακές σπουδές τους ανίσχυρες να υποδεχτούν και να καλύψουν τόσο τις συνεχώς αυξανόμενες μορφωτικές τους ανάγκες όσο και τις απαιτήσεις των μαθητών τους. Άλλωστε ο σύγχρονος κατατοπισμένος εκπαιδευτικός ξένων γλωσσών διακρίνεται για την επιστημονική πολυπραγμοσύνη του, εφόσον καλείται να εφαρμόσει διδακτικές και παιδαγωγικές θεωρίες και αρετές, ενώ μέσα από προσωπικές επιλογές εκπαιδευτικής και (δι)ερευνητικής δράσης μετουσιώνει τις βασικές επιστημονικές του γνώσεις σε επικοινωνιακή γλωσσικά δράση στη γλώσσα στόχος. Επομένως υποχρεώνεται ταυτόχρονα με την αλματώδη εξέλιξη των επιστημών, τη φιλομάθεια και ανάγκη του ανθρώπου για δια βίου μάθηση καθώς και την εξέλιξη των Τ.Π.Ε. να προσαρμόζεται σε επίκαιρες μεθόδους πραγμάτωσης των διδακτικών και παιδαγωγικών του στόχων, ακολουθώντας σταθερή, συστηματική επιμόρφωση και μετεκπαίδευση, οι οποίες οδηγούν σε ειδίκευση στο αντικείμενό του. Με αυτόν τον τρόπο μετεξελίσσεται σε επαΐοντα συμπαρασύροντας τον μαθητή του από «αντικείμενο εφαρμογής» παρωχημένων, στάσιμων ή πολύπλοκων εκπαιδευτικών θεωριών, σε ταγό της επικοινωνιακής δράσης στο μάθημα ξένης γλώσσας.