Η πλέον αναγνωρισμένη, αποτελεσματική και οικονομική μέθοδος αξιολόγησης της συμπεριφορικής και συναισθηματικής λειτουργίας, των ικανοτήτων και της σχολικής επίδοσης παιδιών και εφήβων.
Παρέχεται όλη η απαραίτητη θεωρητική κατάρτιση και υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται για την ολοκληρωμένη χορήγηση των ψυχομετρικών αυτών δοκιμασιών.
Τα ερωτηματολόγια του Thomas Achenbach (Child behavior Check list για γονείς παιδιών 6-18 ετών, Teachers rating scale για δασκάλους παιδιών 6-18 ετών, Youth Self Report για εφήβους 11-18 ετών)
• αποτελούν την βάση για τον καθορισμό των αναγκών και τη δημιουργία της κατάλληλης παρέμβασης στο οικογενειακό ή στο σχολικό πλαίσιο,
• βοηθούν στην αρχική ανίχνευση ψυχοπαθολογικών μορφών όπως δυσθυμία, διαταραχή άγχους, φοβία, άγχος αποχωρισμού, γενικευμένες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής
• εκτιμούν τη προσαρμοστική και δυσπροσαρμοστική λειτουργικότητα και την πιθανή ψυχοπαθολογική συν-νοσυρότητα παιδιών και εφήβων στο φάσμα της ειδικής αγωγής
• αξιολογούν την επιτυχία ή μη μιας θεραπευτικής ή εκπαιδευτικής παρέμβασης.
Θεματολογία του σεμιναρίου
• Ψυχολογική αξιολόγηση και αρχές δεοντολογίας
• Ιστορικό ανάπτυξης των ερωτηματολογίων
• Αναλυτική παρουσίαση κάθε ερωτηματολογίου, τρόπος χορήγησης, τρόπος βαθμολόγησης και ερμηνεία των ευρημάτων
• Ερμηνεία των μορφών ψυχοπαθολογίας σύμφωνα με το σύστημα του Achenbach και το DSM-V
• Γραπτή αναφορά και ανατροφοδότηση στον ενδιαφερόμενο
• Πρακτικές εφαρμογές των ερωτηματολογίων
• Χρήση των ερωτηματολογίων στην προληπτική ανίχνευση δυσκολιών, στη θεραπεία, στην εκπαίδευση, στην εύρεση συννοσηρότητας σε παιδιά του φάσματος της ειδικής αγωγής
Πρακτική άσκηση
• Role-playing
• Δημιουργία προφίλ και γραπτής αναφοράς για ένα περιστατικό από τους εκπαιδευόμενους.