Νέα
17/11/2016

Η χρησιμότητα της Έρευνας Αγοράς στις Εξαγωγικές Πωλήσεις

του Ν. Σπηλιόπουλου

Βασικός παράγοντας επιτυχίας και ορθής τοποθέτησης των πάσης φύσεως ελληνικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού, είναι η εμπεριστατωμένη Έρευνα Αγοράς και η αναζήτηση των απαραίτητων πληροφοριών για κάθε χώρα/αγορά-στόχο.

Θα πρέπει να τονισθεί ιδιαίτερα η μεγάλη σημασία της άντλησης και επεξεργασίας αξιόπιστων στοιχείων για τις συνθήκες που επικρατούν στη χώρα/αγορά-στόχο, αναφορικά πάντα με τα διαθέσιμα προς εξαγωγή προϊόντα της κάθε ενδιαφερόμενης ελληνικής επιχείρησης.

Και τούτο γιατί είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι μία πλημμελή, πρόχειρη ή και καθόλου έρευνα της αγοράς, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους ως προς την επιλογή λάθος χώρας για την τοποθέτηση των προϊόντων της επιχείρησης, αφού πολλές φορές οι ιδιαίτερες συνθήκες αλλά και το ήδη διαμορφωμένο επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας/αγοράς-στόχου καθιστούν αυτόματα τα προς εξαγωγή προϊόντα είτε μη ανταγωνιστικά (π.χ. λόγω υψηλής τελικής τιμής πώλησης ή μεγάλου εσωτερικού & εξωτερικού ανταγωνισμού), είτε μη ελκυστικά εξαιτίας διαφορετικών καταναλωτικών συνηθειών του πληθυσμού της χώρας/αγοράς-στόχου.

Σημαντική βοήθεια στην εύρεση των χρήσιμων αυτών πληροφοριών μπορεί να προσφέρει η μελέτη & στη συνέχεια η αξιολόγηση των στοιχείων που παραθέτει η επίσημη ιστοσελίδα του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών που ασχολείται με τις εμπορικές συναλλαγές ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές: agora.mfa.gr

Στην παραπάνω ιστοσελίδα εμπεριέχονται πληροφορίες για όλους τους βασικούς κλάδους ελληνικών εξαγωγικών προϊόντων, με ετήσιες εκθέσεις (reports) αλλά και καταλόγους ξένων επιχειρήσεων σε κάθε χώρα/αγορά-στόχο που δραστηριοποιούνται στην εισαγωγή και διανομή ελληνικών προϊόντων.

Πρόσφατα στην ιστοσελίδα προστέθηκαν πληροφορίες και για νέες κατηγορίες προϊόντων όπως είναι τα έπιπλα, τα δερμάτινα είδη, ο μηχανολογικός εξοπλισμός, οι ηλεκτρικές μηχανές, ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός, τα ηλεκτρικά καλώδια, ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός, οι μηχανές γραφείου, τα δημητριακά, τα σιτηρά, τα ακατέργαστα δέρματα και τα δομικά υλικά.

Επίσης οι ενδιαφερόμενες ελληνικές επιχειρήσεις θα βρουν στοιχεία και για τους "παραδοσιακούς" κλάδους των τροφίμων και των ποτών, των βιολογικών προϊόντων, των λιπασμάτων και των ενδυμάτων.

Συνολικά μέχρι σήμερα στην εν λόγω ιστοσελίδα έχουν αναρτηθεί στοιχεία και πληροφορίες για περίπου 7.000 ξένες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη διανομή ελληνικών προϊόντων όλων των κλάδων στις αντίστοιχες χώρες/αγορές-στόχους.

Ως κριτήριο επιλογής των κλάδων και των προϊόντων τους, χρησιμοποιήθηκε κατά βάση η εξαγωγική τους επίδοση αλλά και το ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων για την λήψη πληροφόρησης όπως έχει ήδη εκφρασθεί μέσω σχετικών έγγραφων αιτημάτων τους στα ανά τον κόσμο γραφεία Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) του εν λόγω υπουργείου.

Συμπερασματικά λοιπόν:
"Η γνώση είναι δύναμη" (Φράνσις Μπέικον) και ως τέτοια θα πρέπει να την χρησιμοποιούμε και στις Εξαγωγικές Πωλήσεις!!

Σύμβουλος Διοίκησης & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης
Εισηγητής Σεμιναρίων Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων (Management), Αγροτικής Επιχειρηματικότητας & Εξαγωγών
email Facebook LinkedIn
Ο κος Νεκτάριος Σπηλιόπουλος με σπουδές BEng/MEng, MSc Project Management, MBA, είναι Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης.


περισσότερα νέα της κατηγορίας

30/01/2017
Μια ματιά στα soft skills | Μέρος 1ο
της Μ. Δανάσκου