Οι νέες τεχνολογίες επικοινωνιών και πληροφορικής έχουν επιφέρει αλλαγές και ανατροπές (disruptions) σε κάθε πτυχή της κοινωνίας, των αγορών και των καταναλωτών αλλά και της λειτουργίας και ζωής των επιχειρήσεων και οργανισμών.
Οι έξυπνες συσκευές και το διαδίκτυο των πραγμάτων (Internet of Things) μεταβάλουν συνεχώς το όριο του φυσικού και ψηφιακού κόσμου. Η τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence), σε συνδυασμό με νέες τεχνολογίες διαχείρισης και τεχνικές ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων (big data), δημιουργούν νέες δυνατότητες και σε πολλές περιπτώσεις αποτελούν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι ψηφιακές πλατφόρμες και τεχνολογίες προσφέρουν θεμελιώδεις μετασχηματισμούς στα υφιστάμενα επιχειρηματικά μοντέλα και μπορούν να μετατρέψουν ολόκληρες βιομηχανίες, όπως τα κρυπτονομίσματα (cryptocurrencies) που απειλούν να ανατρέψουν τα παραδοσιακά τραπεζικά συστήματα.
Οι αλλαγές αυτές επιταχύνονται και εντείνονται διαρκώς. Αποτέλεσμα αυτών των συνθηκών είναι ο μετασχηματισμός κλάδων, αγορών, οργανισμών και επιχειρήσεων, ο ονομαζόμενος ψηφιακός μετασχηματισμός. Όπως κάθε αλλαγή του περιβάλλοντος απαιτεί προσαρμογή των οργανισμών που ζουν μέσα σε αυτό, αντίστοιχα η ικανότητα προσαρμογής των επιχειρήσεων στο μεταβαλλόμενο από τις τεχνολογίες οικοσύστημά τους θα αποτελέσει καίριο παράγοντα επιβίωσής τους. Εκτός από τους οργανισμούς, οι εργαζόμενοι καλούνται να προσαρμοσθούν σε ένα περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει απαιτώντας προσαρμοστικότητα και διαφορετικές ικανότητες.
Η εκπαίδευση αφορά στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών αλλά και φοιτητές που θέλουν να κατανοήσουν την έκταση των επιπτώσεων του ψηφιακού μετασχηματισμού, τις επιμέρους διαστάσεις του, τις προκλήσεις που θέτει και τις προϋποθέσεις επιτυχούς προσαρμογής ενός οργανισμού – επιχείρησης σε αυτόν.\
Ενότητες
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 4 ενότητες:
- Η στρατηγική διάσταση (The strategy challenge): Δυνάμεις που οδηγούν στην αναγκαιότητα για ψηφιακό μετασχηματισμό. Έννοια, διαστάσεις, στρατηγικός χαρακτήρας του ψηφιακού μετασχηματισμού. Ευκαιρίες, απειλές, προκλήσεις.
- Η προτεραιότητα της διαχείρισης της εμπειρίας πελάτη στο πολυ-καναλικό περιβάλλον (The Customer experience & Omni-channel challenge) : Η διαχείριση εμπειρίας πελάτης ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το πολυ-καναλικό περιβάλλον, η ολοκληρωμένη διαχείριση καναλιών (φυσικών, ηλεκτρονικών, own, 3rd party) για την προσφορά βέλτιστης εμπειρίας πελάτη. Συνέπειες της πελατοκεντρικού προσανατολισμού της επιχείρησης σε στρατηγικό και λειτουργικό επίπεδο.
- Οι νέες τεχνολογίες, η αξιοποίηση των δεδομένων και η λήψη αποφάσεων (The Technology and data-driven decision challenge): Περιήγηση στις κυριότερες τεχνολογίες που μετασχηματίζουν τις επιχειρήσεις και το οικονομικό τοπίο (artificial intelligence, machine learning, cloud computing, blockchain και internet of things). Αξιοποίηση διαφόρων πηγών δεδομένων και εργαλεία ανάλυσης με σκοπό τη δημιουργία συστημάτων επιχειρησιακής ευφυΐας και την καλά τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων.
- Η οργανωσιακή διάσταση (The Organizational & HR challenge): Κατανόηση του ρόλου της οργανωσιακής κουλτούρας ως συμμάχου ή ως εχθρού του ψηφιακού μετασχηματισμού. Οι αντιδράσεις των εμπλεκομένων σε αυτή την αλλαγή και η ετοιμότητα του οργανισμού ως σημαντικά στοιχεία για την επιτυχή υλοποίηση αυτού του προγράμματος μετασχηματισμού.
Η «αξία» του προγράμματος
Η κατανόηση της έκτασης των επιπτώσεων του ψηφιακού μετασχηματισμού, των επιμέρους διαστάσεών του, των προκλήσεων που θέτει και τις προϋποθέσεις επιτυχούς προσαρμογής ενός οργανισμού – επιχείρησης σε αυτόν.