Νέα
13/06/2017

Γιατί το Twitter είναι το πιο δύσκολο κοινωνικό δίκτυο; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

της Χ. Γεωργοπούλου

Τα κοινωνικά δίκτυα ξεκίνησαν να τα χρησιμοποιούν οι bloggers (άνθρωποι της διπλανής πόρτας) και κατέληξαν να τα χρησιμοποιούν οι εταιρείες. 

Το twitter, όμως, αποτελεί ένα απο τα κοινωνικά δίκτυα που έχει διαφορετική χρησιμότητα. Μπορούμε να πούμε οτι αποτελεί το πιο δύσκολο κοινωνικό δίκτυο ακόμα και για πολλούς social media managers.

Πρόκειται, ουσιαστικά, για μια υπηρεσία που μας επιτρέπει να στέλνουμε και να μοιραζόμαστε με πολλαπλούς παραλήπτες σύντομα μηνύματα (μέχρι 140 χαρακτήρες).

Μήπως, όμως, δεν είναι μόνο κοινωνικό δίκτυο αλλά ένα social network; Social γιατί έρχεσαι σε επαφή και αλληλεπιδράς με άλλα μέλη και network γιατί αποτελεί μια δυνατότητα micro-blogging. Το twitterέγινε μέσο προώθησης προιόντων και διαφημίσεων χωρίς όμως πραγματικά όλα αυτά να έχουν επιτυχία σε όλους τους τομείς.

Το Twitter αποτελεί δημιούργημα των Jack Dorsey, Evan Williams και Biz Stone. Ο Dorsey στην προσπάθειά του να συμβάλλει στην ανασύσταση/ανανέωση της εταιρίας Odeo που εργαζόταν, πρότεινε την ιδέα να μπορεί να αποστέλλει ένας χρήστης σύντομα μηνύματα κειμένου (τύπου SMS) και να τα μοιράζεται με μια ομάδα ανθρώπων. Αποτέλεσμα μιας τέτοιας πρότασης ήταν η δημιουργία ενός νέου εργαλείου τοn Μάρτιο του 2006, που ονομάστηκε “status”.

Στην πορεία μετονομάστηκε σε “twttr”. Το πρώτο τεστ του εργαλείου έγινε στο πλαίσιο επικοινωνίας των υπαλλήλων της εταιρείας που δούλευαν και έπειταν εξαγόρασαν την ιδέα που είχαν και έτσι πάμε στο twitter.

Για ποιους λόγους γράφεται κάποιος στο Twitter;

Οι λόγοι διαφέρουν, μπορεί να είναι λόγοι διαφήμισης, προώθησης καθώς μέσω του τουίτερ γνωστοποιούνται τα νέα μιας εταιρείας. ‘Ενας άλλος λόγος είναι η επικοινωνία των εργαζόμενων σε μια εταιρεία που τολμώ να πω πως πλέον λόγω του οτι έχουν βγει κι άλλα δίκτυα, έχει λίγο εξασθενήσει. Επίσης, μπορεί να ακολουθήσει κανείς αγαπημένους του καλλιτέχνες , να ενημερώνεσαι για τις επόμενες κινήσεις τους. Μπορεί, επίσης, να ενημερώνεται μέσα από προφίλ περιοδικών, εφημερίδων, αεροπορικών εταιρειών κτλ. Αυτό που το κάνει λίγο διαφορετικό στη χρήση του είναι οτι μαθαίνεις τα πάντα σε πραγματικό χρόνο. Οι χρήστες επίσης μπορούν να επικοινωνούν με προσωπική συνομιλία στέλνοντας μηνύματα.

Παρόλα αυτά το twitter μπορεί να έχει μεγάλη αλληλεπίδραση και επιτυχία σε μερικές περιπτώσεις. Αποτελεί ίσως και το μόνο μέσο που έχει τη λιγότερη αλληλεπίδραση στα τουίτς του σε όλων των ειδών τις εταιρείες. Εάν παρακολουθήσετε profiles μπορεί να δείτε ότι πολύ λίγα έχουν πληθώρα likes και retweets. Γιατί συυμβαίνει αυτό; Θα το δούμε παρακάτω.

Πού χρησιμοποιείται πλέον το twitter; Όπως είπαμε και πιο πάνω στην ανάλυσή μας, το τουίτερ αποτελεί το μέσο της πραγματικής ώρας και της συνεχούς ενημέρωσης επι πραγματικού χρόνου. Για αυτό το λόγο το μέσο αυτό χρησιμοποιείται στους τομείς της πολιτικής, της κοινωνίας και ειδικά σε θέματα που έχουν συνεχή ροή όπως ακραία καιρικά φαινόμενα, σοβαρά θέματα, καίρια ζητήματα κοινωνίας, ενός σοβαρού νέου που εκείνη τη στιγμή ενδιαφέρει πολλούς λόγω της εγγύτητας (δηλαδή συμβαίνει στη χώρα μας), αλλά και θεμάτων όπως αυτά που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο την περίοδο αυτή που διανύουμε. Σε αυτές τις ενέργειες το τουίτερ θα έχει περισσότερη αλληλεπίδραση και περισσότεροι χρήστες θα επικοινωνούν, θα ενεργούν, θα σχολιάζουν, θα ενημερώνονται κτλ.

Τρανό παράδειγμα στα γεγονότα που γίνονται ανά τον κόσμο, ο καθένας χρησιμοποιεί το twitter. Για τις εκλογές, ή για τα πράγματα που άλλαξαν στην πολιτική τα τελευταία χρόνια. Το πιο γρήγορο μέσο για να μάθεις κάτι είναι το τουίτερ!

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όλα τα μέσα, όλα τα κοινωνικά δίκτυα έχουν το ρόλο τους και τη χρήση τους. Ο καθένας αναγνωρίζοντας το ρόλο του κάθε μέσου προσαρμόζει την επιχειρησή του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Content/PR, Blogger
Εισηγήτρια Σεμιναρίων blogging, επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων και δημοσιογραφίας
email Facebook Twitter LinkedIn
Η Χριστίνα Γεωργοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Έχει ζήσει στο Λονδίνο. Είναι Εισηγήτρια blogging, Επικοινωνίας, Δημοσίων Σχέσεων. Πτυχιούχος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης απο το ΕΚΠΑ και κάτοχος MA στη Στρατηγική Επικοινωνία...


περισσότερα νέα της κατηγορίας

21/06/2017
Καλύτερο online marketing με τη χρήση buyer personas
του Λ.Ψιλούτσικου