Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο εξ αποστάσεως

Δημιουργική γραφή: Από τη φαντασία στο χαρτί

Διοργανωτής Σεμιναρίου E-Learning:
Skillbox.gr - E-Learning Education
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Τέχνες

Εισηγητής

Ο Κυριάκος Χαλκόπουλος είναι μεταφραστής κλασικής λογοτεχνίας και συγγραφέας, συνεργάτης των εκδόσεων Οξύ, Κέλευθος και Αρχέτυπο. Σπούδασε στην Αγγλία και είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου του Έσσεξ, ενώ από το 2014 έχει δημιουργήσει και παρουσιάσει κύκλους σεμιναρίων για θέματα κλασικής λογοτεχνίας, υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Βιβλιοθηκών και Μουσείων της Θεσσαλονίκης, το γραφείο Παιδείας του Δήμου Καλαμαριάς και ιδιωτικούς φορείς. Αρθρογράφησε επίσης, για σειρά ετών, στην εφημερίδα Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.
Λογοτεχνικά του έργα έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα περιοδικά Λόγου (Δέκατα, Ένεκεν, Ίαμβος, Εντευκτήριο κ.α.) και σε ανθολογίες, ενώ στα βιβλία που έγραψε συγκαταλέγεται η συλλογή διηγημάτων "Η Χρυσαλίδα" (εκδόσεις Ανάτυπο, 2015).
Για τις εκδόσεις Οξύ έχει μεταφράσει έργο του H.P.Lovecraft: Άπαντα τόμος 1, Άπαντα τόμος 2, του Ε.Α. Πόε και του Ρ.Λ. Στήβενσον. Για τις εκδόσεις Κέλευθος έργο του Ε.Τ.Α. Χόφμαν και της Σάρλοτ Πέρκινς-Γκίλμαν, ενώ για το Αρχέτυπο τη συλλογή διηγημάτων “Ο Νηστευτής”, του Φραντς Κάφκα.

Σε ποιους απευθύνεται

- Σε όσους θέλουν να γράψουν το δικό τους έργο, βιβλίο ή διήγημα
- Σε συγγραφείς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα
- Σε συγγραφείς που επιδιώκουν να δουν διαφορετικούς τρόπους συγγραφής και ανάλυσης
- Σε οποιονδήποτε θέλει να βελτιώσει τη γραφή του
- Σε άτομα με διάθεση να διευρύνουν την αυτογνωσία τους αναπτύσσοντας την ικανότητα να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα
- Σε όσους επιθυμούν να μάθουν για τα διάφορα είδη λογοτεχνίας και τους καταξιωμένους εκπροσώπους τους
- Σε βιβλιόφιλους που θέλουν να γνωρίσουν τα βασικά της λογοτεχνικής θεωρίας και ανάλυσης
- Σε όσους έχουν μέσα τους μια ιστορία και έχουν την ανάγκη να την αποτυπώσουν στο χαρτί

Σκοπός

Στο τέλος του σεμιναρίου θα εκδοθεί ebook με επιλεγμένα έργα των σπουδαστών!

O υποψήφιος, με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, θα είναι σε θέση να:

  • Μάθει τα βασικά της συγγραφής και πώς μπορεί να ξεκινήσει να γράφει
  • Κατανοεί τη λογοτεχνία ως τρόπο έκφρασης και δημιουργικό παιχνίδι αυτογνωσίας
  • Οργανώνει τη φαντασία του με μεθοδικότητα, ώστε ο εντελώς δικός του εσωτερικός κόσμος να αποτελεί σύμμαχο και όχι αντίπαλο στο γράψιμο
  • Δει βέλτιστες τεχνικές συγγραφής που μπορεί να ενσωματώσει άμεσα στη γραφή του
  • Ανακαλύψει το προσωπικό του στυλ μέσα από τις ασκήσεις και το πλούσιο υλικό του σεμιναρίου
  • Έρθει σε επαφή με μεγάλους λογοτέχνες και να δει πώς εκείνοι έκαναν πράξη κάποια από αυτά που θα μάθει ο ίδιος
  • Μελετήσει θεωρίες τις παγκόσμιας λογοτεχνίας
  • Ανακαλύψει πώς στήνεται μια ιστορία από το Α ως το Ω, τη δομή και τη δημιουργία ισχυρών χαρακτήρων
  • Μάθει πώς να γράφει διηγήματα με συγκεκριμένη θεματική
  • Μάθει πώς μπορεί να επιμεληθεί μόνος του το χειρόγραφό του
  • Ανακαλύψει τρόπους και ευκαιρίες έκδοσης της δουλειάς του
  • Αποκτήσει το κίνητρο και τον απαραίτητο ενθουσιασμό για να ξεκινήσει το ταξίδι της συγγραφής
  • Να αξιολογήσει τα θετικά και αρνητικά της συγγραφικής διαδικασίας
  • Να δει ένα έργο του δημοσιευμένο στο ειδικό ebook που θα εκδοθεί στο τέλος του προγράμματος

Κάθε διάλεξη σας φέρνει πιο κοντά στην ανάπτυξη και τη διαμόρφωση του στυλ σας και κάθε άσκηση θα αλλάξει τον τρόπο που σκέφτεστε για τη δημιουργική γραφή και θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε τα γνωστικά εργαλεία που χρησιμοποιείτε για να περάσετε από τη φαντασία στο…χαρτί. Κάθε ενότητα περιλαμβάνει συγκεντρωτικό ebook με οδηγούς και χρήσιμα links για επιπλέον μελέτη.

Περιγραφή σεμιναρίου

Αναλυτική Θεματολογία Σεμιναρίου

1. ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΝΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
1.0 Εισαγωγή & εκπαιδευτικοί στόχοι ενότητας
1.1 Η ικανότητα να εκφράζεσαι ως δεξιότητα αλλά και πηγή αυτογνωσίας
1.2 Η αξία της ανάγνωσης
1.3 Τα κύρια είδη της λογοτεχνίας
1.4 Τα βασικά στοιχεία κάθε λογοτεχνικού κειμένου
1.5 Τα είδη της πλοκής
1.5.1 Γενικοί τύποι της πλοκής - Τα είδη της πλοκής, μέρος δεύτερο
1.5.2 Παραδείγματα από γνωστά έργα
1.6 Είδη της Αφήγησης
1.6.1 Βρίσκοντας το πιο ταιριαστό είδος αφήγησης στην ιστορία μας
1.6.2 Η σχέση του συγγραφέα με τον τριτοπρόσωπο αφηγητή
1.6.3 Παραδείγματα αφήγησης σε πρώτο πρόσωπο
1.6.4 Παραδείγματα αφήγησης σε δεύτερο πρόσωπο
1.6.5 Παραδείγματα αφήγησης σε τρίτο πρόσωπο
1.7 Χαρακτήρες
1.7.1. Τύποι λογοτεχνικού χαρακτήρα
1.7.2 Οδηγίες δημιουργίας λογοτεχνικού χαρακτήρα
1.7.3 Παραδείγματα χαρακτήρων από γνωστά έργα
1.8 Ο χώρος στο λογοτεχνικό κείμενο
1.8.1 Παραδείγματα από γνωστά έργα
1.9 Ο χρόνος στο λογοτεχνικό κείμενο
1.9.1 Παραδείγματα από γνωστά έργα
Επαναληπτικό Τεστ 1ης Ενότητας

2. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ - ΠΡΙΝ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ
2.0 Εκπαιδευτικοί στόχοι
2.1 Σχεδιασμός – δημιουργία του σκελετού ενός κειμένου
2.1.1 Δημιουργία σκελετού: Θεωρητικό σκέλος
2.1.2 Αναλύοντας τον σκελετό ενός διηγήματος στην πράξη
2.1.3 Δημιουργία Σκελετού: Πρακτικό σκέλος
2.1.4 Οι πρακτικές ορισμένων γνωστών λογοτεχνών
2.2 Πώς κάνουμε έρευνα;
2.2.1 Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί η έρευνα στη συγγραφή μιας ιστορίας
2.3 Οι κύριες πηγές έμπνευσης
2.3.1 Η λογοτεχνία ως κατευθυνόμενο όνειρο
2.4 Η διαφορά ανάμεσα στην προσωπική αίσθηση και στην ενδεχόμενη εντύπωση των άλλων για το έργο μας
2.4.1 Μέθοδοι για τη δημιουργία εντύπωσης/συγκίνησης στον αναγνώστη
2.4.2 Χρήση αξιόπιστων ή αφερέγγυων αφηγητών
2.5 Έχοντας αποφασίσει τι θέλουμε να πετύχουμε, ξεκινάμε
2.6 Προαιρετική Άσκηση | Γράφουμε ένα δικό μας διήγημα (500-1000 λέξεις) επιλέγοντας ένα από τα θέματα που προτείνει ο Εισηγητής
Επαναληπτικό Τεστ 2ης Ενότητας

3. ΘΕΩΡΙΑ & ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ
3.0 Εκπαιδευτικοί στόχοι
3.1 Η λογοτεχνία ως δημιουργικό παιχνίδι
3.2 Τι είναι η Ανάλυση λογοτεχνικού κειμένου & Εισαγωγή στη χρήση πιο σύνθετων τεχνικών
3.3 Προοικονομία
3.3.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται η προοικονομία + παραδείγματα
3.4 Συμβολισμός
3.4.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται ο Συμβολισμός + παραδείγματα
3.5 Αλληγορία
3.5.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται η Αλληγορία + παραδείγματα
3.5.2 Ενδεικτική ανάλυση δύο αλληγορικών έργων
3.6 Αυταπάτη του αφηγητή
3.6.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται η Αυταπάτη του αφηγητή + παραδείγματα
3.7 Ανατροπή
3.7.1 Οδηγίες για το πότε και πού χρησιμοποιείται η Ανατροπή + παραδείγματα
3.8 Αληθοφάνεια
3.9 Διανοητική Λογοτεχνία
3.9.1 Ανάλυση κειμένων του είδους, Α’
3.9.2 Ανάλυση κειμένων του είδους, Β’
Επαναληπτικό Τεστ 3ης Ενότητας

4. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
4.0 Εκπαιδευτικοί στόχοι
4.1 Εισαγωγή στην επιμέλεια
4.1.1 Επαγγελματική επιμέλεια
4.2 Πρακτική
4.3 Ζητήματα Δομής Α’: Επαναλαμβανόμενες λέξεις και Πλαστικότητα
4.4 Στίξη
4.5 Ζητήματα Δομής Β’: Έκταση των προτάσεων
4.6 Πώς μπορεί να βοηθήσει – και πώς να βλάψει – η γνώμη των αναγνωστών μας
Επαναληπτικό Τεστ 4ης Ενότητας

5. ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ
5.0 Εκπαιδευτικοί στόχοι
5.1 Σκέψεις για δημοσίευση και για έκδοση
5.2 Δημοσιεύοντας σε ιστοσελίδες
5.3 Λογοτεχνικοί διαγωνισμοί
5.4 Γνώση των ιδιαιτεροτήτων της αγοράς βιβλίου στην Ελλάδα

6. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
6.1 Προαιρετική Άσκηση | Γράφουμε ένα δικό μας διήγημα (1500-3000 λέξεις) επιλέγοντας ένα από τα θέματα που προτείνει ο Εισηγητής
6.2 Downloads
6.3 Networking & Αξιολόγηση
6.4 Test αξιολόγησης - Βεβαίωση συμμετοχής Acta Advanced Certification

Πληροφορίες συμμετοχής

  • Αποκτήστε αναγνωρισμένη πιστοποίηση από την ΑCΤΑ - Ολοκληρώστε επιτυχώς την τελική αξιολόγηση και αποκτήστε τη βεβαίωση παρακολούθησης του πιστοποιημένου προγράμματος από την ΑCΤΑ - Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
  • Εξ Αποστάσεως εκπαίδευση - E-Learning
  • Στο τέλος του σεμιναρίου θα εκδοθεί ebook με επιλεγμένα έργα των σπουδαστών.
  • Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ

Βίντεο παρουσίασης Σεμιναρίου

Κόστος Συμμετοχής

Για πληροφορίες σχετικά με το κόστος συμμετοχής επικοινωνήστε με το φορέα εκπαίδευσης

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Για πληροφορίες σχετικά με το σεμινάριο και τη διαδικασία εγγραφής, πατήστε παρακάτω για να μεταφερθείτε στη σελίδα του διοργανωτή
Σελίδα Διοργανωτή