Νέα
08/09/2017

Μπορεί η μουσική στο γραφείο να σας κάνει πιο αποδοτικούς;

Ο JR Little είναι επιχειρηματίας, συγγραφέας και ένας πολύ πετυχημένος Strategist. Ένα από τα θέματα που τον απασχολούν στη δουλειά του είναι κατά πόσο η μουσική μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του ίδιου, αλλά και του υπόλοιπου προσωπικού.

Τίποτα δεν είναι τόσο καθολικά αγαπητό όσο η μουσική. Σκεφτείτε ότι το 2012, περισσότεροι άνθρωποι ψήφισαν στον τελικό του American Idol από τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές. Όταν το δημοφιλές συγκρότημα Capital Cities τραγουδά «πούλησα το κρεβάτι μου, αλλά όχι το στερεοφωνικό μου», παίρνουμε όλοι το μήνυμα. Οι άνθρωποι αγαπούν πολύ τη μουσική.

Είναι, όμως, η μουσική καλή για τον χώρο εργασίας; Μπορεί η μουσική να βοηθήσει τους ανθρώπους να ανταποκριθούν στις προθεσμίες, να σκεφτούν ανεμπόδιστα;

Καθώς οι επιχειρήσεις αναζητούν νέους τρόπους για την ενίσχυση του ηθικού, τη διατήρηση του εργατικού δυναμικού και την αύξηση της παραγωγικότητας, θα μπορούσε η μουσική να αποτελέσει μέρος της λύσης; Ενστικτωδώς, γνωρίζουμε ότι το σωστό beat βοηθά τους ανθρώπους να αισθάνονται καλύτερα αλλά η techno-house μιας γυναίκας είναι η Ντίξιλαντ τζαζ μιας άλλης.

Ο JR Little αγαπά την Bjork. Δεν καταλαβαίνει πώς γίνεται οι άνθρωποι να μην την ακούν κάθε μέρα. Αλλά ακόμα κι εκείνος δεν θέλει να πεταχτεί στο κεφάλι τοου, ενώ προσπαθεί να φτιάξει συγκεντρωτικούς πίνακες! Αυτή η εργασία χρειάζεται κάτι από Max Richter ή Philip Glass. Και τι γίνεται με τους haters της Bjork; Εάν οι σωστές μελωδίες αυξάνουν την παραγωγικότητα και το ηθικό θα μπορούσε η λανθασμένη μουσική να την σκοτώσει; Τι λένε, λοιπόν, οι ερευνητές. Βοηθά η μουσική ή χαλάει τελικά τη διάθεση και την παραγωγικότητα στον χώρο εργασίας.

Η διάθεση και ο τρόπος μετράει
Πολλές μελέτες αποδεικνύουν ότι η μουσική έχει σημαντικό αντίκτυπο στη διάθεση, αλλά με ποιον τρόπο; "Η συναισθηματική ανταπόκριση που έχουν οι άνθρωποι στη μουσική προβλέπεται, κυρίως, από δύο βασικούς παράγοντες", δήλωσε στη The Huffington Post ο καθηγητής Adrian North, επικεφαλής της Σχολής Ψυχολογίας και Παθολογίας της Ομιλίας στο Πανεπιστήμιο Curtin. "Το πρώτο είναι αν θεωρείται ευχάριστη ή δυσάρεστη, το δεύτερο είναι το πόσο "δραστήρια" ή "υποτονική" είναι η μουσική».

Η ξεσηκωτική μουσική μπορεί να είναι ευχάριστη και δραστήρια, ενώ η χαλαρωτική μουσική μπορεί να είναι ευχάριστη και υποτονική. Ο συνδυασμός οποιωνδήποτε δύο παραγόντων δημιουργεί τη «διάθεση».

Ωστόσο, ο απλός τύπος παραπάνω (ευχάριστο / δυσάρεστο + δραστήριο / υποτονικό = διάθεση) ισχύει μόνο όταν ακούμε μουσική για πρώτη φορά.

Μετά από αυτό, το πλαίσιο και η μετα-ανάλυση αρχίζουν να παίζουν ρόλο στις μνήμες που ο καθένας συνδέει με μεμονωμένα κομμάτια μουσικής. Το "Single Ladies" της Beyonce πιθανότατα θα σας ανεβάσει τη διάθεση εάν το ακούσατε για πρώτη φορά μετά από την αύξηση που λάβατε ή τα γενέθλιά σας ή κατά τη διάρκεια της καλύτερης στιγμής της ζωής σας. Ωστόσο, θα σας χαλάσει τη διάθεση εάν έπαιζε ενώ ο σύζυγός σας σας άφησε, την ημέρα που σας απέλυσαν, πριν από μια κακή διάγνωση.
Με άλλα λόγια, το περιεχόμενο η συσχέτιση μετράνε. De gustibus non est disputandem! (=Δεν υπάρχει αμφιβολία!). Όσον αφορά το γούστο, δεν πρέπει να αμφισβητείται. Η Bjork είναι η καλύτερη μουσικός όλων των εποχών, παρά τις αρνητικές σχέσεις σας με τα τραγούδια της, τονίζει ο JR Little.

Η σωστή μουσική αυξάνει την παραγωγικότητα;
Η μουσική επηρεάζει αναμφισβήτητα τη διάθεση ενός ατόμου, αλλά μπορεί η σωστή μουσική με τη σωστή διάθεση / σύνδεση να κάνει τους υπαλλήλους πιο παραγωγικούς;

Πολλές μελέτες, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας για τη μουσική και την παραγωγικότητα στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ (Fox & Embey 1972), δείχνουν ότι η μουσική μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική για την αύξηση της απόδοσης σε επαναλαμβανόμενες εργασίες - όπως τον έλεγχο μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή την οργάνωση υπολογιστικών φύλλων.

Ωστόσο, όταν πρόκειται για πιο στρατηγική σκέψη, οι επιλογές μουσικής των «άλλων ανθρώπων» μπορεί να προκαλέσουν περισσότερη βλάβη παρά καλό. Μια μελέτη από τους ερευνητές του Καθολικού Πανεπιστημίου Fu Jen στην πόλη Xinzhuang της Ταϊβάν (Huang & Shi, 2011) υποδηλώνει ότι η μουσική που σας κάνει να έχετε μικτά συναισθήματα ή η μουσική χωρίς στίχους είναι η βέλτιστη για τα καθήκοντα και τις σκέψεις που απαιτούν βαθύτερη συγκέντρωση. O JR Little μας καλεί να είμαστε ειλικρινείς και να θυμηθούμε πότε ήταν η τελευταία φορά που είχαμε μια λαμπρή ιδέα εργασίας ενώ χορεύαμε ιδρωμένοι κάτω από μια μπάλα ντίσκο;

Κρατήστε χαμηλά την ένταση
Ενώ η σωστή μουσική φαίνεται να έχει την ικανότητα να αλλάζει τη διάθεση και να αυξάνει την παραγωγικότητα, υπάρχουν πολλοί ανεξέλεγκτοι παράγοντες που μπορεί να φέρουν διαφορετικές επιπτώσεις. Δεν μπορώ να μας κάνει να αγαπήσουμε την Bjork και δεν μπορεί κάνεις να τον κάνει να αγαπήσει την Brit Pop, αλλά και οι δύο μπορούν να συμφωνήσουν ότι οι διαφορετικές ακουστικές πρακτικές είναι πιο ευνοϊκές για καλύτερα αποτελέσματα στη δουλειά από ότι άλλες. Χαμηλά ντεσιμπέλ.
Κάθε προσπάθεια επηρεασμού της διάθεσης μέσω της μουσικής πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα γενικά επίπεδα θορύβου σε ένα γραφείο. με άλλα λόγια, ποιοι άλλοι ήχοι συνδυάζονται για να μας βοηθήσουν ή να μας αποσπάσουν στο γραφείο μας και πώς η μουσική οδηγεί στην κακοφωνία.

Δεδομένου ότι ο JR Little διαμείνει στο Λονδίνο, συνήθως καταλήγει να εργάζεται σε ανοιχτούς χώρους εργασίας με πολλά γραφεία το ένα δίπλα στο άλλο. Αυτά τα περιβάλλοντα έχουν αποδειχθεί ότι εμποδίζουν τη στρατηγική σκέψη και κάνουν τις ημέρες των ανθρώπων δυσάρεστες. Ακούει κάθε συζήτηση και πρέπει να ξοδεύει ενέργεια για να «ακούσει» όλα τα πράγματα γύρω του.

Το Rocket Fueled People, μια ερευνητική ομάδα, πήρε συνέντευξη από 4.000 ηγέτες και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι ηγέτες αισθάνονται ότι οι χώροι εργασίας τους αποσπούσαν σε μεγάλο βαθμό την προσοχή. Αντί για περισσότερη μουσική, χρειάζονται απλώς λιγότεροι ήχοι γενικά. Το αίτημά τους: πιο ήσυχοι χώροι για να δουλέψουμε πραγματικά. Έτσι, ενώ η μουσική μπορεί να άρει τις διαθέσεις και να αυξήσει την παραγωγικότητα για μερικούς ανθρώπους, φαίνεται ότι ακόμη και η Bjork μπορεί να ανεπιθύμητη όταν προστίθεται πάνω από πολλούς άλλους θορύβους που δημιουργούνται από τα ανοιχτά παράθυρα και χώρους.

Το συμπέρασμα;
Οι εταιρείες πρέπει να απέχουν από τις προσπάθειες να επιβάλλουν την ευτυχία στους εργαζόμενους. Αντ 'αυτού, πρέπει να δώσουν στους υπαλλήλους τους αυξήσεις, κάρτες δώρων στα Starbucks και ακουστικά μείωσης θορύβου...

πηγή: LinkedIn Pulse, JR Little



περισσότερα νέα της κατηγορίας