Το πρόγραμμα υλοποιείται εντός 7 μηνών, δηλαδή σε 28 εβδομάδες, με 320 ώρες συνολικής παρακολούθησης. Η διάρθρωση του προγράμματος περιλαμβάνει 5 διδακτικές ενότητες οι οποίες καλύπτουν τις 300 ώρες εξ’ αποστάσεως και ασύγχρονης εκπαίδευσης με ατομικό φόρτο εργασίας. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής διαθέτει ολοκληρωμένες πλατφόρμες εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning), στις οποίες θα αναρτηθεί το ψηφιακό υλικό του προγράμματος που αποτελείται από διαλέξεις σε video και εκπαιδευτικές σημειώσεις.
Η 6η και τελευταία ενότητα περιλαμβάνει τη δια ζώσης παρουσία όλων των συμμετεχόντων για 20 ώρες σε ένα προκαθορισμένο Σάββατο & Κυριακή, υπό μορφή Workshop, όπου θα γίνονται εργαστηριακές εφαρμογές πάνω σε θέματα Ρομποτικής και STEM στο «Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων» του Τμήματος Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, με χρήση του κατάλληλου εργαστηριακού εξοπλισμού.
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής και η ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ανακοινώνουν την έναρξη Προγράμματος Δια Βίου Εκπαίδευσης με τίτλο «Εισαγωγή και Εφαρμογές της Ρομποτικής και του STEM στην Εκπαίδευση», με την παρακολούθηση να γίνεται αποκλειστικά εξ' αποστάσεως (e-learning) και ασύγχρονα. Με την εν λόγω διδακτική μέθοδο, οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στο Πρόγραμμα σε όποιο μέρος της Ελλάδας κι αν βρίσκονται.
Λίγα λόγια για το Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων & τις επιτυχίες του
Το Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων ιδρύθηκε το 1998 ως συνέχεια του εργαστηρίου Ρομποτικής που λειτουργούσε από το 1989 στο Τμήμα. Στο Εργαστήριο εκτός από την εκπαιδευτική λειτουργία, εκτελείται και έρευνα με σημαντικό αριθμό δημοσιευμένων αποτελεσμάτων στον τομέα της Ρομποτικής.
Το ακαδημαϊκό προσωπικό του εργαστηρίου δραστηριοποιείται σε αντικείμενα όπως η κατασκευή αυτόνομων οχημάτων, η τεχνητή νοημοσύνη, το 3D-printing, ο σχεδιασμός αλγόριθμων τροχιάς σμήνους ρομποτικών συστημάτων, τα μη επανδρωμένα οχήματα, πλοήγηση των Drones κ.α.
Στις δράσεις του Εργαστηρίου καταγράφονται επίσης και σημαντικές επιτυχίες από το ακαδημαϊκό προσωπικό και από ερευνητικές ομάδες φοιτητών. Ενδεικτικά:
2005: Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας «Αυτοκινούμενη πολυμορφική βάση δοκιμών για την εργαστηριακή εκπαίδευση στη ρομποτική και τους μικρο-ελεγκτές».
2014: 3η Πανευρωπαϊκή θέση σε φοιτητικό διαγωνισμό της PATW για σχεδιασμό και κατασκευή καινοτόμου UAV-drone
2015: 2η Πανευρωπαϊκή θέση σε φοιτητικό διαγωνισμό της NXP freescale cup για αυτόνομα οχήματα.
2018: 1η Πανευρωπαϊκή θέση σε φοιτητικό διαγωνισμό της NXP freescale cup για αυτόνομα οχήματα.
2019: 1η Πανευρωπαϊκή θέση σε φοιτητικό διαγωνισμό της Jaguar-Land Rover για αυτόνομα εκτός δρόμου οχήματα.
Διδακτικές Ενότητες και Περιεχόμενα
1. Προγραμματισμός
Περιβάλλοντα προγραμματισμού (python, C)
Συγγραφή κώδικα και υλοποίηση
Δημιουργία διαδραστικών παιχνιδιών και δράσεων στο χώρο
Η Εκπαιδευτική Ρομποτική στην διδασκαλία του προγραμματισμού
Περιβάλλον LabView για σχεδιασμό εφαρμογών
2. Θεωρίες Μάθησης στις Θεωρητικές Επιστήμες
Διαδικασίες Επιστημονικής Μεθόδου
Θεωρίες Μάθησης για την εκπαίδευση στις Θετικές Επιστήμες
Διδακτικά Μοντέλα για τη διδασκαλία
Αναλυτικά προγράμματα τυπικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
3. Διδακτική της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Ένταξη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη διδακτική πράξη
Παραδείγματα διδασκαλίας βασικών εννοιών των Θετικών Επιστημών
Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ειδική Αγωγή
Κατασκευή προβλημάτων/δραστηριοτήτων
Διαφοροποιημένη διδασκαλία
4. ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Εφαρμογές ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Λογισμικό και Τεχνολογίες για παιδαγωγική αξιοποίηση
Βασικές παράμετροι στη διδασκαλία μέσω της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Σκοποί της Διδασκαλίας μέσω της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
5. Ρομποτική
Τι είναι Ρομπότ (Διάλεξη)
Επιστημονικό πεδίο Ρομποτικής
Ρομποτική, STEM/STEAM/STREAM
Εκπαιδευτικά εργαλεία Ρομποτικής & Αυτοματισμών
Αισθητηριακή πληροφορία
6. Εργαστηριακές εφαρμογές – Workshop