Τα Στελέχη που εμπλέκονται στη Διαχείριση των Παραγγελιών Πελατών αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα και ερωτήματα που επηρεάζουν αρνητικά τη συνολική Παραγωγικότητα του Συστήματος Λήψης, Ετοιμασίας και Αποστολής των Παραγγελιών.
Το Σεμινάριο αυτό αναλύει όλα τα βήματα της Εμπορικής Λειτουργίας, από τις επισκέψεις του Πωλητή, τη Λήψη της Παραγγελίας και τον Πιστωτικό Έλεγχο μέχρι τον Προγραμματισμό των Διανομών, την Παράδοση στον Πελάτη και την Είσπραξη. Δίνει λύσεις, σε Επιχειρήσεις που ασκούν Παραγωγική ή απλά Εμπορική Δραστηριότητα, παρέχοντας Εργαλεία, Τεχνικές και Καλές Πρακτικές, σε προβλήματα που η εμπειρία των Στελεχών μας σε Έργα Οργάνωσης και Βελτίωσης Συστήματος Παραγγελιών έχει κατά καιρούς εντοπίσει και επιλύσει.
Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των προβλημάτων αυτών, σε σύνδεση με Πρακτικές και Εργαλεία Επίλυσης είναι το παρακάτω:
- Με τι κριτήρια προγραμματίζουν οι Πωλητές τις επισκέψεις τους στους Πελάτες; Εργαλεία ABC analysis , Προγραμματισμού & Απολογισμού.
- Οι Πωλητές προετοιμάζονται κατάλληλα για την επίσκεψη στον Πελάτη; Τι στοιχεία έχουν στη διάθεσή τους; Εργαλεία Web Reporting.
- Προσεγγίζονται συστηματικά τα πιθανά νέα Σημεία Πώλησης; Εργαλεία Geomarketing.
- Πώς κατηγοριοποιούνται οι Πελάτες με βάση την Αξιοπιστία, τη δυναμική Ανάπτυξης, τον Τζίρο και την Κερδοφορία.
- Παραγγελίες άμεσα Απαιτητές που αποδιοργανώνουν το όλο Σύστημα. Εργαλεία: ABC Analysis των Πελατών.
- Πελάτες που ζητούν Παραγγελίες ασήμαντης Αξίας. Πόση θα πρέπει να είναι η ελάχιστη Ποσότητα. Εργαλεία Υπολογισμού.
- Πότε ένα Προϊόν που δεν κινείται αρκετά πρέπει να προωθείται με Προσφορές. Πώς υπολογίζεται η τιμή Προσφοράς. Σχετικά Εργαλεία Υπολογισμού τιμής Προσφορών.
- Ανεπαρκής ενημέρωση του Πελάτη για ελλείψεις Προϊόντων. Έλλειψη προτεραιότητας στην εξυπηρέτηση των Πελατών σε περιπτώσεις περιορισμένων Ποσοτήτων. Εργαλεία Διαχείρισης.
- Δεν γίνεται έγκαιρα Πιστωτικός Έλεγχος Πελατών, με αποτέλεσμα ενώ έχει ετοιμασθεί η Παραγγελία να ανακαλείται και να χάνεται πολύτιμος Χρόνος. Πώς ορίζεται η αρχική Πιστωτική Πολιτική με έναν νέο Πελάτη και πώς παρακολουθούνται οι Κίνδυνοι στη συνέχεια. Διαδικασίες και Εργαλεία - Διαχείριση μέσω Smartphone / Tablet.
- Καθυστέρηση της πληροφόρησης της Εταιρείας για συμφωνίες των Πωλητών με Πελάτες (ειδικές τιμές) σε περιπτώσεις που η Προσφορά και η Παραγγελία απέχουν χρονικά λίγες ώρες: Διαδικασίες και Εμπλουτισμός / Παραμετροποίηση Συστήματος CRM.
- Δεν σχεδιάζονται τα Δρομολόγια με τη μέγιστη δυνατή Αξιοποίηση των Πόρων – Άσκοπα Δρομολόγια. Εφαρμογές GIS για τη Διαχείριση Στόλου και Διαδικασίες λειτουργίας
- Λάθη στο Picking. Τρόποι Βελτίωσης ABC Analysis και Μελέτη Χρόνων Μεθόδων.
- Ελλιπής Ποιοτικός Έλεγχος. Μέθοδοι Βελτίωσης -Τεχνολογικές Εφαρμογές.
- Μη τήρηση συμφωνημένου τρόπου Είσπραξης. Ο οδηγός αδυνατεί να πάρει την επιταγή ή τα μετρητά που συμφωνήθηκαν. Πώς το Διαχειριζόμαστε; Τι πρέπει να προβλέπεται στις Διαδικασίες;
- Δεν υπάρχει πληροφόρηση των Πωλητών (και του Customer Service) για σημαντικά στοιχεία του Πελάτη, όπως η πορεία του Τζίρου του, οι Κωδικοί με τις περισσότερες Αγορές, οι Κωδικοί σε άνοδο και πτώση, τα Προϊόντα σε Προσφορά και ποια Εργαλεία χρειαζόμαστε, ώστε να εφοδιάζουμε τον Πωλητή με όλες τις χρήσιμες Παραγγελίες. Εργαλεία ABC Analysis Κωδικών του κάθε Πελάτη.Διαδικασίες
- Παρακολούθηση των εγγυήσεων και των συμβολαίων συντήρησης του Εξοπλισμού. Ειδικές Εφαρμογές σε Excel, με δυνατότητα αναφορών απόκλισης
- Καθυστερήσεις στην ενημέρωση της Αποθήκης από τους Πωλητές. Εφαρμογές για την Online (μέσω του Tablet του Πωλητή) ενημέρωση των Αποθεμάτων και επί τόπου αποστολή της Παραγγελίας στο ERP της Επιχείρησης.
- Μεγάλος αριθμός παραγγελιών (fax, email, τηλεφωνητής) σε ώρες που δεν υπάρχει δυνατότητα Επικοινωνίας με τον Πελάτη: Καλές Πρακτικές Διαχείρισης.
- Καθυστέρηση Δρομολογίων λόγω ελλείψεων Kωδικών. Εργαλεία για Διαχείριση του Αποθέματος, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι ελλείψεις.
- Τιμολόγηση Προϊόντων που είναι σε έλλειψη λόγω λανθασμένης αποτύπωσης Αποθέματος. Εργαλεία για Στατιστικές Μεθόδους και Πρακτικές για τη βελτίωση της Ακρίβειας των Αποθεμάτων
- Έκτακτες Παραγγελίες. Εργαλεία: ABC Analysis - Καλές Πρακτικές διευθέτησής τους
- Ελλιπής ενημέρωση Πληροφοριακού Συστήματος για ημερομηνίες λήξης Προϊόντων. Σύστημα Διαχείρισης Κοντόληκτων ώστε να μειωθεί με την κατάλληλη Διαχείριση το Ποσοστό των καταστροφών, Σύστημα Διαχείρισης Κοντόληκτων.
- Σύστημα Αναφορών. Εργαλεία: Πρότυπο Ολοκληρωμένο Σύστημα Αναφορών
Όλα τα ανωτέρω Εργαλεία θα δοθούν άνευ επιπλέον κόστους στους συμμετέχοντες.
Οι Σύμβουλοι της Εταιρείας μας θα καλύπτουν επι 12 μήνες την υποστήριξη των Συμμετεχόντων, παρέχοντας απαντήσεις – διευκρινίσεις σε πιθανές ερωτήσεις τους.
Ενότητες
Α. ΛΗΨΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ ΑΠΟ ΠΩΛΗΤΗ / CUSTOMER SERVICE
- Προγραμματισμός επισκέψεων σε Πελάτες – ABC ανάλυση
- Τι πληροφορίες πρέπει να έχει ο Πωλητής / Customer Service στη διάθεση του
- Ποια προϊόντα θα πρέπει να προωθήσει ο πωλητής / Customer Service – Ολοκληρωμένο Σύστημα
- Διαχείρισης Εναλλακτικών προτάσεων προς τους Πελάτες
- Λήψη παραγγελίας μέσω tablet
- Πώς καθορίζεται η ελάχιστη παραγγελία – Εργαλείο υπολογισμού ελάχιστης ποσότητας παραγγελίας
- Credit Control
- Εναλλακτικά / Υποκατάστατα προϊόντα
- Διάχυση προσφορών – Εργαλεία Υπολογισμού τιμής Προσφορών
Β. ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ
- Επικοινωνία Customer Service / Πωλητή με Αποθήκη
- Μείωση λαθών στο picking
- Βελτίωση χρόνου picking
- Ποιοτικός Έλεγχος
- Τιμολόγηση
- Διαχείριση Εκτάκτων παραγγελιών
Γ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΝΟΜΩΝ
- Συστήματα Βελτιστοποίησης Δρομολογίων – Εφαρμογές GIS
- Συστήματα Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων
- Πώς διαχειρίζονται οι έκτακτες Παραγγελίες – Προϋποθέσεις
Δ. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ
- Σχεδιασμός Πιστωτικής Πολιτικής
- Ολοκληρωμένη Διαδικασία Αποδοτικής Διαχείρισης Εισπράξεων
Ε. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ
- Αξιολόγηση προμηθευτών, κερδοφορία ανά Προμηθευτή
- Μείωση Αποθεμάτων με ταυτόχρονη βελτίωση του Επιπέδου Εξυπηρέτησης
- Προσφορές σε προϊόντα που δεν κινούνται. Εργαλεία υπολογισμού τιμής
- Σύστημα Αξιολόγησης Προμηθευτών
Στις ανωτέρων ενότητες θα ενταχθούν τα προβλήματα και η ανάλυση των τρόπων αντιμετώπισης, καθώς και των Σχετικών Εργαλείων και η δωδεκάμηνη υποστήριξη online.
Το Σεμινάριο είναι κατ’ ουσίαν ένα Workshop επίλυσης των προβλημάτων στους προαναφερθέντες τομείς. Θα εξετασθούν ένα προς ένα όλα τα ανωτέρω προβλήματα, θα παρουσιασθούν τα Εργαλεία με τα οποία επιλύονται και οι καλές Πρακτικές και Διαδικασίες που εφαρμόζονται διεθνώς, ενώ θα εξετασθούν και όσα επιπλέον ζητήματα τεθούν από τους συμμετέχοντες.
Έτσι, δημιουργείται μια ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων σχετικά με τις εφαρμοζόμενες καλές Πρακτικές. Τα παρουσιαζόμενα Εργαλεία είναι έτοιμα προς άμεση Εφαρμογή, ενώ εάν κάποιος εκ των συμμετεχόντων επιθυμεί κάποια Προσαρμογή, αυτή υλοποιείται χωρίς κόστος από τους Συμβούλους της Εταιρείας μας.
Επίσης, θα περιγραφούν οι Απαιτήσεις που τίθενται κατά τον Σχεδιασμό ή τη Βελτίωση – Επέκταση ενός Συστήματος ERP για τη Διαχείριση των Παραγγελιών, καταγράφοντας τι Δεδομένα πρέπει να παρέχονται από το ERP και τι Αναφορές πρέπει να είναι σε θέση να δίνει σε κάθε βήμα.