Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο εξ αποστάσεως

Το Ερωτηματολόγιο Σχημάτων του Young (Σύντομη Μορφή - 3) (YSQ-S3) & Χρήση του στην Ψυχοθεραπεία

Διοργανωτής Σεμιναρίου E-Learning:
Brain Matters Institute
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Ψυχολογία

Εισηγητής

Η Δρ. Αλεξάνδρα Πενταράκη, είναι Διδάκτωρ Ψυχολογικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, King’s College London, UK. Η ίδια έχει ολοκληρώσει τις Μεταπτυχιακές της σπουδές στην Γνωστική Ψυχολογία στο University of Essex, UK.  Είναι Αναγνωρισμένη Ψυχολόγος της Βρετανικής Ένωσης Ψυχολόγων (επαγγελματικό μέλος), Επισκέπτρια Ερευνήτρια του Ινστιτούτου Ψυχιατρικής, Ψυχολογίας & Νευροεπιστήμης, King’s College London, του Ηνωμένου Βασιλείου, και διετέλεσε Λέκτορας Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας & Ψυχικής Υγείας του University of  Liverpool, του University of Roehampton και του University of Essex του Ηνωμένου  Βασιλείου, και  δίδαξε στο King’s College London, UK τόσο στο Τμήμα Ψυχολογίας όσο και στο Τμήμα Δημόσιας Υγείας. Η Δρ. Πενταράκη έχει εποπτεύσει δεκάδες Μεταπτυχιακές εργασίες στην ψυχολογία και έχει εξαιρετική εμπειρία στις ερευνητικές μεθόδους και την εποπτεία ερευνών.   Από τον Νοέμβριο του 2019 εποπτεύει μεταπτυχιακές και διδακτορικές έρευνες καθώς και εποπτεύει νέους ψυχοθεραπευτές στο New School of Psychotherapy and Counselling-Middlessex University, UK και διδάσκει μαθήματα ψυχολογίας.Επίσης διδάσκει Γνωστική Ψυχολογία στο Τμήμα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Cambridge, UK.. Από τον Νοέμβριο του 2021 μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2022 εργάστηκε ως εκλεγμένη Λέκτορας στο Τμήμα Ψυχολογίας του British University in Cairo στο Κάιρο της Αιγύπτου.
Η ίδια είναι εκπαιδευμένη στη κλινική ψυχολογία, στην κλινική νευροψυχολογία και την ψυχοθεραπεία για ενήλικες και παιδιά και στην δικαστική ψυχολογία.

Έχει αποκτήσει σημαντική κλινική εμπειρία τόσο σε επίπεδο διαγνωστικής εκτίμησης όσο και σε επίπεδο διαχείρισης και αντιμετώπισης των ψυχικών διαταραχών και νευρολογικών διαταραχών στο Ηνωμένο Βασίλειο (Maudsley Hospital, Bethlem Royal Hospital, Fulbourn Hospital, Cambridge, Ηνωμένο Βασίλειο) και στην Ελλάδα (Επιστημονική Συνεργάτης του Ψυχιατρικού Τμήματος του Ιπποκράτειου Γ.Ν. Θεσσαλονίκης, Ψυχιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Αιγινήτειο, Κλινική Άγιος Λουκάς, Θεσσαλονίκη).
Από το 2009 εργάζεται ιδιωτικά στην Ελλάδα και παρέχει τις υπηρεσίες της ως Κλινική Ψυχολόγος & Νευροψυχολόγος παιδιών και ενηλίκων-ψυχοθεραπεύτρια.  Η θεωρητική και κλινική της πρακτική βασίζεται πάνω στη γνωσιακή-συμπεριφορική και βραχεία ψυχοδυναμική προσέγγιση, εκλεκτικές προσεγγίσεις, τη προσέγγιση σώμα/νους και το Mindfulness. Έχει εκπαιδευτεί σε ψυχοθεραπευτικές μεθόδους καθώς και σε ειδικά προγράμματα διαχείρισης άγχους, κατάθλιψης και ψύχωσης.
Η ίδια είναι Εγγεγραμμένη Δικαστική Πραγματογνώμων σε Ευρωπαϊκά και Ελληνικά δικαστήρια.

Σκοπός

Ο στόχος του σεμιναρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες στην Θεραπεία Σχημάτων (θεωρία & πρακτική), να εκπαιδεύσει στην παροχή του YSQ -S3 και στην βαθμολόγηση του YSQ-S3 με εξειδικευμένο ηλεκτρονικό πρόγραμμα που παράγει το προφίλ του ατόμου που έρχεται για θεραπεία. Αναλύεται επίσης η εφαρμογή του YSQ-3 στην καθημερινή κλινική πρακτική καθώς και οι νέες εξελίξεις στην Θεραπεία Σχημάτων.

Περιγραφή σεμιναρίου

Η Θεραπεία Σχημάτων αναπτύχθηκε στις αρχές τις δεκαετίας τους 1990 από τον Jeffrey Young και αποτελεί ένα συνδυαστικό μοντέλο ψυχοθεραπείας, γνωσιακής συμπεριφοριστικής, που περιλαμβάνει στοιχεία από τη θεωρία του δεσμού, τη θεωρία των αντικειμενοτρόπων σχέσεων καθώς και τεχνικές από μοντέλα εστιασμένα στο συναίσθημα.  Η Θεραπεία Σχημάτων αναπτύχθηκε με σκοπό την αντιμετώπιση ασθενών με χρόνιες συναισθηματικές δυσκολίες και διαταραχές προσωπικότητας οι οποίοι δεν ανταποκρίνονταν και δεν συμμορφώνονταν με τις κλασικές γνωσιακές και συμπεριφορικές θεραπείες. Οι βασικές εννοιολογικές αρχές της θεραπείας σχημάτων είναι: α) Τα Πρώιμα Δυσλειτουργικά Σχήματα (ΠΔΣ) , β) Οι Στρατηγικές Αντιμετώπισης των ΠΔΣ  και γ) Οι Τρόποι Λειτουργίας που χαρακτηρίζουν το άτομο. Σύμφωνα με την θεωρία αυτή κάθε φορά που ενεργοποιούνται τα Πρώιμα Δυσλειτουρικά Σχήματα που έχει αναπτύξει το άτομο στην παιδική του ηλικία ενεργοποιούνται και ανάλογες Στρατηγικές Αντιμετώπισης αυτών οι οποίες σχετίζονται τόσο με τα ΠΔΣ όσο και με την παιδική ηλικία του ατόμου. Ως Τρόπο Λειτουργίας ορίζεται το σύνολο των ΠΔΣ, των στρατηγικών αντιμετώπισης και των αντιδράσεων, που είναι ενεργά σε ένα άτομο, μια δεδομένη χρονική στιγμή. Η έννοια του Τρόπου Λειτουργίας αποτελεί μια θεωρητική κατασκευή με μεγάλη πρακτική κλινική σημασία, καθώς επιτρέπει την γρήγορη και καλύτερη κατανόηση του ασθενούς.  Το γεγονός αυτό διευκολύνει τον θεραπευτή να επικοινωνήσει τη διατύπωση περίπτωσης στον θεραπευόμενο του και ο θεραπευόμενος  να κατανοήσει πιο γρήγορα και εύκολα τους ποικίλους μηχανισμούς και τις αντιδράσεις του, που σχετίζονται με τις δυσκολίες του.

Αρχικά ο Young (1990) υπέθεσε την ύπαρξη 16 ΠΔΣ τα οποία ταξινομούνται σε πέντε κατηγορίες, οι οποίες αντιστοιχούν σε ανεκπλήρωτες πυρηνικές συναισθηματικές ανάγκες. Για την εκτίμηση τους ανέπτυξε το ερωτηματολόγιο σχημάτων του Young (Young Schema Questionnaire-YSQ) (Young & Brown, 1994). Η μεγάλη έκταση του αρχικού ερωτηματολογίου με τα 205 λήμματα οδήγησε το Young να αναπτύξει ένα πιο σύντομο ερωτηματολόγιο το οποίο αποτελείται από 75 λήμματα και τα οποία απαρτίζουν τα 15 ΠΔΣ και όχι τα 16.

Πληροφορίες συμμετοχής

Θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης.

Κόστος Συμμετοχής

150 €

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.