Διδακτικές ενότητες:
Ενότητα 1 – Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΑΞΗ - «Οι μουσικές δραστηριότητες στην προσχολική ηλικία»
Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι κυριότερες κατηγορίες μουσικών δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
(α) Ενημέρωση - Η μουσική στα αναλυτικά προγράμματα της προσχολικής εκπαίδευσης,
(β) Τραγούδι
(γ) Κρουστά σώματος και ο κύκλος κρουστών
(δ) Γιουκαλίλι: χόρδισμα, βασικές συγχορδίες, τραγούδια βασισμένα σε βασικές συγχορδίες
(ε) Μουσική ακρόαση, δραματοποίηση, ηχοϊστορίες, μη συμβατική σημειογραφία & γραφική παρτιτούρα
(στ) Μουσικοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις Dalcroze, Kodaly, Orff και Suzuki
(ζ) Μουσική και κίνηση, κρουστά τάξης, αυτοσχεδιασμός και σύνθεση, παρτιτούρες και ενορχηστρώσεις
Ενότητα 2 – ΤΟ ΠΑΙΔΙ - «Το παιδί και η αγωγή του στο οικογενειακό και πολιτισμικό πλαίσιο»
Στην ενότητα αυτή μελετάται το παιδί στο οικογενειακό και πολιτισμικό του πλαίσιο, με στόχο την κατανόηση των αρχών της επικοινωνιακής μουσικότητας στην οικογένεια.
(α) Επικοινωνιακή μουσικότητα: Αρχές της διυποκειμενικότητας, η θεωρία της επικοινωνιακής μουσικότητας και οι βάσεις της ανθρώπινης μουσικότητας
(β) Μουσική στην οικογένεια και σε ομάδες παιδιών προσχολικής ηλικίας: πρακτικές, προτάσεις και ιδέες για δραστηριότητες
(γ) Μουσική στο πολιτισμικό πλαίσιο και στην κοινότητα, Εθνομουσικολογία και μουσική εκπαίδευση: από την επιτέλεση στην τάξη - Παιδικά τραγούδια στις ελληνικές μουσικές παραδόσεις
(δ) Μουσικά παιχνίδια και παιχνιδοτράγουδα
(ε) Διαπολιτισμικότητα και αξιοποίηση μουσικών παραδόσεων στην τάξη
(στ) Πολυτροπικότητα και άτυπη μάθηση στην προσχολική ηλικία
(ζ) Παρουσιάσεις εργασιών
Ενότητα 3 – ΘΕΩΡΙΑ - «Ψυχολογικές, κοινωνικές και φιλοσοφικές διαστάσεις της μουσικής αγωγής»
Στην ενότητα αυτή γίνεται μία προσέγγιση στις ψυχολογικές, κοινωνικές και φιλοσοφικές διαστάσεις της μουσικής αγωγής
(α) Αναπτυξιακή πορεία βρέφους και νηπίου - Ο μουσικός εγκέφαλος και τα οφέλη της μουσικής στην αναπτυξιακή πορεία του βρέφους και του νηπίου
(β) Μουσική και συναισθήματα, η ιστορική εξέλιξη της θεωρητικής προσέγγισης αυτής της σχέσης, σύγχρονες αντιλήψεις για τους μηχανισμούς πρόκλησης συναισθημάτων μέσω μουσικής
(γ) Μουσική αγωγή και ενίσχυση της συναισθηματικής και κοινωνικής επάρκειας των παιδιών, με έμφαση στην προσχολική ηλικία
(δ) Οι κοινωνικές εκφάνσεις της μουσικής αγωγής, οι σημαντικότερες κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της μουσικής και της μουσικής αγωγής
(ε) Πεδία της φιλοσοφίας και μουσική αγωγή (Αισθητική, Πρακτική Φιλοσοφία, Λογική)-
(στ) Αισθητική Vs Πραξιακή μουσική αγωγή και στροφή στην πράξη στο χώρο της προσχολικής μουσικής αγωγής
Ενότητα 4 – Η ΟΜΑΔΑ - «Η ομαδική μουσική δημιουργία και η συμπερίληψη»
Στην ενότητα αυτή αναπτύσσονται οι έννοιες της ομάδας, της κοινότητας και της μουσικής στην κοινότητα, και η σημασία τους για τη δημιουργία μουσικής, κοινωνικής, και πολιτισμικής ταυτότητας.
(α) Η δημιουργία της ομάδας, η μουσική, κοινωνική και πολιτισμική ταυτότητα, η αυτενέργεια και η ομαδική μουσική δημιουργία στο «εδώ και τώρα»
(β) Η ομαδική μουσική δημιουργία (οργάνωση πλάνων μαθήματος για ομάδες βρεφών και νηπίων με ή και χωρίς γονείς, πρακτικά παραδείγματα) και προσεγγίσεις της πολυδιάστατης και πολυπολιτισμικής ομάδας
(γ) Οι κατευθυντήριες γραμμές του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση και η εφαρμογή του στο μάθημα της μουσικής
(δ) H έννοια της συμπερίληψης, στρατηγικές δημιουργίας συμπεριληπτικής τάξης και ο καθολικός σχεδιασμός για τη μάθηση - Ένταξη παιδιών ΑμεΑ στη μουσική ομάδα (τρόποι ένταξης παιδιών στο φάσμα του αυτισμού, με νοητική καθυστέρηση, με κινητικές δυσκολίες, με ΔΕΠ-Υ, δραστηριότητες, στρατηγικές)
(ε) Μουσική με παιδιά-πρόσφυγες στο νηπιαγωγείο (ψυχο-κοινωνική στήριξη, ισότιμη ένταξη, χρήση τραγουδιού για εκμάθηση γλώσσας, χρήση μουσικής ομάδας για ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων)
(στ) Παρουσιάσεις εργασιών καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση