Νέα
17/05/2017

Δελτία Τύπου: ένα αποτελεσματικό εργαλείο επικοινωνίας

της Χ. Γεωργοπούλου

Τα δελτία τύπου αποτελούν μέθοδο αναγγελίας ενός νέου (μιας πληροφορίας) στους δημοσιογράφους και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Οι περισσότερες εταιρείες αποδέχονται το γεγονός οτι τα δελτία τύπου αποτελούν στυλοβάτη των media relations (Ronald D.Smith, 2013). Το δελτίο τύπου ισοδυναμεί με ένα news story το οποίο γράφεται από τα γραφεία δημοσίων σχέσεων με σκοπό να σταλεί σε αυτούς που λέμε gatekeepers (Ronald D.Smith, 2013). Τα περιοδικά και οι εφημερίδες είναι τα μέσα τα οποία χρειάζονται (κατά κάποιον τρόπο) τα δελτία τύπου για κινείται η ενημέρωση και η πληροφορία. Τα δελτία τύπου πλέον ειναι πολλών ειδών. Τα ενημερωτικά αποτελούν τα πιο σημαντικά και τα πιο σίγουρα στη δημοσίευσή τους.

Τον Οκτώβριο του 1906, ένα δυστύχημα με τρένο στο Atlantic City γίνεται η αφορμή για τη δημιουργία του δελτίου τύπου απο έναν υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων, τον Ivy Lee (Dennis L.Wilcox et la, 2014). Στη συνέχεια, ο πρωτοπόρος των δημοσίων σχέσεων Edward Bernays εκτόξευσε τη δημιουργία και τη χρήση δελτίων τύπου.

Τα τελευταία χρόνια, τα κοινωνικά δίκτυα εισχώρησαν δυναμικά στο χώρο των μέσων. Δε μιλάμε για εξαφάνιση παλαιών μέσων, αλλά για αλληλοσυμπλήρωση. Τα μέσα αυτά και ειδικά οι bloggers συνετέλεσαν στην εμφάνιση και καθιέρωση ενός νέου είδους επικοινωνίας της πληροφορίας. Στην αρχή της εμφάνισής τους, οι bloggers μην ξέροντας πώς κινείται η αγορά και λόγω του οτι άρχισαν να συνεργάζονται (σε επίπεδα επικοινωνίας) με εταιρείες, άρχισαν να δημοσιεύουν τα δελτία τύπου. Φυσικά για να υπάρξει κάποια μελλοντική συνεργασία.

Όσο η εξέλιξη των bloggers τις εγκαθίδρυσε πλέον σε influencers,(σε ανθρώπους δηλαδή που αποτελούν τη δίοδο με το κοινό), τα δελτία τύπου άρχισαν να αλλάζουν χαρακτήρα. Οι bloggers και γενικότερα τα sites, θα λέγαμε οτι δεν προσβλέπουν στην δημοσίευση ενός καινούριου προιόντος χωρίς κάποια συνεργασία κτλ γιατί αυτό πλησιάζει κατά πολύ την έννοια της διαφήμισης.

Κάποιοι ίσως του χώρου των εταιρειών δημοσίων σχέσεων πολλές φορές αντιμετωπίζουν δυσκολία στη δημοσίευση καινούριου υλικού σε sites ή bloggers. Γιατί ; Γιατί απλά οι bloggers είναι influencers που σημαίνει οτι πρέπει να δουν ένα προιόν, να πειραματιστούν με αυτό για να μπορούν να το προβάλλουν, να πουν τη γνώμη τους δηλαδή.

Αυτή είναι η ένδειξη οτι μπορεί και να μιλάμε όχι για αποδυνάμωση των δελτίων τύπου (όπως έχουν αναφερθεί και στο Forbes) αλλά για εξέλιξή τους.

Πώς μπορεί λοιπόν ένα δελτίο τύπου να κερδίσει τον blogger; Θα σας εξηγήσω κάποιους τρόπους πως να είναι τα δελτία τύπου που σίγουρα ένας blogger θα ανέβαζε.

  • Το δελτίο τύπου να αποστέλλεται με μορφή συσκευασίας, για να το κάνουν δηλαδή unpackaging όπως είναι τώρα στη ‘’μόδα’’. Όσο πιο όμορφη η συσκευασία, τόσο περισσότερο κεντρίζει τον μπλόγκερ. Μέσα να υπάρχει κάποιο press kit, το προιόν που αναφέρεται στο δελτίο τύπου, ή κάτι που μπορούν να το δείξουν εάν πρόκειται για υπηρεσία.
  • Επίσης, μπορούν να προτρέψουν τους bloggers να δείχνουν το δελτίο τύπου μιλώντας για αυτό στο Instagram stories. Θα είναι και εύκολο και θα μπορούν και οι εταιρείες έξυπνα να το επικοινωνήσουν σε πολύ κόσμο.
  • Να μιλήσουν στις bloggers οι διαφημιστικες με σκοπό την ανεύρεση τρόπου που θα συνάδει με την επιθυμία και τις ανάγκες της blogger, συγκεκριμένα για τα δελτία τύπου.
  • Να υπάρχει κάτι πιο ζωντανό, διαδραστικό. Κάτι να προσεγγίσει τον blogger. Ακόμα και το δημοσιογράφο. Να γίνει κάποια αλλαγή και στη γραφή των δελτίων τύπου. Να γράφεται με ενημερωτικό χαρακτήρα και όχι με διαφημιστικό.
  • Σίγουρα τα δελτία τύπου αποτελούν δωρεάν αναπαραγωγή και δημοσίευση πληροφορίας και ενημέρωσης. Αυτος είναι και ο ορισμός και η λειτουργία τους, αν θέλετε. Όμως λόγω της αλλαγής και των καταστάσεων στα διαδικτυακά μέσα, κάτι αλλάζει. Άραγε μπορούμε να μιλήσουμε για αλλαγή στη λειτουργία των δελτίων τύπου ή για εξελιξή τους; Νομίζω για εξέλιξη. Σίγουρα πρέπει να εδραιωθούν και να δοθεί περισσότερη προσοχή γιατί αποτελούν πολύ σημαντικό τρόπο επικοινωνίας.
Content/PR, Blogger
Εισηγήτρια Σεμιναρίων blogging, επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων και δημοσιογραφίας
email Facebook Twitter LinkedIn
Η Χριστίνα Γεωργοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Έχει ζήσει στο Λονδίνο. Είναι Εισηγήτρια blogging, Επικοινωνίας, Δημοσίων Σχέσεων. Πτυχιούχος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης απο το ΕΚΠΑ και κάτοχος MA στη Στρατηγική Επικοινωνία...


περισσότερα νέα της κατηγορίας